ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با ربات خدماتی جدید علی بابا آشنا شوید [تماشا کنید]

شرکت تجارت الکترونیک علی بابا شاید در آمریکا و اقصی نقاط جهان طرفداران زیادی نداشته باشد اما می‌توان آن را آمازون چین نامید. اکنون این کمپانی به حوزه‌ی هوش مصنوعی و ربات‌ ها نیز علاقه ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ مهر ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

شرکت تجارت الکترونیک علی بابا شاید در آمریکا و اقصی نقاط جهان طرفداران زیادی نداشته باشد اما می‌توان آن را آمازون چین نامید. اکنون این کمپانی به حوزه‌ی هوش مصنوعی و ربات‌ ها نیز علاقه نشان داده و به نظر می‌رسد قصد دارد در این زمینه هم فعالیت کند. در همین راستا شرکت یاد شده یک ربات تجاری به نام Space Egg معرفی کرده که در واقع یک ماشین خدماتی است و برای حمل کردن اشیاء و سرویس دهی در هتل‌ ها طراحی شده است.

این ربات طی نمایشگاهی در هانگژو چین به نمایش گذاشته شد و قرار است ماه آینده‌ کارش را در هتل اصلی همین شهر آغاز نماید. در ربات یاد شده یک قاب آلومینیومی خمیده تعبیه شده که یک ست چرخ را در برمی‌گیرد. علاوه بر این سیستم هدایت Space Egg با استفاده از دوربین‌ ها و لیزر‌ ها به خصوصی راه خود را پیدا می‌کند. این مسئله موجب می‌شود که در صورت مشاهده هر گونه مانع، به سرعت متوقف شود تا با آن برخورد نکند.

ربات خدماتی یاد شده کمتر از یک متر طول دارد و می‌تواند با سرعتی معادل یک متر در ثانیه به آرامی حرکت کند. این مسئله موجب شده شده که به راه افتادن او پشت یک انسان در حالی که وسایلش را حمل می‌کند، صفحه‌ی بامزه‌ای را رقم زند.

علی بابا

فعالیت‌ های جدید علی بابا نشان می دهد که این شرکت چینی نه تنها قصد دارد قدرتمندترین کمپانی این کشور باقی بماند بلکه امیدوار است حوزه‌ های دیگری را هم فتح کند. چندی پیش مشخص شده که این کمپانی قصد دارد واحد مستقلی برای تولید چیپ راه اندازی کند و نخستین چیپ استنتاجی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را تا نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی وارد بازار کند. علی بابا در نظر دارد از این چیپ در ماشین های خودران، شهر های هوشمند و بخش لوجستیک بهره بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی