ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حذف نویز در آیفون XS
تکنولوژی

گلایه کاربران از زیباسازی خودکار سلفی هایشان توسط دوربین آیفون XS

آیفون XS اخیرا به بازار عرضه شده و حالا شاهد نقدها و نظرهای متفاوت کاربران در رابطه با تازه ترین نسخه از گوشی محبوب اپل هستیم. از آن جمله اینکه برخی گلایه کرده اند دوربین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

آیفون XS اخیرا به بازار عرضه شده و حالا شاهد نقدها و نظرهای متفاوت کاربران در رابطه با تازه ترین نسخه از گوشی محبوب اپل هستیم. از آن جمله اینکه برخی گلایه کرده اند دوربین جلویی این موبایل به صورت خودکار پوست صورتشان را صاف می کند و سلفی هایی که با آن گرفته می شوند شباهت زیادی به حاصل کار اپ های زیباکننده نظیر FaceTune دارند.

این افکت مرموز که تاکنون حرفی هم از آن به میان نیامده ظاهرا در آیفون XS Max نیز حاضر است که در واقع دوربین جلویی اش با دوربین به خدمت گرفته شده در آیفون XS یکی است.

تاکنون اپل واکنشی به این خبر نشان نداده با این حال احتمال می رود که این عکس های روتوش شده حاصل کار دوربین بهبود یافته آیفون های جدید باشند که به برخی قابلیت های کاهش دهنده نویز مجهز هستند.

این قابلیت با نرم کردن برخی قسمت های تصاویر ایرادات بصری موجود در آنها از جمله دانه های ریز را که معمولا در شرایط کم نور ایجاد می شوند، حذف می کند.

با این حال اما کاربران معتقدند که در حین این فرایند افکت نامطلوبی روی عکس هایشان اعمال می شود که شکلی مصنوعی و غیرطبیعی به آنها می بخشد. این اظهارات یوتوبری به نام لوئیس هیلسنتگر است که پیشتر ویدیویی در همین رابطه را در صفحه خود به نام Unbox Therapy منتشر کرد. جالب است بدانید که او حتی از این ویژگی تحت عنوان beautygate یا رسوایی بیوتی گیت یاد کرده.

هیلسنتگر در این رابطه می گوید:

ابتدا با خودم گفتم تا مشخص شدن کامل مساله پیش می روم. تصور می کردم این حاصل کار نوعی فرایند پردازشی است که می توانم غیرفعالش کنم. فقط باید منوها را زیر و رو کنم و به آیتمی مشابه به بیوتی افکت در گوشی های دیگر برسم. مثل سامسونگ یا هواوی که چنین قابلیتی را در گوشی هایشان دارند و سپس یا از میزان شدت آن کم کنم یا به کل آن را به صفر برسانم.

اما از آنجا که اپل هیچگاه استفاده از این افکت ها را در آیفون تایید نکرده روشن است کههیلسنتگر چیزی پیدا نخواهد کرد. هیچ مدرکی دال بر آنکه اپل شکلی از مد بیوتی را دوربین سلفی در آیفون XS و نسخه XS Max به کار بسته باشد مشاهده نمی شود و این نشان می دهد که احتمالا پای قابلیت های تازه ای برای حذف نویز در میان است. گفته شده که این ویژگی نیز عموما در محیط های تاریک وارد عمل می شود و ظاهرا غیرفعال کردن مد Smart HDR  هم کمکی به این مساله نمی کند.

در مورد Smart HDR اما باید بگوییم که قابلیتی تازه است که برای دوربین آیفون های جدید در نظر گرفته شده و امکان ثبت بهتر تصاویر دارای سایه و روشن را میسر می کند. البته باید اضافه کنیم که بنابر گفته برخی کاربران بهبوددهنده تصاویر سلفی حتی در محیط های روشن نیز وارد عمل می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۸ مهر ۱۳۹۷

    اپل هست دیگر.. هرکاری می‌کند به گوسفندانش اطلاعی نمی‌دهد تا خود گوسفندان کاشف باشند

    • CCR
      CCR | ۸ مهر ۱۳۹۷

      ای کاش ایرانی ها یکمی در سلیقه های دیگران مثل داشتن مذهب کمتر فضولی میکردن و خودشون رو خدا نمیدونستن ?

    • Ghost
      Ghost | ۸ مهر ۱۳۹۷

      گوسفند کسیه که تربیتت کرده دوست عزیز

مطالب پیشنهادی