ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نذر اینترنتی
تکنولوژی

کلاهبرداران نذر اینترنتی بازداشت شدند

معاون اجتماعی پلیس فتا خبر از نوع جدیدی از کلاهبرداری داده که در آن سودجویان با تحریک احساسات کاربران اینترنت، مبالغی را به عنوان نذر و کمک به افراد نیازمند می‌گیرند. سرهنگ رامین پاشایی خبر ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

معاون اجتماعی پلیس فتا خبر از نوع جدیدی از کلاهبرداری داده که در آن سودجویان با تحریک احساسات کاربران اینترنت، مبالغی را به عنوان نذر و کمک به افراد نیازمند می‌گیرند. سرهنگ رامین پاشایی خبر از دستگیری گروهی کلاهبردار در این زمینه داده و از مردم خواسته تا اسیر این فرصت طلبان در ایام ماه محرم نشوند.

سرهنگ پاشایی در گفتگوی خود با ایرنا از نحوه کلاهبرداری این افراد پرده برداری کرده و باور دارد که اطلاع رسانی عمومی این مسائل می‌تواند باعث کاهش وقوع این جرایم باشد:

«عده ای فرصت طلب در این گونه ایام با شگردهای خاص و ایجاد زمینه اعتمادسازی به خصوص در فضای مجازی به دنبال خالی کردن جیب مردم هستند.  این عده معمولا با ارائه پیام هایی به خصوص پیام های تصویری با استفاده از تصاویر کودکان و افراد مناطق محروم یا زلزله زده ای که از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و با تحریک احساسات مردم و جلب اعتماد به دریافت وجه از مردم مبادرت می کنند.»

نذر اینترنتی

او تاکید می‌کند که رخی کلاهبرداران نیز با ارائه شماره های عابر بانک و جمع کردن حتی مبالغ اندک از تک تک مردم، سرمایه های مردم را به تاراج می برند:« در این خصوص تاکنون چندین کلاهبردار دستگیر و پس از طی مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل شده اند.»

معاون اجتماعی پلیس فتا از مردم خواسته که در مواجهه با این گونه پیام ها یا برخورد با این گونه افراد سودجو مراتب را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا که به صورت 24 ساعته فعال است اطلاع رسانی و پیگیری کنند:

«آن دسته از مردم نیز که به اینترنت دسترسی ندارند می توانند از طریق تماس با پلیس 110 در مورد افراد سودجو و فرصت طلب که در این گونه ایام با احساسات مردم و اعتقادات آنان برای مال اندوزی نامشروع سوء استفاده می کنند اطلاع رسانی کنند.»

او باور دارد که نذورات و هدایای مردمی بهتر است به سامانه ها و اماکن معتبر هدیه شود و اعتماد به فضای مجازی و ایجاد نذر اینترنتی را چندان صحیح نمی‌داند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • amironline
    amironline | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    لطفا متن‌هاتون رو قبل از انتشار ویرایش کنین
    رخی، مواجه و سوجو از جمله مواردی هستند که در این متن اشتباه هستند.
    ابزار ویراستیار خیلی خوبه.

  • mortezaniksard
    mortezaniksard | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    تا وقتی انتظار داشته باشیم دستگیر بشن وضع همینه باید روشمونو تغییر بدیم...

  • مجید
    مجید | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷

    یکی از اون کلاهبردارهایی که متاسفانه هنوز دستگیر نشده، صادق زیباکلام و البته بسیاری دیگر از سلبریتی ها هستند که به اسم کمک به زلزله زدگان، از ملت ملیاردها پول جمع کردن و یک ریالش رو هم خرج جایی که براش پول گرفتند، نکردند!

    • irajmirzazadehpy
      irajmirzazadehpy | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

      وقتی نهاد رسمی کمک رسانی مثل "هلال احمر" را در اثر تبلیغات یک کانال تلگرامی بی اعتبار می کنیم نتیجه اش هم ظهور افراد کلاهبردار است . از یاد نمی بریم در بحبوبحه زلزله کرمانشاه یکی از کانال های مشهور تلگرامی حمله گسترده ای را بر علیه هلال احمر شروع کرد و مدعی شد که کمک های مردمی به جای کرمانشاه به فلان جا می رود . البته اکثریت مردم کمک هایشان را به هلال احمر دادند ولی یک اقلیت همه چیز دان پولدار حسابی تلکه شدند .

مطالب پیشنهادی