ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سازمان فضایی ایران، به دنبال اقتصاد فضایی

نشست خبری رییس سازمان فضایی ایران به مناسبت هفته جهانی فضا امروز با اصحاب رسانه برگزار شد؛ نشستی که «مرتضی براری» بیش از هر چیز در آن بر اقتصاد فضایی تاکید کرد. معاون وزیر ارتباطات ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۷:۲۰

نشست خبری رییس سازمان فضایی ایران به مناسبت هفته جهانی فضا امروز با اصحاب رسانه برگزار شد؛ نشستی که «مرتضی براری» بیش از هر چیز در آن بر اقتصاد فضایی تاکید کرد.

معاون وزیر ارتباطات خبر داد که ایران در میان ۹ کشوری است که صاحب چرخه کامل فناوری فضایی هستند و با کمک حداکثری دانشگاه قادر به قراردادن ماهواره بومی در مدار شده است. او به برنامه‌ای ۲۰ ساله اشاره کرد که ۱۰ سال اول آن از ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۴، به گفته او دستاوردهای قابل قبولی داشته و اکنون زیرساخت استفاده از اقتصاد فضایی را برای کشور مهیا کرده است:

«در برنامه‌های ۱۰ سال دوم که از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۴ است، مهمترین هدف ما توسعه و تثبیت صنعت فضایی است که بتوانیم ماهواره‌های عملیاتی و تجاری در مدار مورد نظر قرار دهیم و خدمات بگیریم.»

رییس سازمان فضایی ایران همچنین خبر داد که در اعتبارات لایحه بودجه امسال ۵۷۰ میلیارد تومان منابع در جهت توسعه زیرساخت های فضایی در نظر گرفته شده: «امیدواریم بخش اعظمی از این منابع را جذب و در همین راستا جلساتی را نیز با نهاد های توسعه ای و صندوق توسعه ملی برگزار شده است.»

از سوی دیگر او اشاره کرد که سازمان فضایی ایران به دنبال رهاسازی تصدی‌گری و وارد کردن بخش خصوصی به حوزه فضایی است. براری عقیده دارد که به این شکل، بستری برای بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های داخلی و بین‌المللی شکل خواهد گرفت. وی اولویت دیگر این سازمان را توسعه بازار، به دلیل وجود بازار بالقوه در حوزه مشاغل فضا پایه در دنیا عنوان کرد.

همه این‌ها در حالیست که رییس سازمان فضایی ایران در ماه‌های اخیر اشاره زیادی به همکاری این سازمان با استارت‌آپ‌ها کرده بود و در جلسه امروز، جزییات بیشتری از این مسئله را تشریح کرد: «با شناسایی اولویت توسعه استارت آپ‌ها، سازمان فضایی پنج حوزه خدمات شهری، کشاورزی، محیط زیست، هواشناسی و مدیریت بالایای طبیعی را برای فعالیت آنها در نظر گرفته است تا با توسعه برنامه های کاربردی و اپلیکیشن ها ایفای نقش کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Ah Fr
    Ah Fr | ۱۴ مهر ۱۳۹۷

    داداش شما خوط ناقص 6 و 7 و بقیه مترو رو ک چندن ساله با وعده کشش دادین افتتاح کنین بعد فضا رو آباد کنید

  • GTA
    GTA | ۱۳ مهر ۱۳۹۷

    کدوم فضایی؟ از اونا که مواد می زنن می رن فضا یا از اونا که سفینه می سازن می رن فضا؟ مسئله این است؟? ?

  • Seyyed Amir Hossein Rasouli
    Seyyed Amir Hossein Rasouli | ۱۳ مهر ۱۳۹۷

    می خوان به فضا پراید صادر کنند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی