ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سلاح های مایکروویو
تکنولوژی

هکرها می توانند سیستم های ماهواره ای را به سلاح های مایکروویو تبدیل کنند

محققان کنفرانس «کلاه سیاه» از تهدیداتی خبر داده اند که ماهواره های ارتباطی را به فرستنده امواج مخرب مایکروویو تبدیل می کند. اتصال هواپیماها، کشتی ها و بسیاری از ارگان های نظامی جهان به اینترنت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

محققان کنفرانس «کلاه سیاه» از تهدیداتی خبر داده اند که ماهواره های ارتباطی را به فرستنده امواج مخرب مایکروویو تبدیل می کند.

اتصال هواپیماها، کشتی ها و بسیاری از ارگان های نظامی جهان به اینترنت از طریق ارتباطات ماهواره ای صورت می گیرد که در معرض حملات مهاجمان سایبری قرار دارد. در روزهای اخیر شهر لاس وگاس آمریکا میزبان کنفرانس امنیت اطلاعات «کلاه سیاه» بود که طی آن محققان از آسیب پذیری سیستم های محبوب ارتباطات ماهواره ای در برابر درز اطلاعات، هک دستگاه های متصل و تبدیل آنها به سلاح های مایکروویو خبر داده اند.

«روبن سانتامارتا»، محقق کمپانی امنیت اطلاعات IOActive در این باره می گوید:

عواقب این آسیب پذیری ها تکان دهنده است. من چهار سال پیش از این حملات را در حد تئوری می دانستم اما حالا اوضاع فرق کرده است.

روش انجام این حملات بدین صورت است که ابتدا هکر از طریق اینترنت به آنتن ماهواره متصل شده و سپس با سوءاستفاده از ضعف نرم افزار مدیریت آنتن، کنترل آن را به دست می گیرد. سلاح های مایکروویواز اینجا به بعد هکر میتواند ضربه های مختلفی را وارد سازد، برای مثال در بهترین حالت تمام ارتباطات عبوری آنتن را مختل کرده یا تغییر می دهد. این ضعف به مهاجم اجازه می دهد ایمیل ارسال شده از سیستم وای فای هواپیما را استراق سمع کرده یا حتی به دنبال هک سیستم های متصل به ماهواره باشد.

در برخی موارد تبعات حمله گسترده خواهد بود. از آنجا که ماهواره ها به دستگاه های GPS متصل می شوند هکر قادر به ردیابی دقیق محل پایگاه های نظامی خواهد بود. مهاجم سپس می تواند با تغییر موقعیت آنتن و تنظیم آن روی بالاترین میزان خروجی حمله «فرکانس رادیویی با شدت بالا» HIRF را صورت دهد.

در این حمله دستگاه های ارتباطی عملا به سلاح های فرکانس رادیویی تبدیل می شوند که اصول پایه آن مشابه اجاق های مایکروویو است. حتی اگر مهاجم قادر به وارد کردن صدمات فیزیکی به شهروندان یا سربازان نباشد، به راحتی می تواند سیستم های الکترونیکی را به صورت فیزیکی تخریب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی