ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک فیسبوک
تکنولوژی

موسس واتساپ نگران است که حریم خصوصی مردم را به فیسبوک فروخته باشد

طی مصاحبه ای که اخیرا با هم موسس واتس اپ، برایان اکتون برگزار شد وی گفت که احساس می کند با فروش این پیام رسان به فیسبوک، در واقع حریم خصوصی کاربران را فروخته است. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

طی مصاحبه ای که اخیرا با هم موسس واتس اپ، برایان اکتون برگزار شد وی گفت که احساس می کند با فروش این پیام رسان به فیسبوک، در واقع حریم خصوصی کاربران را فروخته است. در سال 2014 بود که فیسبوک واتس اپ را به مبلغ حیرت انگیز 22 میلیارد دلار خرید. بعد از نهایی شدن قرارداد، اکتون بارها از تاثیری که فیسبوک بر واتس اپ گذاشته ابراز ناخشنودی کرده است.

اکتون به نشریه فوربز می گوید که با مدیران فیسبوک اختلاف نظرهای فراوان در زمینه راه های کسب درآمد از واتس اپ دارد. البته برایان اکتون تنها کسی نیست که چنین نظری دارد و یان کوم، موسس دیگر واتس اپ هم با مدل تجاری تبلیغات هدف گذاری شده فیسبوک مخالف بوده است. مدل تبلیغاتی فیسبوک به تبلیغ دهندگان اجازه می دهد از اطلاعات شخصی در راستی هدف گذاری مخاطبانی خاص استفاده کنند. گفتنی است که این اختلافات در نهایت بالا گرفت و به جدایی اکتون از واتس اپ در سال 2017 و سپس جدایی یان کوم منجر شد.

فیسبوک هنوز پاسخی رسمی به صحبت های اکتون نشان نداده اما دیوید مارکوس، یکی از مدیران ارشد فیسبوک اخیراً نوشت:

ساختار سازمانی متفاوت و فضای شخصی بیشتری نسبت به هرکس دیگر در اختیار موسسان واتس اپ قرار داده شده بود. به نظرم حمله به شرکتی که تو را میلیاردر کرد و بالهایش را گشود و برای سال ها از تو محافظت کرد کاری بی کلاس است.

پس از این اکتون مجدداً نوشت: «من حریم شخصی کاربرانم را به سودی عظیم تر فروختم. من تصمیمی گرفتم و سازش کردم. و حالا هر روز با آن تصمیم زندگی می کنم».ناگفته نماند که رسوایی کمبریج آنالیتیکا بهایی سنگین برای فیسبوک به همراه داشت و احتمالاً این کمپانی تصمیم می گیرد که به صورت رسمی وارد چنین مجادله ای که بازهم بر سر حریم شخصی کاربران است نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • enrix
    enrix | ۵ مهر ۱۳۹۷

    شما اگه نگران بودی نمیفروختی!عذر میخوام ادای آدمای نگران رو در نیار عزیزم! البته عادیه منم بهم پیشنهاد 22 میلیارد دلاری بدن حاضرم مسنجرمو بدم به دولت کاملا!بقیه رو نمیدونم ولی دروغگویی رو دوس ندارم اصن! همین الانش ایرانسل دیتابیس همراه اول و ایرانسل به قیمت 1 تومان با اخرین بروزرسانی به شرکتها فروخته میشه برای تبلیغ یا دعوت و اینطور مسائل البته قبل از قضیه *800# منظورم!

  • ramin20i
    ramin20i | ۵ مهر ۱۳۹۷

    چه مسخره!

مطالب پیشنهادی