ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پردازنده های ARM
تکنولوژی

سرفس گو به خاطر فشارهای اینتل به پردازنده ARM مجهز نشد

مایکروسافت ماه گذشته از سرفس گو مجهز به پردازنده پنتیوم گلد 4415Y اینتل رونمایی کرد که تردیدهایی در مورد کارایی آن برای تبلتی ده اینچی وجود داشت و حالا گزارش هایی در مورد نقش اینتل در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

مایکروسافت ماه گذشته از سرفس گو مجهز به پردازنده پنتیوم گلد 4415Y اینتل رونمایی کرد که تردیدهایی در مورد کارایی آن برای تبلتی ده اینچی وجود داشت و حالا گزارش هایی در مورد نقش اینتل در این تصمیم منتشر شده است.

پس از معرفی سرفس گو سوال هایی در مورد چرایی عدم تعبیه پردازنده های کوالکام که سازگاری بیشتری با گجت های قابل  حمل دارند، به وجود آمد. بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده اینتل مصرانه از مایکروسافت خواسته که به جای پردازنده های ARM از مدل های پنتیوم گلد این کمپانی بهره ببرد. در کنار این مورد یکی دیگر از دلایل ردموندی ها برای کنار گذاشتن برنامه های ARM احتمالا پایین تر بودن کارایی و انطباق پذیری چیپ های اسنپدراگون در مقایسه با محصولات اینتل بوده است.

مایکروسافت تلاش زیادی را برای بهینه سازی این چیپ ها صورت اما از سوی دیگر اینتل تهدید کرده بود در صورت شبیه سازی معماری مجموعه دستورات x86 این کمپانی از سوی رقبا از آنها شکایت خواهد کرد. پردازنده های ARM

به هر حال در تعطیلات پایان سال جاری میلادی شاهد رونمایی از دستگاه های ویندوزی مبتنی بر پردازنده های ARM خواهیم بود و علاوه بر این چیپستی جدید با کارایی بالاتر نیز در اوایل ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد.

از سوی دیگر ARM از نقشه راه ۲ ساله ای برای طراحی پردازنده هایش خبر داده که طی آن چیپست های کوچکتر با نیاز به انرژی الکتریکی کمتر و گرمای پایین تر طراحی می شوند. این شرکت مدعی شده که کارایی پردازنده Cortex-A76 در حد لپتاپ ها بوده و در عین حال انرژی به مراتب کمتری مصرف خواهد کرد.

مایکروسافت علاوه بر سرفس گو در حال توسعه سرورهای مبتنی بر ARM است که تاج و تخت اینتل در زمینه دیتاسنترها را به چالش می کشد. از دیگر رقبای چیپزیلای آمریکایی می توان به AMD، انویدیا و کوالکام اشاره کرد که نبرد پردازنده ها و کارت های گرافیک را به سطحی جدید رسانده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی