ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

تبلیغات شیائومی در رابط کاربری MIUI کاربران را فراری می دهد

کمپانی شیائومی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلفن هوشمند در دنیا و پر فروش ترین برند اسمارتفون در بازار بزرگ هند، اخیراً دست به اقدامی زده که از نظر بسیاری از کاربران و تحلیلگران چندان مشتری ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

کمپانی شیائومی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلفن هوشمند در دنیا و پر فروش ترین برند اسمارتفون در بازار بزرگ هند، اخیراً دست به اقدامی زده که از نظر بسیاری از کاربران و تحلیلگران چندان مشتری مدارانه نیست.

بر اساس گزارش کاربران، شیائومی در گوشی هایی که از رابط کاربری MIUI بهره می برند، تبلیغاتی نمایش می دهد که نمی توان آنها را غیر فعال کرد. در ضمن تبلیغات مذکور در همه جا، از داشبورد اپلیکیشن ها و نرم افزارهایی مانند Mi Music گرفته تا ابزارهایی مانند فایل منیجر، جلوی چشم کاربر هستند که این موضوع می تواند آزاردهنده باشد.

شیائومی

البته سیاست مذکور با توجه به مدل کسب و کار شیائومی که سخت افزار را با قیمت پایین در اختیار کاربران قرار می دهد، کمی قابل توجیه است؛ چرا که شرکت چینی محصولات رده بالا را با قیمتی نزدیک به میان رده ها در اختیار مشتریان قرار می دهد که همین امر نیز باعث شده در مدت کوتاهی، بسیاری از بازارها را فتح کند.

شیائومی سخت افزار را با قیمت پایین در اختیار کاربران قرار می دهد

اما نمایش تبلیغات در جای جای رابط کاربری برای کسب درآمد، آن هم وقتی که امکان غیرفعال کردنشان وجود ندارد، چندان کاربرپسند نیست و در زمینه فروش شیائومی را با مشکل مواجه خواهد کرد. هرچند کمپانی مذکور از سرویس های آنلاینی مانند Mi Music و Mi Video نیز کسب درآمد می کند و سیاست درآمدی اش بر فروش خدمات آنلاین استوار است.

با این حال شیائومی می توانست در زمینه تبلیغات از آمازون الگوبرداری کند که پیش از این نمایش آگهی ها را در تبلت ها و کتابخوان های خود امتحان کرده بود. اما مدل آمازون تفاوت مهمی داشت و کاربر می توانست با پرداخت مبلغی، از شر تبلیغات مزاحم راحت شود.

گفتنی است در حال حاضر کمپانی چینی تصمیمی برای توقف پخش تبلیغات اجباری ندارد، اما به احتمال زیاد در آینده نه چندان دور با کاهش فروش (خصوصاً در بازار هند) رو به رو خواهد شد و این موضوع حتماً مدیران شیائومی را مجبور به تغییر روند خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • poison1364
    poison1364 | ۳ مهر ۱۳۹۷

    واقعا جز این تبلیغاتای تو مخ که حتی رو اسکن های امنیتی گوشی بعد از نصب اپ هم نشونشون میده!! مشکل دیگه ای ندارم با گوشیم. بماند که یکمم تو غیر فعال کردن برنامه های پس زمینه غیر هوشمند عمل میکنه و بار رم بالا میبره!! اونایی هم که میگن تبلیغ ندارن، برنامه های شرکتی رو آپدیت نکردن!!

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۳ مهر ۱۳۹۷

    من که فایل منجرش رو همیشه استفاده می کنم ..تبلیغاتی ندیدم
    خیلی پر سرعت و پر امکانات هست
    50 ملیون دانلود و نمره 4.6 برای یه فایل منجر اختصاصی گوشی اتفاقی نیست

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۳ مهر ۱۳۹۷

    اين دگ نوبرشه... اين كمپاني هيچ اخلاقياتي نداره... از كپي و سمبل كاري و كيفيت بنجل سازي هم ابايي نداره...

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۳ مهر ۱۳۹۷

    من ردمی نوت۴ دارم با اپدیت 9.6.1 گوشیم عملا غیر قابل استفاده شده،اندرویدش هنوز ششه ولی امکانات اندروید هفت مثل اسپلیت اسکرین رو داخلش اورده ولی گوشی پوکیده رسما،انقدر داغ میشه ک نمیشه دستش زد،سه ساعت طول میکشه باتریش پر بشه بعد یک ساعت و نیم استفاده میکنی خالی میشه،همینطور صفحش تیک میزنه و فیریز میشه.نمی دونمم چجوری نسخه قبلی رو روش نصب کنم،اگه کسی بلده ممنون میشم تلگرام کمکم کنه @amirs244

    • ahadm ۸۸۸۸
      ahadm ۸۸۸۸ | ۳ مهر ۱۳۹۷

      منم ردمی 3 اس دارم
      با همون اپدیتی که شما می گید
      گوشی بسیار بسیار بهتر شده عملکردش
      شیائومی کمپانی نیست که باعث ازار مصرف کننده بشه
      به شخصه بعد از دو سال استفاده از محصولات شیائومی هیچ ایرادی در محصولاتش ندیدم ..چه از لحاظ کیفیت چه کارایی
      بیشتر از اون پولی که خرج می کنیم به دست میاریم

مطالب پیشنهادی