ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا می گوید کارت گرافیک RTX 2080 تا دو برابر از GTX 1080 سریع تر است

بر کسی پوشیده نیست که کارت های گرافیک تازه معرفی شده سری 20 انویدیا به شکلی باورنکردنی قدرتمند هستند؛ اما تا به امروز، دقیقا نمی دانستیم که عملکردشان تا چه حد از کارت های گرافیک ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

بر کسی پوشیده نیست که کارت های گرافیک تازه معرفی شده سری 20 انویدیا به شکلی باورنکردنی قدرتمند هستند؛ اما تا به امروز، دقیقا نمی دانستیم که عملکردشان تا چه حد از کارت های گرافیک نسل پیشین این کمپانی سریع تر است. حالا انویدیا در نشستی با خبرنگاران در جریان نمایشگاه گیمزکام به برخی از سوالات پاسخ داده است.

انویدیا می گوید کارت گرافیک RTX 2080 به هنگام استفاده از قابلیت جدید «سوپر سمپلینگ مبتنی بر یادگیری عمیق - Deep Learning Super-Sampling» سرعتی تا دو برابر بیشتر نسبت به GTX 1080 دارد. این قابلیت با اتکا بر هسته های Tensor در کارت های گرافیک تورینگ، به رندر قوت گرفته از هوش مصنوعی می پردازد. به بیان دیگر، DLSS راهکاری برای دریافت لبه های صیقلی تر روی اشیای سه بعدی به حساب می آید و در عین حال، نسبت به سایر تکنیک ها فشار کمتری بر پردازشگر گرافیکی وارد می کند.

کارت گرافیک RTX 2080

استفاده یا عدم استفاده از DLSS به توسعه دهندگان بازی های ویدیویی بستگی دارد اما تا به اینجای کار، توسعه دهندگان بازی هایی مثل فاینال فانتزی 15، پابجی و Shadow of the Tomb Raider بهره گیری از مزیت های این تکنولوژی را آغاز کرده اند. بدون روشن کردن DLSS، همین بازی ها روی RTX 2080 تنها 1.5 برابر سریع تر از GTX 1080 خواهند بود.

از منظر پرفورمنس در دنیای واقعی، DLSS به گیمرها اجازه می دهد که بالاخره به رویای چند سال اخیر خود دست یابند؛ یعنی اجرای بازی ها با رزولوشن 4K و نرخ فریم 60 به بالا. در اسلاید پایین به عملکرد برخی بازی ها با DLSS روشن اشاره شده است. به عنوان مثال Call of Duty: WWII در رزولوشن 4K بالغ بر 93 فریم می دهد و بتلفیلد 1 هم به 84 فریم بر ثانیه دست یافته. به این ترتیب، با کارت های گرافیک جدید انویدیا، کیفیت و کمیت هر دو باهم از راه می رسند و دیگر لازم نیست یکی را فدای دیگری کنید؛ دیگر چه چیزی می ماند که پی سی گیمرها را خوشحال تر از این کند؟ شاید نسبت منطقی تر ریال به دلار.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی