ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزایش واردات موبایل در 4 ماه اول سال 97
تکنولوژی

۱۸۰ الی ۲۰۰ میلیون موبایل فعال در کشور وجود دارد

«حسین فلاح جوشقانی»، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که بین ۱۸۰ الی ۲۰۰ میلیون موبایل فعال در کشور وجود دارد: «از ۲۸ مهرماه سال ۹۶ و پس از ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۳

«حسین فلاح جوشقانی»، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که بین ۱۸۰ الی ۲۰۰ میلیون موبایل فعال در کشور وجود دارد:

«از ۲۸ مهرماه سال ۹۶ و پس از فراخوان رجیستری، تا دو هفته پیش آمارها نشان می دهد که حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون گوشی در شبکه ثبت و فعال شده است.»

به نظر می‌رسد طرح رجیستری باعث شده است تا سازمان تنظیم مقررات، جدا از آمارهای ارائه شده از سوی اپراتورها، ابزار دیگری برای سنجش تعداد موبایل‌های فعال داشته باشد. جوشقانی امروز در گفتگو با خبرنگاران به وجود این تعداد موبایل اشاره کرد. این در حالیست که حدود ۱۶۰ میلیون سیم‌کارت تا کنون در کشور واگذار شده که تنها حدود ۱۰۰ میلیون آنها فعال هستند.

لازم به اشاره است که آمار منتشر شده از سوی خود وزارت ارتباطات در روز شنبه -۱۰ شهریور- تحت عنوان گزارش عملکرد یک ساله، حاکی از آن است که ۶۵ میلیون کاربر شبکه پهن‌باند موبایل در ایران وجود دارد.

جوشقانی عنوان کرده است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هیچ وظیفه‌ای در زمینه تنظیم بازار موبایل ندارد اما از باب همکاری به وزارت صنعت، معدن و تجارت کمک می‌کند. با این حال او خبر می‌دهد که وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصمم هستند برای سامان‌دهی به بازار موبایل، تا پایان تابستان طرح ردگیری همه فرایندهای واردات تلفن همراه را از ورود تا توزیع به صورت عمده و سپس توزیع خرد را اجرایی کنند.

معاون وزیر ارتباطات در رابطه با ۶۰۰ هزار موبایل ثبت سفارش شده نیز گفت: «همچنان وضعیت این گوشی‌ها که در گمرک ثبت شده، روشن نشده است. گرچه قول هایی برای تعیین تکلیف داده شده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی