ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون XR
تکنولوژی

آیفون XR معرفی شد

سرانجام پس از مدت ها شایعه اپل به صورت رسمی آیفون XR را معرفی کرد که از نمایشگر LCD و سیستم شناسایی چهره Face ID بهره می برد. آیفون XR از آنجا اهمیت دارد که طراحی منحصر به فرد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۲۳:۲۰

سرانجام پس از مدت ها شایعه اپل به صورت رسمی آیفون XR را معرفی کرد که از نمایشگر LCD و سیستم شناسایی چهره Face ID بهره می برد. آیفون XR از آنجا اهمیت دارد که طراحی منحصر به فرد آیفون ۱۰ و قابلیت های آن را به استانداردی در موبایل های اپل تبدیل می کند.

با توجه به این مساله می توان این گوشی را با کمی ارفاق نسخه بزرگتر آیفون ۱۰ تلقی کرد چرا که به جای فریم از جنس استیل ضد زنگ از آلومینیوم بهره می برد.

نمایشگر ۶.۱ اینچی آیفون XR از رزولوشن ۱۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسل بهره می برد که آیفون آن را «رتینای مایع» خوانده است.آیفون XR

از تفاوت های این نسخه با مدل های پریمیوم می توان به استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار P67 اشاره کرد، در حالی که این واحد برای دو آیفون دیگر IP68 است. علاوه بر این مدل مذکور از  3D Touch هم محروم شده و به جای آن بازخورد لمسی ترک پد مک بوک پرو در آن پیاده سازی شده است.

این موبایل هم با برخورداری از چیپست شش هسته ای و قدرتمند A12 بایونیک با موتور پردازش عصبی بهبود یافته در زمینه پردازش داده ها حرف های زیادی برای گفتن دارد. حافظه داخلی هم شامل گزینه های مختلف ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت است.

دوربین اصلی آیفون XR برخلاف ترند روز تنها از یک سنسور واید بهره می برد اما با ترکیب قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری امکان ثبت تصاویر پرتره را به کاربر می دهد.

دوربین سلفی دستگاه نیز میزبان سنسوری ۷ مگاپیکسلی با قابلیت TrueDepth است که امکان شناسایی چهره با سرعت بالاتر نسبت به آیفون ۱۰ و ویژگی هایی نظیر سلفی پرتره و انیموجی را به ارمغان می آورد.

از نظر باتری اپل مثل همیشه محافظه کارانه عمل کرد اما مدعی شد که دوام باتری تا ۱.۵ ساعت نسبت به آیفون ۸ پلاس افزایش یافته است.

همانطور که در آخرین شایعات پیش از رونمایی مطرح شد آیفون XR در شش رنگ سفید، مشکی، آبی، زرد، قرمز و مرجانی عرضه می شود که گسترده ترین انتخاب های در دسترس از زمان آیفون 5C محسوب می شود.

بهای نسخه ۶۴ گیگابایتی دستگاه برخلاف شایعات قبلی ۷۴۹ دلار است. پیش فروش این موبایل از بیست و هفتم مهرماه شروع شده و روند عرضه هم از چهارم آبان ماه کلید خواهد خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علی قنبری
    علی قنبری | ۲۲ شهریور ۱۳۹۷

    اگه دلار 3500 می بود به عبارتی 2.5 قیمتش بود ?

  • Reza Ghasemi
    Reza Ghasemi | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷

    مگه آلومینیوم فلز نیست که نوشتین به جای بدنه فلزی از بدنه آلمینیومی بهره میبرد؟

  • ۰۹۱amirhossein۰۹۱
    ۰۹۱amirhossein۰۹۱ | ۲۱ شهریور ۱۳۹۷

    مگه آلومینیوم فلز نیستش ؟؟؟!!

مطالب پیشنهادی