ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بهترین بازی‌های «اکشن» گوشی که می‌توانید با یک دست تجربه کنید

اگرچه استفاده از صفحه عمودی بین بازی‌های موبایل چیز جدیدی نیست اما وقتی اسم بازی اکشن اندروید و iOS به میان می‌آید، همه چیز متفاوت می‌شود. بازی‌های اکشن معمولا فضای بیشتری از صفحه گوشی می‌گیرند، ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۹ مهر ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

اگرچه استفاده از صفحه عمودی بین بازی‌های موبایل چیز جدیدی نیست اما وقتی اسم بازی اکشن اندروید و iOS به میان می‌آید، همه چیز متفاوت می‌شود. بازی‌های اکشن معمولا فضای بیشتری از صفحه گوشی می‌گیرند، برای کنترل شخصیت‌ها به دو دست نیاز دارند و همین دو مسئله هم باعث شده تا سازندگان بازی‌های اکشن خیلی روی خوشی به ایده صفحه عمودی نشان ندهند.

با این حال همیشه هستند توسعه‌دهندگانی که خلاف جریان آب شنا می‌کنند و عناوین اکشن نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با وجود اینکه تعداد زیادی از بازی‌های این سبک همگی صفحه افقی دارند اما در این بین بعضی بازی‌ها از ایده صفحه عمودی به شکلی متفاوت استفاده کرده‌اند.

به همین خاطر تجربه آن‌ها با یک دست هم امکان‌پذیر است. در این مطلب به سراغ همین اپلیکیشن‌ها رفته‌ایم و اگر به دنبال یک ماجراجویی اکشن متفاوت‌تر روی تلفن‌های هوشمند هستید، پیشنهاد می‌کنم مطلب «بهترین بازی‌های اکشن گوشی که می‌توانید با یک دست تجربه کنید» را از دست ندهید.

Mr Gun

Mr Gun

  • بازی آفلاین است

خیلی کم پیش آمده که کچ اپ (Ketchapp) به سراغ بازی‌های اکشن برود و «آقای اسلحه» (Mr Gun) ثابت کرده که فرانسوی‌ها هر از گاهی باید به این سبک هم ورود کنند. بازی نسخه مدرن دوئل‌های قدیمی است؛ هر بار یک دشمن در فاصله‌ای بالاتر از بازیکن قرار دارد و وقتی که دکمه Start را می‌زنید، نشانه‌گیر اسلحه از پایین به سمت بالا حرکت می‌کند. بنابراین هر وقت موقعیت را مناسب دیدید کافیست روی صفحه کلیک کرده و تیراندازی کنید.

Mr Gun

Mr Gun

سازنده: Ketchapp قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 60 / 28 مگابایت زبان:

Dragon Project

  • بازی آنلاین است

یکی از دلایلی که باعث شده ایده استفاده از یک دست برای بازی‌های نقش آفرینی دیگر خیلی به چشم نیاید، همین «پروژه اژدها» (Dragon Project) است. بازی بازیکن را در جهانی بزرگ با هیولاهای مختلف، آیتم‌های گوناگون و محیط‌های متنوع رها می‌کند و نکته اینجاست برای گشت و گذار در این جهان به یک دست بیشتر نیاز نخواهید داشت؛ سازنده به خاطر پیاده‌‌سازی درست مکانیزم‌های مبارزات توانسته ایده استفاده از «صفحه عمودی» را به برگ برنده عنوانش تبدیل کند.

Dragon Project

Dragon Project

سازنده: goGame قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 154 مگابایت زبان:

Dragon Ball Legends

بازی انیمه

  • بازی آنلاین است

تجربه عناوین مبارزه‌ای بدون دو دست تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد و چیزی که دراگون بال لجندز (Dragon Ball Legends) را به یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های هم‌سبکش تبدیل کرده، استفاده از ایده «صفحه عمودی» است. در این عنوان مبارزه‌ای با یک دست می‌توانید تمام‌ کارها را انجام دهید؛ با کشیدن انگشت‌تان جا خالی داده و به دشمن نزدیک می‌شوید، با ضربه زدن روی صفحه حمله کرده و برای استفاده از قدرت‌ها هم کافیست روی کارت‌ها کلیک کنید.

Dragon Ball Legends

Dragon Ball Legends

سازنده: Bandai Namco قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 410 مگابایت زبان:

Dragalia Lost

Dragalia Lost

  • بازی آنلاین است

برای دراگالیا لاست (Dragalia Lost) نینتندو همان ایده سوپر ماریو ران را پیش گرفت و باز عنوانی عمودی ساخت. اگرچه این ایده به اندازه گذشته دیگر پر سر و صدا نبود و نتوانست Dragalia Lost را از تکراری که در آن گرفتار شده نجات بدهد. بازی شبیه به عناوین نقش آفرینی تیمی بوده و در اینجا هر مرحله با کنترل تیمی به جنگ دشمنان می‌روید. برای حرکت شخصیت اصلی کافیست انگشت‌تان را به هر جایی که می‌خواهید بکشید و اگر هم خواستید با دشمنان بجنگید، چند ضربه روی صفحه لمسی بزنید.

Dragalia Lost

Dragalia Lost

سازنده: Cygames قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2600 / 2400 مگابایت زبان:

MARVEL Spider-Man Unlimited

بازی اکشن اندروید

  • بازی آفلاین است

MARVEL Spider-Man Unlimited با بیش از 100 میلیون دانلود محبوب‌ترین عنوان اختصاصی مرد عنکبوتی روی گوشی بوده و از آن بازی‌هایی است که گیم لافت حالا حالاها دست از سرش برنمی‌دارد. در این عنوان رانر و همانند بقیه بازی‌های مشابه، در این بازی اکشن اندروید و iOS نیز شخصیت اصلی داستان خودش حرکت می‌کند و حالا باید با پریدن، تغییر مسیر و نبرد با دشمنان سعی کنید بیشترین امتیاز ممکن را به دست بیاورید. البته بازی یک بخش داستانی‌ هم دارد.

MARVEL Spider-Man Unlimited

MARVEL Spider-Man Unlimited

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1100 مگابایت زبان:

Sky Force Reloaded

  • بازی آفلاین است

Sky Force Reloaded نشان داد که چگونه می‌توان به ویژگی‌های پایه‌ای سبک شوتم آپ خیلی دست نزد و همچنان یک تجربه جذاب ارائه داد. بازی تمام آن چیزهایی که قبلا با بازی‌های قدیمی مشابهش دیده‌ بودیم را دارد و در عین حال با پویایی محیط‌ها، گرافیک استثنایی و آیتم‌های مختلف توانسته رنگ و بویی مدرن‌تر به خودش بگیرد. در این بازی اکشن اندروید و iOS کنترل هواپیمایی جنگی را به عهده دارید و هر مرحله باید به دشمنان شلیک کنید و مراقب تیرهای آن‌ها هم باشید.

Sky Force Reloaded

Sky Force Reloaded

سازنده: Infinite Dreams قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 600 / 262 مگابایت زبان:

Fastlane: Road to Revenge

  • بازی آنلاین و آفلاین است

Fastlane: Road to Revenge بیشتر از اینکه کلونی از ترافیک ریسر (Traffic Racer) به حساب بیاید، به شوتم آپی شبیه است که جای آسمان حالا در زمین جریان دارد. در این بازی اکشن اندروید و iOS هم می‌توانید به رقابت با بقیه بازیکن‌ها بپردازید و طعم نبردهای خونین را حالا در بخش آنلاین بچشید و هم در بخش داستانی و بدون اینترنت خودتان را به عنوان بهترین راننده شهر اثبات برسانید. در هر دوی این بخش‌ها نیز کنترل یک ماشین مجهز به اسلحه‌های مختلف به شما داده می‌شود و باید رقیب‌هایتان را از سر راه بردارید.

Fastlane: Road to Revenge

Fastlane: Road to Revenge

سازنده: Space Ape Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 251 / 75 مگابایت زبان:

Middle-earth: Shadow of War

  • بازی آنلاین است

اگر به دنبال عنوانی از ارباب حلقه‌ها روی موبایل هستید، بگذارید خیال‌تان را راحت کنیم؛ عنوانی بهتر از Middle-earth: Shadow of War در این پلتفرم وجود ندارد. در این عنوان هر مرحله از بین شخصیت‌هایی که دارید می‌توانید چهار نفر را انتخاب کنید. موقع بازی هم این کاراکترها خودشان در مسیر مستقیم با دوربینی ثابت حرکت می‌کنند و تنها کاری که بازیکن انجام می‌دهد استفاده از قدرت‌های مبارزین است. Shadow of War به خاطر سادگی‌ بیش از حدش مشکلات خودش را دارد اما تجربه‌اش خالی از لطف نخواهد بود.

Middle-earth: Shadow of War

Middle-earth: Shadow of War

سازنده: Warner Bros قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 159 / 98 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیر
    امیر | ۱۰ مهر ۱۳۹۷

    این شادو آو وار خیلی بازی سختیه! لامصب بعد از چند مرحله انقدر سخت میشه که ادامه بازی غیر ممکنه مگر اینکه پرداخت درون برنامه ای بکنی و تجهیزات بخری ?

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۹ مهر ۱۳۹۷

    سکای فورس و مستر گان عالی هستند
    مرد عنکبوتی هم افلاین نیست
    همون پرداخت های درون برنامه ای و انلاین مزخرف همیشگی گیم لافت رو داره که تقریبا غبر ممکنه بعد از مرحله 10 بدون پرداخت پول واقعی پیشروی کرد

مطالب پیشنهادی