ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید دانگ‌فنگ اچ30 کراس؛ مشخصات فنی، آپشن‌ها، قیمت و شرایط فروش

شرکت دانگ فنگ یکی از خودروسازان مطرح در کشور چین است که همکاری گسترده‌ای را با شرکت‌های مطرح جهانی همچون: پژو-سیتروئن، هوندا، کیا موتورز، نیسان و... در دست انجام دارد. همچنین این شرکت در زمینه ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

شرکت دانگ فنگ یکی از خودروسازان مطرح در کشور چین است که همکاری گسترده‌ای را با شرکت‌های مطرح جهانی همچون: پژو-سیتروئن، هوندا، کیا موتورز، نیسان و... در دست انجام دارد. همچنین این شرکت در زمینه تولید وسایل نقلیه سنگین نیز فعالیت داشته و محصولات متنوعی را در این بخش تاکنون وارد بازارهای بین المللی نموده است.

دانگ فنگ پیش از حضور در عرصه خودروهای سواری کشورمان، به واسطه کامیون‌هایش در ایران به شهرت رسید و شاید در آن زمان کمتر کسی تصور می‌کرد که حضور دانگ فنگ در ایران، به سایر بخش‌های صنعت خودروسازی نیز گسترش یابد.

دانگ‌فنگ اچ30 کراس

اما نه تنها شرکت دانگ فنگ به ارائه وسایط نقلیه سنگین خود در ایران ادامه داد، بلکه پا را فراتر نهاده و به واسطه همکاری اش با پژوی فرانسه، که از قضا یار گرمابه و گلستان ایران خودرو نیز محسوب می‌شود، مدل H30 کراس یا فِنگشن H30 را مهیای ورود به بازار ایران نمود.

اچ30 کراس برای مشتریان ایرانی دو مزیت نسبتا مهم دارد: یکی اینکه از نظر قیمتی در محدوده‌ای قرار داشته که مشتریان بیشتری می‌توانند از عهده بهای آن درآیند و دیگری پیشرانه به کار گرفته شده در این خودرو است که پیش از این در صدها هزار خودروی پژو ۲۰۶ موجود در کشور مشغول به انجام وظیفه بوده و خیال خریداران اچ سی کراس را از بابت اشکالات فنی پیشرانه خودروی خود راحت کرده است.

بدین ترتیب اچ30 کراس در ایران به یک محصول نسبتا پرفروش بدل شده و رفته رفته همچون سایر تولیدات ایران خودرو نظیر پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ در حال تبدیل شدن به یار همیشگی و دائمی بازار ایران است.

در همین راستا تصمیم گرفتیم تا به بررسی جنبه‌های مختلف ظاهری و باطنی این خودرو بپردازیم تا در صورتی که قصد خرید اچ30 کراس را دارید، اطلاعات مناسبی در رابطه با آن به دست بیاورید. بنابراین در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی ظاهری و بدنه

دانگ‌فنگ اچ30 کراس

اچ30 کراس را بر خلاف اسمش نمی‌توان یک خودرو کراس اوور دانست؛ این خودرو در اصل یک هاچبک با طول دماغه کشیده است که بواسطه حقه‌های ظاهری، نمای شبه کراس اوور بدان اهدا شده است.

هنگامی که از زاویه روبرو به این خودرو نگاه می‌کنید، چهره‌ای نسبتا متناسب را نظاره گر خواهید بود. چراغ‌های جلو از سایز تقریبا بزرگ و کشیده‌ای برخوردار هستند و چینش اجزای داخلی آنها نیز به گونه‌ای است که روشنایی در روز (دیلایت) و چراغ راهنما را به صورت یکپارچه درون خود جای داده‌اند.

دانگ‌فنگ اچ30 کراس

جلو پنجره پهن و کشیده این خودرو از طراحی ساده‌ای برخوردار است و به جهت کاهش این سادگی، طراحان دو نوار پهن کرومی مشبک را که در وسط از هر دو طرف لوگوی دانگ فنگ تا کناره‌ها امتداد یافته‌اند، به سطح داخلی جلوپنجره اضافه نموده‌اند.

استفاده از رنگ مشکی برای پر کردن فضای خالی مابین اضلاع کرومی جلوپنجره تا کاسه چراغهای جلو نیز در بزرگتر جلوه دادن جلوپنجره موثر بوده است.

بخش زیادی از سپر جلو توسط پلاستیک مشکی رنگ به تسخیر درآمده و جایگاههای دایره‌ای فرم مه شکن‌ها با حواشی کرومی خود، در این ناحیه قابل تشخیص و تمیز دادن هستند.

دانگ‌فنگ اچ30 کراس

یک هواکش بزرگ ذوزنقه شکل نیز در بخش میانی-پایینی سپر تعبیه شده تا هوای مورد نیاز سامانه خنک کننده را تامین نماید. در زیر این هواکش نیز یک دیفیوزر نقره‌ای رنگ جاسازی شده که جلوه خوشایندتری را برای نمای روبروی h۳۰ کراس پدید آورده است.

در نمای جانبی دانگ فنگ h۳۰ کراس، رنگ‌ مشکی در بخش های مختلف نمای جانبی به چشم می‌خورد؛ از فریم پنجره‌ها گرفته تا بخش پایین این نما که توسط پلاستیک سیاه رنگ، از سپر جلو گرفته تا قوس گلگیرها و ناحیه رکاب خودرو پوشانده شده است.

دانگ‌فنگ اچ30 کراس

سایز شیشه‌های جانبی اندکی کوچک به نظر می‌رسد و میله باربند سقفی به همراه آنتن معمولی و اسپویلر روی شیشه عقب در این نما قابل مشاهده است.

دو خط حجم دهنده که یکی از میانه چراغ‌های بزرگ عقب تا روی ضلع بالایی کاسه چراغ جلو و دیگری در امتداد دستگیره درب‌ها، از چراغ عقب تا انتهای درب جلو، کشیده شده‌اند تا نمای جسورانه و عضلانی‌تری را به این خودرو اعطا نمایند و از سادگی آن بکاهند.

در نمای عقب اچ سی کراس، اولین نکته ای که معمولا توجه انسان را به خود جلب می‌کند، کشیده شدن چراغ ها تا نزدیکی سقف و در کناره شیشه عقب خودرو است که پیش از این در برخی محصولات ولوو نیز دیده شده است.

دانگ‌فنگ اچ30 کراس

چراغ‌های عقب به صورت یک تکه طراحی شده و درب صندوق را تحت تاثیر قرار نداده‌اند. شیشه عقب سایز نسبتا کوچکی داشته و یک اسپویلر به همراه نوار LED، در بالای آن قابل مشاهده است.

در بخش فوقانی محل نصب پلاک یک نوار کرومی به جهت زیباتر نشان دادن این ناحیه تعبیه شده است. بخش پایینی سپر نیز توسط پلاستیک سیاه رنگ پوشش داده شده که در قسمت میانی آن یک برجستگی به فرم ذوزنقه و مشابه گارد محافظتی برخی خودروهای شاسی بلند که توسط شرکت های تیونینگ بر روی سپر خودروها نصب می‌شود، قابل مشاهده است.

دانگ‌فنگ اچ30 کراس

به طور کلی اچ سی کراس اگرچه ظاهر چندان هیجان‌انگیزی ندارد اما به دلیل فقدان تنوع کافی در رده قیمتی زیر ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان و قدمت بیش از حد مدل‌های حاضر در این محدوده، می‌توان نمره قبولی را به طراحی آن اعطا نمود. ابعاد بدنه دانگ فنگ h30 کراس به شرح زیر است:

طول:4351 میلی‌متر، عرض: 1760 میلیمتر، ارتفاع: 1528میلی‌متر، فاصله محوری: 2610 میلی‌متر

طراحی داخلی و کابین

دانگ‌فنگ اچ30 کراس

طراحی داخلی و به ویژه بخش داشبورد دانگ فنگ اچ30 کراس نسبتا ساده و مناسب به نظر می‌رسد. در بخش بالایی دریچه‌های تهویه میانی یک نمایشگر تک رنگ TFT حضور دارد که می‌شود گفت جایگاه منحنی فرم پیرامون آن، تناسب کلیه ادوات داشبورد را دچار تشویش نموده و اصلا زیبا و متناسب به نظر نمی‌رسد.

استفاده از صفحه نمایشگر 6.5 اینچی در قسمت میانی داشبورد نمای مدرن‌تری به طراحی قدیمی آن بخشیده و به‌روزترین تکنولوژی کابین اچ30 کراس محسوب می‌شود.

غربیلک فرمان ظاهر مناسبی داشته، خوش‌دست به نظر می‌رسد و بخش عمده آن توسط روکش چرمی مصنوعی پوشش داده شده است.

شکل دریچه‌های تهویه به صورت چهار ضلعی طراحی شده و نمای ساده و معمولی دارند. کیفیت ادوات کابین اگرچه فوق العاده نیست اما در قیاس با رقبایی همچون رنو ساندرو بهتر است و در حد و اندازه‌های دیگر محصول ایران خودرو یعنی دنا برآورد می‌شود.

پنل کیلومترشمار نیز به فرم کاملا سنتی و سه‌گانه سیلندری طراحی شده و نشانگرهای آن به صورت مکانیکی عمل می‌کند که ظاهری ساده با ته‌مایه‌های اسپرت را به نمایش گذاشته‌اند.

