ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پنتاگون استفاده از اپ‌های رهگیر موقعیت را ممنوع کرد

به تازگی پنتاگون گزارش داده که کارکنان ارتش و وزارت دفاع آمریکا دیگر اجازه ندارند در مناطق عملیاتی از قابلیت رهگیر موقعیت گوشی‌هایشان بهره ببرند. این مطلب بدین معنی است که دیگر نمی‌توان اپ‌هایی که از این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

به تازگی پنتاگون گزارش داده که کارکنان ارتش و وزارت دفاع آمریکا دیگر اجازه ندارند در مناطق عملیاتی از قابلیت رهگیر موقعیت گوشی‌هایشان بهره ببرند. این مطلب بدین معنی است که دیگر نمی‌توان اپ‌هایی که از این قابلیت استفاده کرده و بر اساس آن فعالیت می‌کنند را در این مناطق بکار برد.

پنتاگون

یکی از سخنگویان این وزارت باور دارد که ممنوعیت این گونه اپ‌ها قدمی ضروری در راستای تامین امنیت کارکنان ارتش و وزارت دفاع به شمار می‌روند.

چندی پیش یک اپلیکیشن تندرستی به نام استراوا نقشه‌‌ی گرمایی فعالیت کاربرانش در سراسر جهان را منتشر کرد که به طور اتفاقی، محل چند پایگاه ارتش ایالات متحده را نشان می‌داد. این مسئله موجب شد که تحقیقاتی طولانی درباره‌ی اپ‌هایی که از قابلیت رهگیر موقعیت استفاده می‌کنند، آغاز گردد.

پنتاگون

در یادداشتی که پنتاگون درباره‌ی این ممنوعیت منتشر کرده، اشاره شده کاربران تا زمانی که در مناطق عملیاتی حضور دارند، نمی توانند از قابلیت ردیاب موقعیت جغرافیایی روی اپلیکیشین‌های گجت‌های دولتی یا غیر دولتی استفاده کنند.

باید متذکر شد که مناطق عملیاتی ایالات متحده آمریکا تنها شامل منطقه‌های جنگی عراق، افغانستان و سوریه نمی‌شود بلکه اروپای شرقی و آفریقا نیز جزو موقعیت‌هایی است که هزاران سرباز برایشان فرستاده می‌شوند.

پنتاگون

البته اینکه پنتاگون استفاده از اپ‌های رهگیر موقعیت را ممنوع کند، چندان دور از تصور نبود چرا که دیتای منتشر شده توسط اپلیکیشن سلامتی استراوا، زنگ خطری برای مسئولین پنتاگون به صدا درآورد تا آنها از خطرات احتمالی قابلیت رهگیری موقعیت باخبر شده و به سرعت اقدامی برای آن درنظر بگیرند.

این مسئله موجب شده که بحث تازه‌‌ای در حوزه‌‌ی نحوه‌ استفاده ارتش از تکنولوژی و مسئله امنیت سایبری این ارگان مطرح شود چرا که پنتاگون چندین سال است که با افزایش استفاده کارکنان ارتش از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها دچار مشکل شده و برای این موضوع راه حل‌های متنوعی را آزمایش می‌کند.

حال باید دید این تصمیم پنتاگون در ممنوعیت استفاده از اپ‌هایی با قابلیت رهگیر موقعیت چه تاثیری در امنیت این ارگان خواهد گذاشت.

 

تماشا کنید: سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیون دلاری پنتاگون برای پیدا کردن فرازمینی‌ها

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی