ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا
تکنولوژی

عربستان به دنبال خرید بخش بزرگی از سهام تسلا

ایلان ماسک اخیرا از قصد خود برای خصوصی سازی تسلا خبر داده و در این راه ممکن است شریکی غیرمعمول را برای خود انتخاب کند. منابع بلومبرگ مدعی شده اند که «صندوق سرمایه گذاری عمومی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

ایلان ماسک اخیرا از قصد خود برای خصوصی سازی تسلا خبر داده و در این راه ممکن است شریکی غیرمعمول را برای خود انتخاب کند.

منابع بلومبرگ مدعی شده اند که «صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی» در حال مذاکره با روسای کمپانی تسلا به منظور سرمایه گذاری هنگفت در این کمپانی است. این بازوی سرمایه گذاری سعودی ها همین حالا هم ۵ درصد از سهام تسلا را به خود اختصاص داده اما به دنبال سهم بیشتری از کیک است.

تا کنون کمپانی تسلا یا صندوق مذکور در این باره اظهار نظری نکرده اند اما رویترز هم قبلا از جاری بودن مذاکراتی بین آنها خبر داده بود.

پشتیبانی یکی از بزرگترین صادر کننده های نفت دنیا از شرکتی مثل تسلا که کسب و کار آنها را به مخاطره می اندازد بسیار عجیب به نظر می رسد اما منابع مذکور مدعی شده اند که هدف سعودی ها کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی است. پیش از این بن سلمان هم در قالب برنامه های مختلف از تلاش برای رونق دیگر زمینه های اقتصادی خبر داده بود.تسلادلیل تلاش ایلان ماسک برای خصوصی سازی تسلا کاهش فشار ناشی از گزارش های مالی و تغییرات شدید سهام در بازه های زمانی کوتاه است. علاوه بر این شرکت های عمومی بر اساس قانون ملزم به ارائه گزارش های درآمد سه ماهه هستند اما این قانون شامل کمپانی های خصوصی نمی شود.

در این میان چالش اصلی به تامین مبلغ لازم مربوط می شود که حدود ۶۰ میلیارد دلار برآورد شده و کمتر موسسه ای از پس آن برمی آید. خود ایلان ماسک مدعی شده بود که این مبلغ را در اختیار دارد هرچند بسیاری با دیده تردید به آن می نگرند. به هرحال وی در جلب نظر سعودی ها کار چندان آسانی را پیش رو نخواهد داشت چرا که سوددهی کمپانی تسلا به هیچ وجه تضمین شده نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Shahinbarfi
    Shahinbarfi | ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

    هیییی داد هیییی بیداد.عربا کجا هسن ما کجا

  • aqamorisny
    aqamorisny | ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

    اگه سرمایه‌گذاری کنن که واقعا آفرین بهشون

مطالب پیشنهادی