ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

PanOptis
تکنولوژی

استفاده از تجهیزات هواوی و ZTE در بسیاری از شرکت های آمریکایی ممنوع شد

استفاده از فناوری های هواوی و ZTE در سازمان های دولتی آمریکا و شرکت های پیمانکار آن تا حد زیادی ممنوع شد. این قانون که جزئی از اقدامات گسترده تر «لایحه اختیارات دفاع ملی» به شمار می رود ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

استفاده از فناوری های هواوی و ZTE در سازمان های دولتی آمریکا و شرکت های پیمانکار آن تا حد زیادی ممنوع شد.

این قانون که جزئی از اقدامات گسترده تر «لایحه اختیارات دفاع ملی» به شمار می رود با امضای دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا وارد فاز جدیدی شده است.

بسیاری از سیاستمداران آمریکایی و از جمله جمهوری خواهان طرفدار دولت این دو شرکت چینی را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می آورند.

در ماه های گذشته سنای این کشور با اکثریتی قاطع رای به ممنوعیت تجارت شرکت های آمریکایی با ZTE داد که این شرکت را تا ورشکستگی کامل پیش برد. با این حال کاخ سفید چندان روی خوشی به این قضیه نشان داد و بیشتر به دنبال حل و فصل مسالمت آمیز قضیه است.

اخیرا کنگره این قوانین جدیدی را تصویب کرده که دولت و شرکت های طرف قرار داد آن را از بکارگیری سرویس ها تجهیزات ساخت هواوی، ZTE و چند شرکت مخابراتی چینی دیگر منع می کند. با امضای این لایحه توسط ریاست جمهوری تا دو سال دیگر شاهد اجرای ان خواهیم بود.

با توجه به گستردگی بالای شرکت هایی که با دولت آمریکا داد و ستد می کنند، اجرای چنین لایحه ای زیان مالی بسیاری را به هواوی و ZTE تحمیل خواهد کرد.هواوی و ZTE

البته قانون مذکور با استفاده از تجهیزاتی که داده ها را ردیابی یا مشاهده نمی کنند، مشکل ندارد. علاوه بر این برخی سازمان های دولتی از جمله «کمیسیون ارتباطات فدرال» باید به شرکت هایی که از اجرای این قانون متضرر می شوند، تا حد امکان کمک کند.

هواوی در واکنش به امضای این قانون آن را ناکارآمد، نادرست و خلاف قانون خوانده که باعث افزایش هزینه های مشتریان و کسب و کارها می شود. این شرکت علی رغم تاکید بر اینکه لایحه مذکور در شناسایی خطرات امنیتی واقعی یا بهبود زنجیره تامین ناکام بوده فعلا از قصد خود برای اقدام علیه آن سخن به میان نیاورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی