ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اطلاعات ضد و نقیض در مورد تحویل پژو ٢٠٧i صندوقدار پس از سه ماه تاخیر

اواخر سال پیش گروه صنعتی ایران خودرو آغاز به پیش فروش پژو ٢٠٧i صندوق دار اتوماتیک کرد. بر طبق برنامه ریزی ها قرار بود که خرداد ماه سال جاری این خودروها در اختیار خریداران قرار ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۵

اواخر سال پیش گروه صنعتی ایران خودرو آغاز به پیش فروش پژو ٢٠٧i صندوق دار اتوماتیک کرد. بر طبق برنامه ریزی ها قرار بود که خرداد ماه سال جاری این خودروها در اختیار خریداران قرار بگیرند. در آن زمان ایران خودرو ٢٧ میلیون تومان ودیعه اولیه از خریداران دریافت کرد و با توجه به موعد تحویل خودرو، سود مشارکت و انصراف مختلفی را هم برای مشتریان در نظر گرفته بود.
اخیرا تصاویرى از نسخه های پلاک شده پژو ٢٠٧i صندوقدار در خیابان ها منتشر شده است. اما نکته مهم این است که هنوز هیچ دعوتنامه ای برای خریداران این خودروها ارسال نشده و زمان تحویل آن ها هنوز مشخص نیست.تا به امروز ایران خودرو ۳ ماه تاخیر در تحویل این سدان اتوماتیک به نسبت جدید را پشت سر گذاشته و هیچ اطلاعیه ای در خصوص قیمت دقیق این خودرو منتشر نکرده است. اگر مسیر تردد این خودروها را دنبال کنید، متوجه خواهید شد که هر روز سر از جاده مخصوص و کارخانه ایران خودرو در می آورند.
پیگیری های انجام شده در این زمینه نشان مى دهد، نسخه های پلاک شده ی پژو ٢٠٧i صندوقدار که در سطح شهر تهران و در محدوده جاده مخصوص تردد دارند، مربوط به شرکت ایران خودرو است و مالکیت پلاک های این خودروها در اختیار نام حقوقی ایران خودرو است.

ظاهرا این کار در اکثر شرکت های خودروسازی جهان رایج است و باعث می شود تا خطاهای مونتاژی در نمونه های اولیه تولیدی مشخص شود و در نهایت خودرویی که به دست مشتری می رسد، ایرادهای کمتری را داشته باشد. ایران خودرو پیش از پژو ۲۰۷i صندوقدار نیز خودروهایی چون سورن توربو، دنا، دنا پلاس، هایما S7، پژو ۲۰۰۸ و… را با پلاک ملی به صورت گردشی در اختیار مدیران و کارشناسان فنی خود قرار داد تا در استفاده های روزانه، ایرادهای خودرو را در فرم هایی خاص به بخش مهندسی اعلام کنند. پژو ٢٠٧i صندوقداربر خلاف تصور عموم که فکر می کنند، نمونه های اولیه تولیدی بهتر و با کیفیت تر هستند، بارها ثابت شده است که به خاطر وجود خطاهای مونتاژ بیشتر این احتمال کاملا رد می شود.
با این حال نصب پلاک ملی بر روی این نمونه های اولیه نشان می دهد که گویا مجوزهای لازم برای آغاز شماره گذاری پژو ۲۰۷i صندوقدار انجام شده و فرایند تحویل این خودرو نباید با مشکل خاصی رو به رو شود.
آن طور که مشخص است، ایران خودرو آنچنان مشکل خاصی در تامین قطعه سری اول این خودرو ندارد و می تواند تمام خودروهای ثبت نامی را با امکانات از پیش تعیین شده و جعبه دنده ی اتوماتیک به مشتریان تحویل دهد.
در حال حاضر بهای حواله های پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک تحویل خرداد و تیر ۹۷ در فضای مجازی توسط دلال ها حدود ۶۵ تا ۷۵ میلیون تومان اعلام می شود. این در حالی است که این افراد تنها ۲۷ میلیون تومان پیش پرداخت برای ثبت نام این خودرو به حساب ایران خودرو واریز کرده اند.
پژو ٢٠٧i صندوقدار اتوماتیک از بسیاری جهات با ٢٠۶ صندوق دار یکسان است و تنها می تواند از نظر ظاهری اندکی نسبت به محصول قدیمی ایران خودرو متفاوت جلوه کند.پژو ‏٢٠٧i صندوقدار اتوماتیک با موتور کم مصرف ‏ TU5 با قدرت ١٠۵ اسب بخار و گشتاور ١۴٢ نیوتن متر و همراه با گیربکس اتوماتیک (AL4) به بازار عرضه خواهد شد.
از امکانات و آپشن های رفاهی پژو ٢٠٧i صندوقدار اتوماتیک باید به فرمان برقی، سیستم مالتی مدیا (USB, DVD و بلوتوث)، سیستم رهیاب ماهواره ای، غربیلک فرمان دارای کلید های کنترلی، کروز کنترل، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، دوربین دید عقب، سنسور دنده عقب، چراغ های جدید جلو، چراغ های روشنایی در روز، آینه های جانبی تاشونده و اسپویلر عقب اشاره کرد.
برخی احتمال می دهند که در صورت اعلام افزایش قیمت برای خودروسازان دولتی، ایران خودرو پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک را با قیمتی در بازه ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان عرضه می کند.

گفتنی است که در دور قبلی تحریم ها به دلیل عدم همکاری کمپانی های سازنده گیربکس اتوماتیک، شاهد توقف عرضه مدل های اتوماتیک 206 و 207 در بازار بوده ایم و همین امر این شائبه را ایجاد کرده است که ایران خودرو در نهایت تنها قادر به تحویل نمونه های دنده دستی خواهد بود، اما واقعیت این است که تاکنون دلیل محکمی برای این موضوع مطرح نشده است و باید برای منتظر روشن شدن سرنوشت محصولات اتوماتیک ایران خودرو ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alinikaein
    alinikaein | ۴ مهر ۱۳۹۷

    من هم ثبت‌نام كردم.
    نمايندگي‌ها كه اصلاً اطلاع ندارند و مي‌گن هر وقت دعوت‌نامه صادر بشه خبر مي‌ديم.
    با خود ايران‌خودرو هم كه تماس مي‌گيرم، انگار كه يك روبات پشت خط هست و تمام جملات را حفظ كرده، خيلي مؤدبانه جواب مي‌ده كه هنوز چيزي اعلام نشده.

    ممنون مي‌شم شما بيشتر پيگيري كنيد و ما را هم از اين بي‌اطلاعي در بياريد.

مطالب پیشنهادی