ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیروزی اپل بر کوالکام
تکنولوژی

پیروزی اپل بر کوالکام؛ واردات آیفون به آمریکا محدود نمی شود

به دنبال مشکلات حقوقی بین اپل و کوالکام کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده تصمیم گرفته از واردات آیفون ها به ایالات متحده جلوگیری نشود. درگیری های حقوقی اپل و کوالکام از حدود 2 سال قبل آغاز ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

به دنبال مشکلات حقوقی بین اپل و کوالکام کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده تصمیم گرفته از واردات آیفون ها به ایالات متحده جلوگیری نشود.

درگیری های حقوقی اپل و کوالکام از حدود 2 سال قبل آغاز شده بود. این دو شرکت تاکنون یکدیگر را به موارد متعددی متهم کرده اند. اپل از مدت ها پیش مدعی شده بود که کوالکام از موقعیت خود سوء استفاده می کند و  با حکمرانی در حوزه مودم های گوشی های هوشمند هزینه های غیر منطقی را طلب می کند. از سوی دیگر کوالکام، اپل را به موارد متعددی از جمله سرقت اسرار تجاری و تحویل آنها به اینتل متهم کرده است.

کوالکام از کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده درخواست کرده بود واردادت آیفون های 7 و 7 پلاس، 8 و 8 پلاس و آیفون 10 که از چیپ های مودم اینتل بهره برده اند برای اپراتورهای AT&T و T-Mobile به آمریکا ممنوع شود. دلیل کوالکام این بود که چندین پتنت این شرکت نقض شده است.

پیروزی اپل بر کوالکام

کوالکام اما درخواست ممنوعیت واردات آیفون هایی که از مودم های LTE این کمپانی بهره می بردند را ارائه نداده بود. دلیل این موضوع این گونه اعلام شده بود که احتمال اعمال ممنوعیت برای تعداد محدودی از دستگاه ها بیشتر خواهد بود.

کمیسیون در روز جمعه اعلام کرد با اینکه اپل پتنت مرتبط با فناوری مدیریت نیرو را نقض کرده ولی ممنوعیت مورد نظر اعمال نمی شود. قاضی مرتبط با این موضوع گفته بود «فاکتورهای منافع عمومی» یکی از دلایلی است که دادگاه بر علیه کوالکام حکم داده است.

تا کنون اپل و کوالکام به این تصمیم پاسخ نداده اند اما می توان این موضوع را در جنگ طولانی بین این دو، یک پیروزی بزرگ برای اپل به حساب آورد. در طول ماه های گذشته ده ها شکایت از سوی دو طرف در دادگاه های مختلف ثبت شده است.

 

تماشا کنید: تست مقایسه کلی سرعت اپل واچ های مختلف با یکدیگر

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی