ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

وقتی پاگانی هواپیما شما را طراحی می کند؛ همکاری پاگانی و ایرباس

اگر کمپانی پاگانی به دنبال طراحی هواپیما باشد محصول نهایی چگونه خواهد بود؟ این چالشی بود که این کمپانی کوچک سازنده خودرو های سوپر اسپرت و سفارشی ایتالیایی پیش روی طراحان خود قرار داده بود. ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

اگر کمپانی پاگانی به دنبال طراحی هواپیما باشد محصول نهایی چگونه خواهد بود؟ این چالشی بود که این کمپانی کوچک سازنده خودرو های سوپر اسپرت و سفارشی ایتالیایی پیش روی طراحان خود قرار داده بود. در نمایشگاه Pebble Beach امسال کمپانی پاگانی با کانسپت های جذاب فیبر کربنی خودنمایی نکرد بلکه همکاری  این کمپانی با شرکت هواپیمایی ایرباس برای طراحی داخل کابین هواپیما همه را مجذوب خود کرد.

در طراحی هایی که کمپانی پاگانی در این رابطه منتشر کرده استفاده زیاد از فیبر کربن و چرم ظاهر خیره کننده ای به کابین و اتاقک های هواپیما بخشیده است. در یکی از طرح ها که تصاویر آن را در ادامه خواهید دید دیوار جدا کننده بین اتاق کنفرانس و استراحت با فشار یک دکمه می تواند شفاف یا مات شود. در این طرح برای کف پوش ها از چوب و چرم نرم استفاده شده و طراح با بکار بردن قاب استیل برای چراغ ها، بهتر نشان دادن چراغ های LED را مورد هدف قرار داده است.

فوق العاده ترین بخش این طراحی ها این است که برای اولین بار در یک هواپیما سقف می تواند به خواست مسافران نمایی کاملا زنده از آسمان را  ارائه دهد که حاصل این موضوع نمایش منظره ای بسیار زیباست.

داخل کابین طراحی شده بیشتر شبیه به یک هتل کاملا لوکس و پیشرفته است تا یک جت.

Alberto Piccolo طراح و رئیس بخش طراحی پاگانی در این رابطه می گوید:

برای طراحی داخل ما کاملا خواستار این موضوع بودیم که از طراحی قبلی جت ها فاصله بگیریم و طراحی های جدیدی را گسترش دهیم.

اما پاگانی فقط با طراحی های مخصوص جت و هواپیما در نمایشگاه Pebble Beach امسال حاضر نشده است و این کمپانی شو روم خود را با یک سوپر اسپرت موتور وسط هوایرا رودستر که Gyrfalcon نام دارد تکمیل کرده است. اسم این خودرو از یک نوع شاهین که بزرگترین نمونه در گونه خود است گرفته شده و در رنگ آمیزی این خودرو نیز از همان شاهین الهام گرفته شده است.

هنوز تاریخ دقیقی برای فروش هواپیماها و جت های حاصل همکاری پاگانی و ایرباس اعلام نشده است اما وقتی این دو شرکت بزرگ با یکدیگر نمایشی را برگزار کرده و ایده هایی را مطرح می کنند بدون شک از قبل از بازار فروش خود مطمئن شده و پیشنهادهایی را نیز از جانب خریداران دریافت کرده اند.پاگانی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Navid-K
    Navid-K | ۱۲ شهریور ۱۳۹۷

    واقعاً طراحی ماشین های پاگانی خیلی جالبه .
    اون عقربه ها ، انحناهای زیاد ، آینه ها، اگزوز و ... انگار اصلا با همه‌ی شرکت ها فرق داره زبان طراحیاش

مطالب پیشنهادی