ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرفداران سوییسی یک بازی فوتبال را برای اعتراض به ورزش الکترونیک متوقف کردند [تماشا کنید]

این روزها تمامی لیگ‌ های حرفه ای از ورزش الکترونیک پشتیبانی می‌کنند و هر روز به شمار باشگاه‌ های ورزشی مطرحی که تیمی حرفه‌ای برای مسابقات مختلف ورزش الکترونیک یا همان esports درنظر می‌گیرند، بیشتر ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۴ مهر ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

این روزها تمامی لیگ‌ های حرفه ای از ورزش الکترونیک پشتیبانی می‌کنند و هر روز به شمار باشگاه‌ های ورزشی مطرحی که تیمی حرفه‌ای برای مسابقات مختلف ورزش الکترونیک یا همان esports درنظر می‌گیرند، بیشتر می‌شود. با این وجود به نظر می رسد که برخی طرفداران دو آتشه ورزش، دل خوشی از این مسابقات ندارند. در همین راستا اخیراً طرفداران سوییسی بازی فوتبال میان دو تیم مطرح لیگ کشورشان را برای اعتراض به ورزش الکترونیک متوقف کردند.

داستان از این قرار بوده که عد‌ه‌ای از تماشاگران بازی فوتبال میان دو تیم بازل و یانگ بویز در دقیقه ۱۵ تعداد زیادی توپ تنیس و کنترلر کنسول‌ های بازی به زمین فوتبال ریختند. این مسئله موجب شد که این بازی حساس برای چند دقیقه‌ای متوقف شود.

علاوه بر این بسیاری از طرفداران دو تیم لباس‌ های کلاه دار سیاهی بر تن داشتند و بنر‌های بزرگی به نشانه‌ های اعتراضشان نمایش می‌دادند که روی یکی از این بنر‌ها، علامت کلید توقفی (pause) غول آسا نقش بسته بود.

موضوع اعتراض آنها از اینجا مشخص شد که روی تعدادی از کنترلر‌ های پرتاب شده به داخل زمین و همچنین بنر‌ های به احتزار درآمده‌، توهین‌ های کلامی زیادی به ورزش‌ الترونیک نوشته شده بود.

در حال حاضر باشگاه یانگ بویز تیمی حرفه‌ای به مسابقات esports اختصاص نداده اما باشگاه بازل چنین تیمی را در اختیار دارد و آنها هنوز در این بازی‌ها شرکت می‌کنند. گزارش شده که سوپر لیگ فوتبال سویس به دنبال این است که داشتن تیمی اختصاصی برای ورز‌ش‌ الکترونیک را الزامی کند.

احتمالاً اعتراض ناگهانی و شدید طرفداران سوییسی به دلیل اهداف مسئولین لیگ فوتبال این کشور بوده است. Ostkurve Bern یکی از اعتراض کنندگان مسابقه فوتبال، طی انتشار پستی در شبکه اجتماعی فیسبوک مدعی شده که اعتراض ناگهانی طرفداران فوتبال بدین علت بوده که پشتیبانی ناگهانی لیگ از ورزش‌ الکترونیک دلیلی جز سودآوری و درآمدزایی بیشتر ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hosein n
    hosein n | ۴ مهر ۱۳۹۷

    خوب کردن ما خودمونم عاشق گیمیم ولی فوتبال واقعی یچیزه دیگس چیه ملت همش بشینن جلو دستگا

  • محسن
    محسن | ۴ مهر ۱۳۹۷

    تعدادی دسته کنسول ریختن تو زمین؟ ://
    ما اینجا دسته خراب شد باید کنسول رو بفروشیم تا بتونیم یه دسته بخریم
    خدایا شکرت

مطالب پیشنهادی