ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

لیستر LFP معرفی شد، مدعی جدید عنوان سریع ترین شاسی بلند جهان از بریتانیا ظهور کرد

کمپانی انگلیسی لیستر که در زمینه تولید اتومبیل های اسپرت و ارتقای مدل های دیگر شرکت ها فعالیت می کند، چندی پیش با توسعه اتومبیلی به نام تاندر (Thunder) سر و صدای زیادی بر پا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

کمپانی انگلیسی لیستر که در زمینه تولید اتومبیل های اسپرت و ارتقای مدل های دیگر شرکت ها فعالیت می کند، چندی پیش با توسعه اتومبیلی به نام تاندر (Thunder) سر و صدای زیادی بر پا کرد. این خودرو بر اساس جگوار F تایپ شکل گرفته و موتور 5 لیتری V8 سوپرشارژ آن به واسطه بهینه سازی های انجام شده می تواند 666 اسب بخار قدرت و 976 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

Lister Thunder

مهندسین لیستر در یکی از آخرین پروژه های خود به سراغ شاسی بلند جذاب جگوار یعنی F-Pace SVR رفته و به گفته خود آن را به سریع ترین شاسی بلند جهان تبدیل کرده اند.

2019-lister-lfp (2)

جگوار F-Pace SVR از همان موتور معروف 5 لیتری V8 سوپرشارژ که در زیر کاپوت F تایپ SVR قرار دارد، بهره می برد. لیستر برنامه ارتقای خود را بر روی این موتور نیز اجرا کرده و خروجی آن را تقریبا مشابه با محصول قبلی خود یعنی تاندر کرده است. به عبارت دقیق تر F-Pace SVR تیونینگ لیستر که اکنون با نام LFP شناخته می شود، بجای 550 اسب بخار، 670 اسب بخار قدرت دارد.

2019-lister-lfp (1)

لیستر LFP با چنین پیشرانه توانمندی قوی تر از لامبورگینی اوروس محسوب می شود، اما کماکان در پس جیپ گرند چروکی Trackhawk با 707 اسب بخار قدرت قرار می گیرد.

lister-lfp-worlds-fastest-suv-3

آنطور که انگلیسی ها ادعا کرده اند LFP در زمان 3.5 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل (96.5 کیلومتر) در ساعت می رساند که این رکورد اندکی از تسلا مدل X P100D بیشتر است. در صورت فشردن پدال گاز تا انتها نیز، LFP قادر است از مرز سرعت 200 مایل (321 کیلومتر) در ساعت عبور کند.

2019-lister-lfp (6)

بد نیست اشاره کنیم پیش از این بنتلی بنتایگا و لامبورگینی اوروس به ترتیب با نهایت سرعت 300 و 305 کیلومتر در ساعت عنوان سریع ترین شاسی بلند جهان را در اختیار داشتند. چنانچه ادعای لیستر درست از آب دربیاید، LFP سریع ترین شاسی بلند جهان لقب خواهد گرفت.

2019-lister-lfp (2)

با توجه به توانایی های بالا، مسلما لیستر LFP از قیمت زیادی نیز برخوردار است. بهای مدل پایه این خودرو از 140 هزار پوند (معادل 180 هزار دلار) آغاز می شود که در مقایسه با بنتایگا و اوروس اندکی پایین تر است. ناگفته نماند این رقم تقریبا دو برابر قیمت جگوار F-Pace SVR استاندارد است.

2019-lister-lfp (7)

ظاهرا این شاسی بلند قدرتمند به تعداد 250 دستگاه تولید شده و از ماه آینده میلادی به مشتریان تحویل داده می شود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

    الان اینجا چند نفر لازمه که بگه لیستر کپی شده جگوار هست ولی همه خفه خون گرفتن. و تا جا که دلون میاد منفی بدید چون طاقت شنیدن حرف حق رو ندارید. فیک ها هم زیاد شدن.

مطالب پیشنهادی