ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پاناسونیک S1R
تکنولوژی

پاناسونیک از دوربین های فول فریم بدون آینه S1R و S1 رونمایی کرد

پاناسونیک از 2 دوربین بدون آینه فول فریم رونمایی کرده که از اتصال لنز L بهره می برد. پاناسونیک به همراه لایکا و سیگما ساعاتی پیش خبر از همکاری برای توسعه محصولاتی مبتنی بر ماونت ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۴ مهر ۱۳۹۷ | ۰۹:۴۷

پاناسونیک از 2 دوربین بدون آینه فول فریم رونمایی کرده که از اتصال لنز L بهره می برد. پاناسونیک به همراه لایکا و سیگما ساعاتی پیش خبر از همکاری برای توسعه محصولاتی مبتنی بر ماونت لنز L داده بودند.

دوربین S1R از حسگری 47 مگاپیکسلی بهره می برد در حالی که مدل S1 به حسگری 24 مگاپیکسلی مجهز شده است. هر دو آنها دارای لرزشگیر تصویر داخلی هستند، یک منظره یاب الکترونیکی بزرگ برای آنها در نظر گرفته شده و نمایشگر LCD لمسی آنها قابلیت چرخش در 3 جهت را دارد تا بتوانید تصاویر سلفی هم ثبت کنید.

دو درگاه برای استفاده از حافظه های SD و XQD برای این دو دوربین در نظر گرفته شده است. از آنجایی که این دوربین ها از لنزهای با ماونت L پشتیبانی می کنند با لنزهای سازگاری که از سوی لایکا از سری SL و TL پیش از این عرضه شده اند امکان کارکرد دارند البته لنزهای تولید شده توسط لایکا معمولاً قیمت بالایی دارند.

پاناسونیک S1R

با این حال پاناسونیک نیز لنزهای خود از جمله 70-24 میلی متری به همراه 200-70 میلی متری در کنار یک لنز پرایم 50 میلیمتری f1.4 را دارد. این شرکت اعلام کرده که قصد دارد تا سال 2020 از 10 لنز دیگر مبتنی بر این ماونت نیز رونمایی کند. سیگما هم قصد دارد لنزهای سازگار با اتصال L را توسعه دهد و در این بین قرار است تعدادی از آنها از سری با کیفیت بالای «آرت» باشند.

علاوه بر این ها پاناسونیک از یک سیستم حسگر جدید بهره برده و در عین حال موتور پردازش جدید «ونوس» را برای آن در نظر گرفته است. از قابلیت های دیگر دوربین های جدید پاناسونیک می توان به فوکوس خودکار سریع و قابلیت ثبت ویدیوهای 4K و با نرخ 60 فریم در ثانیه اشاره کرد.

پاناسونیک S1R

پاناسونیک ادعا کرده که منظره یاب این دوربین ها رزولوشنی بالاتر از نیکون Z7 و کانن EOS R دارند و البته میزان این رزولوشن هنوز اعلام نشده است. قابلیت دیگری که برای محصولات جدید پاناسونیک در نظر گرفته شده مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی نا مساعد از جمله سرما است.

دوربین S1R که رزولوشن بالاتری دارد با هدف عکاسان حرفه ای و S1 با هدف فیلم برداران تولید شده است. این محصولات جدید پاناسونیک قرار است در اوایل سال 2019 روانه بازارها شوند و البته قیمت آنها مشخص نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی