ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون‌های جدید اپل و ۹ شایعه قابل باور

بالاخره به فصل آیفون رسیده‌ایم و همه منتظر رونمایی از آیفون‌های جدید هستند. کمتر از یک هفته تا معرفی گوشی‌های جدید اپل باقی مانده و در ۲۱ شهریورماه سه آیفون جدید به نمایش گذاشته می‌شود. ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

بالاخره به فصل آیفون رسیده‌ایم و همه منتظر رونمایی از آیفون‌های جدید هستند. کمتر از یک هفته تا معرفی گوشی‌های جدید اپل باقی مانده و در ۲۱ شهریورماه سه آیفون جدید به نمایش گذاشته می‌شود.

اما هر چه به این روز نزدیک‌تر می‌شویم تعداد گزارش‌ها و شایعات هم بیشتر می‌شود و با وجود اینکه تقریبا بیشتر آنچه باید بدانیم لو رفته اما اپل باز هم روز رونمایی ما را شگفت زده خواهد کرد. در ادامه به ۹ شایعه‌ای می‌پردازیم که قابل باور و امکان‌پذیر هستند.

یک آیفون X بهتر

شایعه شده که ورژن آپدیت شده آیفون X با پسوند S عرضه می‌شود. این موبایل احتمالا یک آیفون X است که فقط کمی بهتر شده و تغییرات زیادی هم ندارد. یعنی شاید پردازنده سریع‌تر (چیپ ۷ نانومتری  A12)، رم ۴ گیگابایتی و شاید هم دوربین بهتر خواهیم بود. گفته می‌شود که اپل یک ویژگی پنهان برای این آیفون مد نظر دارد مثل آیفون 3GS که کنترل صوتی، آیفون 4S که سیری، آیفون 5S که Touch ID و آیفون 6S که 3D Touch را آورد.

چقدر محتمل است؟ به لطف اطلاعاتی که 9to6Mac منتشر کرده تقریبا تایید شده.

آیفون XS Max به بازی می‌آید

مضاف بر آیفون XS که ابعاد نمایشگر ۵.۸ اینچی دارد (مثل آیفون X)، اپل می‌خواهد یک آیفون XS با ابعاد نمایشگر ۶.۵ اینچی هم عرضه کند که بزرگ‌ترین نمایشگر بین آیفون‌های تاکنون ساخته شده لقب می‌گیرد. در حالت عادی اپل باید یک Plus انتهای اسم آن بگذارد اما منابع 9to5Mac می‌گویند این محصول آیفون XS Max نام خواهد داشت. اگر اپل در مورد سخت‌افزار آن پیرو گذشته خودش باشد، آیفون XS Max تفاوت زیادی با مدل XS نخواهد داشت اما از نمایشگر و باتری بزرگ‌تری بهره خواهد برد. شاید هم قابلیت‌های اختصاصی دوربین.

چقدر محتمل است؟ باز هم به لطف همان اطلاعات، تقریبا تایید شده.

آیفون ۶.۱ اینچی (البته LCD)

بزرگ‌ترین سوال در مورد رویداد پیش روی اپل آن است که آیفون ۶.۱ اینچی مجهز به نمایشگر LCD چه قابلیت‌هایی دارد. فقط می‌دانیم که قیمت آن از بقیه موبایل‌ها کمتر خواهد بود. این موبایل که نام آن را هنوز نمی‌دانیم (آیفون ۹؟ شاید) احتمالا یک پنل ال سی دی ۶.۱ اینچی مشابه آیفون X دارد و از قابلیت Face ID نیز پشتیبانی می‌کند. اما به جز این‌ها مشخص نیست که تفاوت این مدل با دو مدل XS و XS Max چه خواهد بود.

چقدر محتمل است؟ شایعاتی زیادی به آن اشاره می‌کنند و منطقی هم به نظر می‌رسد ولی هنوز اطلاعات مطمئنی در مورد آن لو نرفته است.

رنگ‌های جدید

رنگ طلایی که مدت‌ها است در مورد آن می‌شنویم احتمالا برای آیفون XS و XS Max ممکن می‌شود. مدل LCD هم احتمالا چندین رنگ جذاب خواهد داشت: خاکستری، سفید، آبی، قرمز و نارنجی.

چقدر محتمل است؟ عملا برای آیفون XS و XS Max تایید شده. ولی برای مدل LCD مشخص نیست.

حذف قابلیت 3D Touch

قابلیت 3D Touch ابتدا زمان آیفون 6S معرفی شد ولی هیچ‌وقت مورد استفاده خاص واقع نشد. به همن دلیل شاید اپل تصمیم گرفته آن را از مدل LCD برای امسال حذف کند و سال آینده از همه مدل‌ها.

چقدر محتمل است؟ اپل اخیرا از 3D Touch استفاده‌ای نکرده و حذف آن شاید راهی برای کاهش هزینه‌های رو به رشد تولید موبایل باشد.

رویای USB-C به حقیقت می‌پیوندد

این شایعه دو بخش دارد. اول اینکه اپل بالاخره متوجه شده و پورت USB-C که این روزها روی همه گوشی‌ها و لپ تاپ‌ها (از جمله لپ تاپ‌های خود اپل) مورد استفاده قرار می‌گیرد را به آیفون‌هایش آورده و دیگری اینکه صرفا شارژر و کابل USB-C به لایتنینگ را درون جعبه دستگاه قرار داده.

چقدر محتمل است؟ وجود پورت USB-C روی موبایل؟ امکان ندارد. بودن شارژر درون جعبه اما شدنی است.

سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر

سال پیش وقتی در مورد شایعات آیفون X صحبت می‌شد، دو راه برای اپل تصور می‌شد تا اپل دکمه فیزیکی هوم را حذف کند و جایگزینی پیدا کند. یکی از آن‌ها سیستم تشخیص چهره بود که اپل در نهایت آن را برگزید و دیگری سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر بود. طبق شایعات اپل امسال همه موبایل‌هایش را به همان سیستم تشخیص چهره مجهز خواهد کرد ولی باید این احتمال را هم در نظر گرفت که تاچ آی‌دی با سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر بازگردد. داشتن هر دو راه برای باز کردن قفل موبایل می‌تواند لایه‌های امنیتی آیفون‌ها را تقویت کند.

چقدر محتمل است؟ گویا اپل دست نگه داشته و منتظر است ولی کسی چه می‌داند، شاید شد.

آیفون‌دارها هم می‌توانند از اپل پنسل استفاده کنند

طرفداران اپل پنسل بسیار امیدوار بوده‌اند که اپل این قابلیت را برای موبایل‌هایش هم فعال سازد و با افزایش ابعاد نمایشگر آیفون‌ها و رسیدنشان به ۶.۵ اینچ، بعید نیز که اپل بخواهد به این قابلیت فکر کند.

چقدر محتمل است؟ اگر حرف‌های کو را بپذیریم پس نه شدنی نیست.

آیفون SE جدید

اپل دیگر موبایل‌های کوچک نمی‌سازد (به جز آیفون SE که سال ۲۰۱۶ با سخت‌افزار آیفون 6S ساخت). ممکن است همان بدنه آیفون ۵ با جک هدفون حفظ شود ولی سخت افزار ارتقا یافته درون آن قرار بگیرد و شاید هم آیفون SE با ظاهری جدید باز می‌گردد که حاشیه نمایشگر ندارد و از شارژ وایرلس هم پشتیبانی می‌کند.

چقدر محتمل است؟ تاکنون اطلاعاتی لو نرفته. اگر اپل قرار است SE را آپدیت کند پس یا آن را مثل راز نگه داشته یا برای رویدادی دیگر کنار گذاشته.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pishro
    pishro | ۱۵ شهریور ۱۳۹۷

    غیر قابل باور هارو هم بگید

مطالب پیشنهادی