ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصاویری از پنل های صفحه نمایش نوکیا 9 و X7؛ خداحافظی با بریدگی بالای نمایشگر

هفته‌ی گذشته عکسی از پنل پشتی پرچمدار بعدی شرکت HMD Global یعنی نوکیا 9 در فضای مجازی منتشر شده بود. حال تصویر زنده‌ی دیگری در فضای مجازی لو رفته که طراحی پنل نمایشگر آن را برای ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

هفته‌ی گذشته عکسی از پنل پشتی پرچمدار بعدی شرکت HMD Global یعنی نوکیا 9 در فضای مجازی منتشر شده بود. حال تصویر زنده‌ی دیگری در فضای مجازی لو رفته که طراحی پنل نمایشگر آن را برای طرفداران این برند نمایان کرده است.

همانطور که می‌دانید سال ۲۰۱۸ به سال بریدگی بالای نمایشگر معروف شده و تقریبا تمامی شرکت ریز و درشت پس از آنکه اپل این ویژگی را در پرچمدارش یعنی آیفون 10 پیاده کرد، سراغش رفته و آن را بالای صفحه نمایش گوشی هایشان قرار داده‌اند.

به همین دلیل است که گوشی‌هایی نظیر آیفون XS و XS Max، سری هواوی P20 و برخی از موبایل‌های همین شرکت HMD Global از بریدگی بالای نمایشگر بهره می‌برند. با این وجود به نظر می‌رسد سازندگان  نوکیا 9 قصد دارند با معرفی این پرچمدار قاعده‌ی بازی به کلی تغییر دهند و آن را بدون این ویژگی روانه بازار کنند.

در عوض صفحه نمایش نوکیا 9 قرار است از نسبت تصویر ۱۸:۹ سنتی با گوشه‌های گرد و حاشیه‌ پهن تر استفاده کند. این در حالی است که در حاشیه‌ی پایینی هیچ سنسور خاصی تعبیه نشده و به نظر می‌رسد در راستای همین هماهنگی با حاشیه‌ی بالایی، کمی پهن تر طراحی شده است.

با این وجود حاشیه ی بالایی محل قرار گیری تعداد زیادی سنسور و مکانیزم منحصر به فرد است. بدین صورت که بلندگوی اصلی، دوربین سلفی، حسگر مجاورتی، فلش LED و برند نوکیا همگی در حاشیه بالایی قرار گرفته است.

علاوه بر لو رفتن عکسی از پرچمدار HMD Global، تصویری متعلق به پنل صفحه نمایش نوکیا X7 نیز در فضای مجازی منتشر شده که بر خلاف مدل‌های قبلی یعنی نوکیا X5 و X6 هیچ اثری از بریدگی در آن به چشم نمی‌خورد. با توجه به تصاویر پنل های صفحه نمایش نوکیا 9 و X7، به نظر می رسد که نوکیا اخیراً تصمیم گرفته بر خلاف دیگر شرکت ها عمل کند و کلاً سراغ بریدگی بالای نمایشگر نرود.

 

تماشا کنید:تست مقاومت نوکیا ۲؛ ارزان‌‌ترین شوالیه‌ی HMD Global

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alireza kolbadi
    alireza kolbadi | ۲۴ شهریور ۱۳۹۷

    یعنی گند زد به نامگذاری
    همه چی قاطی پاطی.اصلا معلوم نیست چی نسبت به چی اسمش فرق داره

مطالب پیشنهادی