ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون های 2018
تکنولوژی

چه انتظاراتی از مراسم 21 شهریور اپل داریم

اپل رسماً تأیید کرده در 12 سپتامبر (21 شهریور) مراسمی در آمفی تئاتر استیو جابز در مقر خود برگزار می کند. بر اساس گمانه زنی ها شاهد رونمایی از آیفون های 2018 و برخی محصولات ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

اپل رسماً تأیید کرده در 12 سپتامبر (21 شهریور) مراسمی در آمفی تئاتر استیو جابز در مقر خود برگزار می کند. بر اساس گمانه زنی ها شاهد رونمایی از آیفون های 2018 و برخی محصولات دیگر خواهیم بود که در ادامه به بررسی جزئیات آنها خواهیم پرداخت.

آیفون های 2018

آیفون های 2018

بر اساس اطلاعاتی که تاکنون فاش شده در این رویداد شاهد معرفی 3 آیفون جدید خواهیم بود که جایگزین آیفون 10 و سری آیفون 8 می شوند. در بین آنها دو مدل، بالا رده خواهند بود و مدل دیگر با قیمت ارزان تری روانه بازارها خواهد شد.

آیفون با نام احتمالی XS نمایشگری 5.8 اینچی از نوع OLED دارد و از دوربین سلفی مجهز به سیستم تشخیص عمق به همراه دوربین اصلی دوگانه بهره می برد.

گوشی پرچمدار دیگر آیفون XS پلاس که نمایشگر بسیار بزرگ 6.5 اینچی دارد. از نظر مشخصات مشابه با برادر کوچک خود است و تنها نمایشگر بزرگتر و البته باتری پر ظرفیت تری دارد. این مدل می تواند از سوی علاقه مندان به تماشای ویدیو مورد توجه قرار بگیرد و در عین حال از قابلیت اجرای اپ ها در کنار هم بهره مند باشد.

در این 2 مدل بیش از اینکه شاهد تغییرات انقلابی باشیم با بهبودهای طراحی نسل قبلی، یعنی آیفون 10 مواجه خواهیم بود. بنا بر انتظارها این گوشی ها با چیپست A12 اپل همراه خواهند شد؛ چیپستی که بر اساس فرایند 7 نانومتری تولید می شود. همچنین بر اساس آنچه که مینگ-چی کو افشاگر مشهور دنیای فناوری گفته بود به جای 3 گیگابایت رم آیفون های 10 و 8 پلاس با 4 گیگابایت در مدل های پرچمدار آتی روبرو خواهیم بود.

علاوه بر این احتمالاً آیفون های 2018 به لطف مودم های جدید اینتل سرعت بالاتری را در شبکه های مخابراتی LTE ارائه می دهند و این بار ظاهراً خبری از مودم های کوالکام نخواهد بود. امیدواریم اپل در جعبه آیفون های جدید شارژر سریع 18 واتی مبتنی بر کابل USB-C را با گوشی های خود همراه کند.

آیفون های 2018

شایعاتی شنیده شده بود که حاکی از پشتیبانی آیفون های جدید از اپل پنسل و شارژ بیسیم سریعتر بود. کدهایی کشف شده در iOS 12 هم حکایت از پشتیبانی احتمالی آیفون های آتی از 2 سیم کارت داشتند. در این صورت مشخص نیست دو سیم کارت فیزیکی روی گوشی قابل نصب است یا یک سیم کارت از نوع eSIM.

اما در بین گوشی های اپل احتمالاً ستاره اصلی ارزان قیمت ترین آنها خواهد بود. این آیفون با نمایشگری 6.1 اینچی از نوع LCD طراحی آیفون 10 را نیز به ارث برده است. بریدگی در بالای نمایشگر تعبیه شده و دوربین آن از قابلیت تشخیص عمق بهره می برد. چیپست به کار رفته نیز احتمالاً A12 اپل است. اما در قاب پشتی آن تنها یک دوربین تعبیه شده و رم آن نیز 3 گیگابایت خواهد بود.

همچنین جنس بدنه آن به جای فولاد از آلومینیوم خواهد بود و احتمالاً در این آیفون خبری از فناوری لمس سه بعدی و شارژ بیسیم نیست. با این مشخصات انتظار می رود قیمت پایین تری نسبت به دو پرچمدار دیگر داشته باشد و به همین دلیل نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. این آیفون احتمالاً در رنگ های از جمله آبی، قرمز و نارنجی به دست خریداران خواهد رسید.

قیمت آیفون های 2018

قیمت ها مشخص نیستند ولی گمانه زنی هایی در مورد آنها مطرح شده. بر این اساس آیفون ارزان قیمت تر با نمایشگر 6.1 اینچی برچسب 699 تا 799 دلاری خواهد خورد. احتمالاً مدل 5.8 اینچی در مقایسه با آیفون 10 که هزار دلار و بیشتر قیمت دارد ارزان تر خواهد بود تا قیمت در نظر گرفته شده برای مدل XS پلاس بیش از حد انتظار بالا نرود.

اپل واچ نسل 4

انتظار نداریم که اپل، ساعت هوشمند خود را از ابتدا طراحی کند ولی بسیاری از مالکان مدل های قبلی منتظر اپل واچ متفاوتی هستند تا به حد قانع کننده ای تغییر کرده باشد. مهمترین تغییر این ساعت احتمالاً در ظاهر آن به چشم می خورد: نمایشگری که احتمالاً 15 درصد از نسل فعلی بزرگتر خواهد بود.

آیفون های 2018

شاید ابعاد کلی این ساعت بزرگتر شود ولی در نهایت ممکن است اپل قاب کوچکتری را در نظر بگیرد تا ابعاد کلی چندان دستخوش تغییر نشود. مینگ-چی کو اشاره کرده بود که شاید مدل های فعلیِ 38 و 42 میلی متری با مدل های 40 و 45 میلی متری جایگزین شوند. در صورتی که این مسئله صحت داشته باشد فضا برای تعبیه باتری بزرگتر نیز فراهم می شود. البته باز هم احتمالاً خبری از شارژدهی باتری 80 ساعته مشابه گلکسی واچ سامسونگ نباشد.

وبسایت فست کمپانی اشاره کرده بود اپل واچ های 2018 فاقد کلید جانبی و نیز کلید چرخان خواهند بود. بر این اساس قرار است کلیدی لمسی مشابه با آیفون های 7 و 8 داشته باشند و بازخورد لمسی حس فشرده شدن کلید را منتقل کند. حذف کلیدهای فعلی نیز موجب می شود فضا برای تعبیه باتری بزرگتر فراهم شود.

سایر جزئیات اپل واچ ها هنوز مبهم هستند. شاید کووپرتینویی ها پردازنده جدیدی را برای آنها در نظر بگیرند و پشتیبانی از بلوتوث 5 را اضافه کنند.

آیپد پرو جدید

بیش از اینکه منتظر معرفی این تبلت اپل در شهریور ماه باشیم، گمان می رود در رویداد پاییز در کنار کامپیوترهای مک جدید رونمایی شود. بر اساس اطلاعاتی که با تحلیل کدهای نسخه بتای iOS 12 به دست آمده به نظر می رسد با نمایشگری تقریباً بی حاشیه طرف هستیم که از دوربین با قابلیت تشخیص عمق مشابه با آیفون 10 بهره می برد. اندازه نمایشگر احتمالاً در مقایسه با 10.5 یا 12.9 اینچی فعلی تغییر چندانی نمی کند.

آیفون های 2018

با این حال شنیده شده که اندازه دستگاه کوچکتر می شود و در دست گرفتن آن راحت تر. همچنین نباید منتظر نمایشگرهای OLED برای تبلت اپل باشید، چرا که اساساً تولید این نمایشگرها در این ابعاد هزینه بالایی را می طلبد.

اطلاعات دیگری در مورد آیپد پرو در دسترس نیست. گمان می رود اپل چیپست سریع تر (شاید A12) در کنار حافظه داخلی بیشتر و دوربین اصلی جدید را برای آیپدهای بزرگ بعدی در نظر بگیرد.

ایرپاد و ایرپاور

به احتمال فراوان در رویداد پیش رو شاهد پد شارژ بیسیم ایرپاور خواهیم بود؛ محصولی که از مدت ها پیش اپل قول آن را داده بود. پس از ماه ها که اپل با چالش هایی فنی برای تولید این محصول روبرو شده بود، در نهایت شاید در ماه سپتامبر شاهد از راه رسیدن ایر پاور به همراه جعبه هدست بیسیم ایرپاد اپل که با این پد شارژ سازگار است باشیم.

آیفون های 2018

اما منتظر تغییرات عمده ای در ایرپاد نباشید. صحبت هایی در مورد نسخه جدید ایرپاد شنیده می شد که اشاره به چیپ بیسیم جدید و قابلیت استفاده بدون نیاز به دخالت دست از دستیار سیری داشت. گفته شده بود که این نسخه در سال جاری میلادی معرفی می شود.

به نظر می رسد تا سال 2019 خبری از قابلیت های دیگری از جمله مقاومت در برابر نفوذ آب و حذف نویزهای محیطی نباشد. در این صورت اگر از ایرپاد فعلی خود راضی هستید دلیلی برای جایگزینی آن با مدل جدید وجود ندارد؛ مگر اینکه اپل مورد جدیدی در چنته داشته باشد که تا کنون از آن بی خبر بوده ایم.

کامپیوتر مک جدید و نسل بعدی آیفون SE

چندین سال از معرفی بیشتر مدل های کامپیوترهای مک می گذرد و حتی برخی از مدل ها از جمله مک بوک ایر و مک مینی سال ها است به نحوی مورد بی مهری اپل قرار گرفته و بی تغییر مانده اند. اما آیا در رویداد شهریور ماه شاهد معرفی مدل های جدید خواهیم بود؟ چندان امیدوار نباشید.

گزارش هایی اشاره به این موضوع داشتند که اپل قصد دارد در پاییز پیش رو مک مینی قوی تر برای کاربران حرفه ای در کنار مک بوک ایر ارزان قیمت تر با نمایشگر رتینا را عرضه کند اما معرفی این دو محصول در اوایل پاییز در کنار آیپد پرو محتمل تر به نظر می رسد.

آیفون های 2018
طرحی منتسب به نسل بعدی آیفون SE

مدت ها است در مورد جایگزینی برای آیفون SE خبرهایی به گوش می رسد. اما تعداد این خبرها محدود و بسیاری از آنها ضد و نقیض هستند. برخی به ظاهر مشابه با آیفون 10 اشاره کرده اند و برخی دیگر معتقدند شاهد طراحی تکراری مشابه با نسل قبل خواهیم بود. به نظر می رسد در سال 2019 شاهد معرفی این گوشی باشیم.

در نهایت برای یافتن همه این ها تنها باید تا کمتر از دو هفته دیگر صبر کنیم. با پوشش زنده دیجیاتو از مراسم اپل در 21 شهریور ماه همراه باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • dark season
    dark season | ۱۱ شهریور ۱۳۹۷

    با این قیمت ها میتوانیم انتظاری از آیفون های جدید داشته باشیم؟؟؟؟؟؟

  • dark season
    dark season | ۱۱ شهریور ۱۳۹۷

    واقعا با این قیمت ها میتوانیم انتظاری از آیفون های جدید داشته باشیم؟؟؟؟؟؟

مطالب پیشنهادی