دانگ‌فنگ اچ30 کراس

فرم صندلی‌ها کاملا ساده و عادی بوده و برای مسافرت‌های طولانی احتمالا سرنشینان را دچار خستگی و یا حتی کمردرد خواهند نمود.

در عوض فضای پا و سر برای هر دو ردیف صندلی‌ها در حد مناسبی قرار داشته و سرنشینان ردیف عقب همانند برخی دیگر از خودروها، از این نظر با مشکلی مواجه نخواهند بود.

دانگ‌فنگ اچ30 کراس

همچنین ظرفیت فضای صندوق عقب این خودرو معادل 417 لیتر است که تقریبا مناسب به نظر می‌رسد و این در حالی است که در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم این حجم تا 1137 لیتر افزایش خواهد یافت.

دانگ‌فنگ اچ30 کراس

به طور کلی کیفیت متریال طراحی و گنجایش فضای کابین اچ30 کراس با در نظر گرفتن فاکتور مهم قیمت، می‌تواند رضایت نسبی مشتریان ایرانی را که متاسفانه حق انتخاب زیادی در رده قیمتی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان ندارند را راضی نگاه داشته و مایه خرسندی نسبی ایشان شود.

تجهیزات و امکانات

استاندارد آلایندگی 72301: یورو4 و 72303: یورو5
ترمز ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی توپر، سیستم ترمز ضد قفل با سیستم توزیع الکترونیکی نیرو(ABS+EBD)
کیسه هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو و جانبی (4عدد)
فرمان هیدرولیکی، با قابلیت تنظیم در 4 حالت و مجهز به کلید های کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث (MFC )
سیستم تهویه اتوماتیک
سیستم صوتی صفحه نمایشی لمسی 6.5 اینچی با قابلیت پخش فایل های تصویری و دارای پورت AUX ،USB و GPS، کارت SD و بلوتوث، 4عدد بلندگو و 2عدد تیوتر
چراغها چراغ های عقب LED دار و چراغ های جلو LED کریستالی، چراغ های مه شکن جلو و عقب
آینه‌ها آینه های جانبی برقی، گرمکن دار دارای راهنما
شیشه ها شیشه بالابر های جلو و عقب برقی
تزئینات صندلی پارچه ای 2 رنگ، روکش چرمی غربیلک فرمان، تزئینات طرح متال، قطعات تزیینی دور بدنه، آیینه های جانبی و سپرهای هم رنگ بدنه
تجهیزات ایمنی سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) ، قفل میکرو سوییچی درب ها، سنسور دنده عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب و دوربین دید عقب، ایزوفیکس
رینگ و لاستیک رینگ اسپرت آلومینیومی16 205/50R
صندلی صندلی راننده با قابلیت تنظیم دستی در 6 جهت، صندلی های عقب تاشو
سایر تجهیزات جا عینکی، اسپویلرعقب، کامپیوتر سفری، چراغ مطالعه جلو و عقب، سان روف برقی

توجه: کلیه اطلاعات، مشخصات و تجهیزات ذکر یا نمایش داده شده در این پایگاه اینترنتی در خصوص محصولات، ممکن است بدون اطلاع قبلی توسط سازنده تغییر یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات و شرایط فروش، لطفا به نزدیک ترین نمایندگی ایران خودرو در سراسر کشور مراجعه فرمایید.

مشخصات فنی و پیشرانه

دانگ‌فنگ اچ30 کراس

همانطور که ذکر شد، پیشرانه این خودرو برای ما ایرانی ها چندان غریبه نیست و به وفور در انواع پژو ۲۰۶، ۴۰۵ و پارس مورد استفاده قرار گرفته است که البته این یک امتیاز مثبت برای اچ سی کراس و خریدارانش محسوب می‌شود؛ چرا که حداقل دغدغه مشکلات فنی و تامین قطعات یدکی آن را نخواهند داشت.

پیشرانه چهار سیلندر tu5 شانزده سوپاپه به کار گرفته شده در اچ سی کراس، دارای حجم 1600 سی‌سی بوده و توانایی تولید 105 اسب بخار (در حدود پنج واحد کمتر از پژو ۲۰۶) را داراست. گشتاور حاصل از این پیشرانه نیز معادل 142 نیوتن متر است.

دانگ‌فنگ اچ30 کراس

در نتیجه نبایست انتظار عملکرد فوق العاده‌ای را از آن داشته باشیم اما قطعا جوابگوی نیازهای خانوادگی مشتریان ایرانی خواهد بود.

سیستم انتقال قدرت در این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو بوده و شامل یک گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته ساخت آیسین ژاپن است.

میزان مصرف سوخت این خودروی 1230 کیلوگرمی به صورت رسمی معادل 7.04 لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده که در عمل بایستی مصرف بالای 7.5 تا 8 لیتر را به صورت ترکیبی برای این خودرو در نظر بگیرید.

گنجایش باک سوخت اچ30 کراس نیز معادل 51 لیتر عنوان شده است و ترمزهای هر چهار چرخ آن نیز به صورت دیسکی هستند.

میزان شتاب صفر تا صد دانگ فنگ h۳۰ کراس به صورت رسمی معادل 12.5 ثانیه اعلام شده که در تست‌های صورت گرفته توسط منابع مختلف، این رقم تا 16.5 ثانیه نیز افزایش نشان داده است.

رقبا و محصولات مشابه اچ30 کراس

دانگ‌فنگ اچ30 کراس

دانگ‌فنگ اچ30 کراس از نظر قیمت به محدوده‌ای پا نهاده که محصولاتی قدیمی نظیر انواع مشتقات پژو405، سمند پژو 206، 207 و محصولات چینی همچون برلیانس اچ330، اچ320، لیفان ایکس50 و تندر90 به همراه ساندرو را در خود جای داده است.

شاید بتوان هر کدام از این محصولات را به طور بالقوه رقیب اچ30 کراس دانست اما به طور خاص، این خودرو بایستی پنجه در پنجه برلیانس C3 کراس، لیفان ایکس50، MVM X22 و ساندرو استپ وی بیندازد.

قیمت و شرایط فروش اچ30 کراس

دانگ‌فنگ اچ30 کراس

دانگ فنگ اچ30 کراس در بازار معادل 90 میلیون تومان کشف قیمت شده و بهای آن در کارخانه برابر 50 میلیون تومان است. لازم به ذکر است، با توجه به التهابات ناشی از نوسان نرخ ارز، احتمال تغییر قیمت ها وجود دارد.

مزایا و معایب دانگ فنگ اچ30 کراس

دانگ‌فنگ اچ30 کراس

مزایا
  • قیمت رقابتی
  • امکانات و آپشن های نسبتا زیاد
  • سواری نرم و راحت
  • پیشرانه TU5(کاهش هزینه‌های تعمیرات)
  • کابین جادار نسبت به پژو 206
معایب
  • طراحی ظاهری نسبتا نامتناسب
  • طراحی داخلی قدیمی
  • مشکلات مونتاژی
  • ایمنی نه چندان قابل توجه (سه ستاره ایمنی براساس تست های قدیمی تصادف چین
  • کیفیت نامناسب برخی قطعات یدکی
  • قوای محرکه نه چندان مهیج

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • ramin8D
    ramin8D | ۱۲ دی ۱۳۹۷

    چینی دوست ها فقط دلشون به مانیتور و سانروف خوشه و کاری به ایمنی خیلی پایین این ماشین (با وجود دو کیسه هوای اضافی نسبت به ساندرو و تندر)حتی در سی اِن کپ که ماله خوده چین هستش ندارند در حالی که ساندرو و تندر دارای سه ستاره ی ایمنی اروپا یورو اِن کپ هستند.البته این چیزا مهم نیست مهم فلاپای مشکیه بغله که حس شاسی بلند بهشون میده:) و البته سانروف که کله ی بچه هاشونو بفرستن ازش بیرون

  • Ali-a
    Ali-a | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    خواهشا ندونسته اطلاعات اشتباه ندین. هوو مال شرکت سینو تراک هست و کشنده دانگ فنگ یه چیز دیگه ایه. تازه کشنده دانگ فنگ را سایپا دیزل میزنه کجا دانگ فنگ یار گرمابه و گلستان ایرانخودرو هست.
    اصلا تا حالا این ماشین و کشنده دانگ فنگ را از نزدیک دیدی؟

  • mortezaniksard
    mortezaniksard | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    دنگ و فنگ

  • hossein Abdollahi
    hossein Abdollahi | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    همیشه برام سوال پیش میاد وقتی میگن نکته منفی اچ30 اینه که طراحی داخلی قدیمی داره پس برای ساندرو اتومات که گران قیمت تر و رقیب اچ 30 هست در خصوص طراحی داخلی چه واژه ای میشه به کار برد؟!

    • Ali-a
      Ali-a | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

      بنجل بدون آپشن. حتی تهویه اتومات نداره. خخخخ

  • alireza kolbadi
    alireza kolbadi | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    این از ال ۹۰ و ۲۰۶ اس دی هم زشت تره باز

    • Ali-a
      Ali-a | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

      دیگه ال 90 رو داخل خوشگل نکن که انگار طراحش صدیقه بیگم 5 ساله از یالقوز آباد سفلی بوده

مطالب پیشنهادی