ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

توییت های ایلان ماسک باز هم برایش مشکل ساز شدند؛ پیگرد قانونی برای تسلا

ایلان ماسک بنیان گذار و مدیرعامل کمپانی تسلا یکی از افراد مشهوری است که فعالیت بالایی در توییتر دارد. در این بین بسیاری از توییت های ماسک به شرکت ها و فعالیت های حرفه ای ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

ایلان ماسک بنیان گذار و مدیرعامل کمپانی تسلا یکی از افراد مشهوری است که فعالیت بالایی در توییتر دارد. در این بین بسیاری از توییت های ماسک به شرکت ها و فعالیت های حرفه ای او مربوط شده و معمولاً اخبار جدیدی را به همراه دارند.

چندی پیش در یکی از همین توییت ها، ایلان ماسک به تمایل خود برای خصوصی کردن کمپانی تسلا اشاره کرده و حتی از تأمین منابع مالی مورد نیاز برای انجام آن نیز خبر داده بود. با این حال پس از مدتی تصمیم مذکور لغو شد و تسلا به صورت شرکتی با سهامی عام باقی ماند.

دادگستری آمریکا عقیده دارد ایلان ماسک قصد گمراه کردن سهام داران و دستکاری بازار را داشته است

حال خبر می رسد که وزارت دادگستری آمریکا کمپانی تسلا و شخص ایلان ماسک را تحت پیگرد قانونی قرار داده و بازرسان وزارتخانه در حال بررسی احتمال تخلف ماسک از قوانین فدرال هستند. در واقع دادگستری آمریکا عقیده دارد ایلان ماسک با انتشار توییت مورد اشاره، قصد گمراه کردن سهام داران و دستکاری بازار را داشته که این موضوع بر خلاف قوانین تجارتی ایالات متحده است.

ایلان ماسک

از سوی دیگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز پیش از این شرکت خودروسازی ایلان ماسک را به خاطر توییت مورد بحث به گمراه کردن سرمایه گذاران متهم کرده بود و در کنار آن، بحث گمراه کردن سهام داران در موضوع تولید اتومبیل تسلا 3 نیز توسط نهاد مذکور در حال پیگیری بود.

اما حالا با ورود وزارت دادگستری به جریان توییت ایلان ماسک، بار حقوقی پرونده بسیار سنگین تر شده و در صورت اثبات جرم، مجازات سنگینی را برای مالک کمپانی تسلا به دنبال خواهد داشت.

تسلا برای ارائه هرگونه اطلاعت به وزارت دادگستری آمریکا اعلام آمادگی کرده است

لازم به ذکر است که سخنگوی کمپانی تسلا از همکاری کامل این شرکت با وزارت دادگستری آمریکا خبر داده و برای ارائه هرگونه اطلاعتی اعلام آمادگی کرده است. وی همچنین اضافه کرده که تا این لحظه، هیچ احضاریه/ف حکم یا هر دستور قضایی دیگری در خصوص پرونده به دست کمپانی نرسیده است.

گفتنی است ایلان ماسک پیش از این نیز درگیر مسائل مربوط به توییت های خود بوده و در آخرین مورد، توسط یکی از غواصان انگلیسی که در جریان نجات دانش آموزان تایلندی از غار، نسبت به ادعاهای ماسک و عملیاتی بودن زیردریایی او انتقاد کرده بود، مورد شکایت قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۹ شهریور ۱۳۹۷

    ای بابا چرا دست از سر این برنمیدارن. بذارید کارش رو بکنه

مطالب پیشنهادی