ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری 5G
تکنولوژی

چین در سه سال گذشته ده برابر آمریکا آنتن مخابراتی 5G توسعه داده است

در سال های اخیر چین با سرمایه گذاری ۲۴ میلیارد دلاری در زمینه زیرساخت های فناوری 5G و راه انداختن یک سونامی در این حوزه آمریکا را پشت سر گذاشته است. 5G نه تنها امکان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

در سال های اخیر چین با سرمایه گذاری ۲۴ میلیارد دلاری در زمینه زیرساخت های فناوری 5G و راه انداختن یک سونامی در این حوزه آمریکا را پشت سر گذاشته است.

5G نه تنها امکان دانلود فیلم و استریم ویدیویی فناوری هایی نظیر واقعیت مجازی با سرعت بالا را فراهم می کند بلکه از زیرساخت های متصل شهری از جمله ماشین های خودران هم پشتیبانی می کند.

بر اساس برآوردهای IHS Markit تا سال ۲۰۳۵ فناوری های ارتباطی 5G بالغ بر ۱۲.۳ تریلیون دلار از خروجی اقتصاد جهانی را شامل می شود که برابر با ۴.۶ درصد از کل خروجی آن زمان خواهد بود. بنابرین جای تعجب ندارد که ابر قدرت های جهان در حال تلاش برای پیشی گرفتن در این زمینه هستند.فناوری 5Gاین مساله تا جایی پیش رفته که برتری در زمینه زیرساخت های 5G به یکی از فاکتورهای مهم در جنگ اقتصادی بین چین و آمریکا تبدیل شده و در حال حاضر چین دست بالاتر را دارد.

بر اساس گزارش Deloitte پکن از سه سال قبل با سرمایه گذاری ۲۴ میلیارد دلاری روی 5G حداقل ۳۵۰ هزار سایت سلولی را توسعه داده و این در حالی است که آمریکا در این بازه زمانی کمتر از ۳۰ هزار سایت را بر پا کرده است. این گزارش مدعی است که چینی ها میلیاردها دلار دیگر را برای توسعه فناوری 5G کنار گذاشته اند.

آنچه که تعقیب چین برای آمریکا را دشوار کرده ارزانتر بودن توسعه این فناوری در چین است چرا که هزینه ایجاد سایت های جدید در این کشور آسیایی ۳۵ درصد ارزانتر تمام می شود. بنابراین آمریکا برای ایجاد سایت های برابر با رقیب قدر خود باید ۲.۶۷ برابر بیشتر هزینه کند.

این موسسه راهکارهایی نظیر کاهش قوانین دست و پا گیر، همکاری گسترده تر اپراتورهای موبایلی و ایجاد دیتابیس زیرساخت ارتباطی ملی را برای کاهش عقب ماندگی آمریکا در زمینه 5G پیشنهاد می کند و در صورت عدم اقدام به موقع جبران این مساله ممکن است ده ها سال به طول بینجامد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی