ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هاتگرام و تلگرام طلایی
تکنولوژی

شایعات تایید شد: هاتگرام و تلگرام طلایی تا پایان آذر مهلت گرفتند

همانطور که پیش تر توسط دیجیاتو بررسی شد، حدس و گمانه‌هایی مبنی بر ادامه فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی زده می‌شد و حالا یک منبع آگاه در بدنه دولت با خبرگزاری فارس گفتگو کرده و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۳

همانطور که پیش تر توسط دیجیاتو بررسی شد، حدس و گمانه‌هایی مبنی بر ادامه فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی زده می‌شد و حالا یک منبع آگاه در بدنه دولت با خبرگزاری فارس گفتگو کرده و خبر از تمدید مهلت این دو اپلیکیشن تا آخر پاییز امسال را داده است.

این منبع آگاه که اسمی از آن به میان نیامده است ضمن تایید تمدید مهلت فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی، تاکید کرده که این دو پیام رسان‌ در حال مستقل شدن و تبدیل به یک پیام رسان کاملا مجزا و بومی هستند:

« مدیران تلگرام طلایی و هاتگرام می‌گویند در حال مستقل شدن از تلگرام و تبدیل شدن به پیام رسان کاملا بومی هستند و از این رو در جلسه‌ای با رئیس قوه قضائیه  مقرر شد فرصت دوباره‌ای برای اتمام اقدامات فنی به این دو نسخه فارسی تلگرام داده شود.»

هاتگرام و تلگرام طلایی

در نمایشگاه الکامپ امسال بود که دبیر شورای عالی فضای مجازی برای اولین بار واکنشی رسمی نسبت به این دو برنامه نشان داد و خبر از تعیین تکلیف شدن آنها تا 15 شهریور ماه داده بود. با این حال امروز با گذر از این تاریخ مقرر، کماکان شاهد فعالیت تلگرام طلایی و هاتگرام هستیم و به نظر می‌رسد که ادعای برخی افراد آگاه درست به نظر می‌رسد. پیش‌تر قرار بر این شده بود که دو برنامه مذکور تبدیل به یک پیام رسان صد در صد بومی شوند وگرنه فعالیتشان ادامه نخواهد یافت.

برخی مدیران پیام رسان‌های بومی در گفتگویشان با دیجیاتو عنوان کرده بودند که برخی مقامات بنا به ملاحظات خاصی مانع از فیلترینگ تلگرام طلایی و هاتگرام شده‌اند و قرار نیست که در روز مقرر (15 شهریور ماه) فیلتر شوند. بعد از این گفته‌ها، مدیر پیام‌رسان بومی آ‘ی‌گپ در توییتر خود جزییات دقیق‌تری در این باره منتشر ساخت و ادعا کرد که این بار قوه قضاییه جلوی مسدود شدن این دو برنامه را گرفته است.

هاتگرام و تلگرام طلایی

تلگرام طلایی و هاتگرام ساخته و پرداخته شرکتی به نام راهکار سرزمین هوشمند واقع در پارک فناوری دانشگاه تهران هستند که تا به امروز هویت مدیریت این شرکت مسکوت مانده و هیچ رسانه‌ و یا مقام دولتی سعی در شفافسازی این موضوع نداشته است، موضوعی که مدیران و دست اندرکاران پیام رسان‌های داخلی را آزرده خاطر کرده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که با رشد و توسعه تلگرام طلایی و هاتگرام، جذب مخاطب جدید در پیام‌رسان‌های بومی به حداقل رسیده و در برخی از آنها دچار ریزش مخاطب‌ شدیدی نیز هستیم.

تا به این لحظه واکنشی رسمی از سوی مقامات نسبت به ادامه فعالیت این دو برنامه صورت نگرفته و همانطور که گفته شد، تنها برخی منابع ادعا کرده‌اند که مهلت کار آنها تا پایان آذرماه 97 تمدید شده است. گفتنیست عالی‌ترین مقام حوزه ارتباطات کشور یعنی «محمدجواد آذری جهرمی» بارها تاکید کرده که ادامه فعالیت یا عدم فعالیت این دو اپلیکیشن به حیطه کاری وزارتخانه او مربوط نمی‌شود و مرکز ملی فضای مجازی و دیگر نهادها تصمیم گیرنده این موضوع خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Mohamad al
    Mohamad al | ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

    چرا در مورد حذف تعداد زیادی از بسته های ایرانسل مطلب نمیذاری دیجیاتو؟

  • oldboy
    oldboy | ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

    دیجیاتو در نظر داشته باش که این خبر های سیاسی داخلی ای که میزاری با این که جذاب و کاربر پسند هستن و به امار بازدید سایت کمک میکنند ولی به ضرر کشور تموم میشن (منظورم خود کشوره نه دولت و حکومت فعلی)
    چون زیر این پستها تبدیل میشه به چت رومی برای مخالفین رادیکالیه کشور ( منظورم اونایی که انتقاد درست میکنن نیست)
    و همچنین جایی برای فعالیت مخالفانی که در خارج شبکه های ماهواره ای فارسی زبان رو میگردانن واونایی که پای این حرفا میشینن میشه و تلاش اونا برای استفاده از این فضا برای تاثیر بر رو ی جوانانی که عاشق تکنولوژی اند و تو این سایت ها وقت میگزرونن و دنبال کننده ی مساعل علمی و محصولات دیجیتالی شرکت های خارجی هستن که که در همین مواقع ها اونا سر میرسن و با مقایسه ایران با اونا سعی در ایجاد اخلال میکنن
    این نوع خبر های سیاسی رو باید سایت های خبری بزارن که اگه خواستن اونجا از این نظرات بزارن یکی باشه که جوابشونو بده نه اینجا که هیچ کسی نیست تا جلوی اینا واسته

  • enrix
    enrix | ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

    گله من از اقای وزیر و پیامرسانهای داخلی
    و زورگویی نیس! گله از مردمیه که بیخیال
    بی تفاوت از مسائل میگزرن! یعنی واقعا
    چ دلیلی داره تلگرام طلایی میرید خوب
    شما که بیخیال همه چی هستید و سرتون
    رو کردید زیر خاک! همون بهتر برید پیام
    رسان های داخلی امن هم هست براتون
    چرا خودتون رو زدید به اون راه؟؟؟

  • نما گرام
    نما گرام | ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

    یه امار میگرفتد ببینم راسته تلگرام طلایی میخاد با پیام رسان دیالوگ روسی قرار داد امضا کنن حتی میگن امضا کردن. برخی از خبرگزاری ها نوشتن تلگرام طلایی با دیالوگ میخاد همکاری کنه .توی گوگل سرچ کنید ،دیالوگ به جای تلگرام طلایی ، خبرش میاد ، باشگاه خبرنگاران و مشرق نیوز و ... خبرشو زدن

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

      فعلا چنین خبری صحتش تایید نشده دوست عزیز

      • sirghost
        sirghost | ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

        چرا شده دوست عزیز
        به روز تر باشید

مطالب پیشنهادی