ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاهش قیمت موبایل
تکنولوژی

کاهش قیمت موبایل تا ۲۰ درصد

قیمت موبایل که اخیرا با افزایش نرخ دلار، بیشتر شده بود امروز با افت نرخ ارز روند نزولی به خود گرفت و ۲۰ درصد کاهش یافت. «مهدی محبی» رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۴

قیمت موبایل که اخیرا با افزایش نرخ دلار، بیشتر شده بود امروز با افت نرخ ارز روند نزولی به خود گرفت و ۲۰ درصد کاهش یافت.

«مهدی محبی» رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی ضمن اعلام کاهش ۲۰ درصدی  قیمت تلفن‌های همراه در بازار موبایل، خبر از تداوم این روند داد.

بعد از اوج‌گیری قیمت دلار و ایجاد التهاب قیمتی در بازار محصولات وارداتی، از دیروز که استارت کاهش قیمت‌ها زده شده و اکثر مردم دلار به دست، متقاضی فروش شده‌اند، قیمت موبایل نیز روند کاهشی پیدا کرده است.

محبی نیز با اشاره به فروشنده شدن افرادی که اقدام به خرید دلار در قیمت‌های بالا کرده بودند، به تسنیم گفت:

«از امروز که بازار فروش دلارهای مردمی داغ شده، نگاهی به لیست قیمت گوشی‌های تلفن همراه نیز نشان می‌دهد که قیمت محصولات این بازار روند نزولی گرفته است.»

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی با تأکید بر اینکه کاهش قیمت نرخ دلار هم‌زمان با بالا رفتن فروش دلارهای خانگی می‌تواند اتفاق خوبی برای فروش تجهیزات وارداتی با نرخ مناسب باشد، ادامه داد: «با توجه به کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی نرخ تابلوی صرافی‌ها، قیمت موبایل نیز به همین اندازه با توجه به لیست قیمت‌هایی که چک کرده‌ام، کاهش داشته است.»

محبی درباره اینکه آیا واقعا تأثیر این کاهش نرخ به صورت آنی بر بازار موبایل بوده است، توضیح داد که ۱۰۰ درصد هم‌زمان با کاهش نرخ، تأثیرات آن به صورت لحظه‌ای بر بازار اعمال می‌شود زیرا اکثر کالاهایی که اکنون در بازار موجود است، گوشی‌های مسافری است:

«این میزان کاهش قیمت با تداوم روند کاهشی، ادامه‌دار خواهد بود و قیمت گوشی‌های تلفن همراه در بازار به نرخ واقعی نزدیک‌تر خواهد شد.»

با این حال باید منتظر ادامه این روند کاهشی در بازار ارز بود و رأی نهایی را در روزهای آینده داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • mahdi_asdn
    mahdi_asdn | ۱۰ مهر ۱۳۹۷

    الان ما خیلی خوشحالیم ک 20% ارزون شده. و فراموش می‌کنیم ک 200% گرون شده بود

  • MATELF
    MATELF | ۱۰ مهر ۱۳۹۷


    دلار در تهران مجانی شد، مردم در صف‌های طولانی دلارهای خود را مفت و مجانی با التماس به همراه یک آبمیوه به صراف‌ها میدهند اما صاحبان صرافی آنها را با لگد بیرون میکنند. / ??

  • a_041
    a_041 | ۱۰ مهر ۱۳۹۷

    من محل کارم فردوسیه . هیچ خرید و فروشی انجام نمیشه و قیمتا رو فقط میشه از یکسری سایت و کانال تلگرامی دید . حتی بانکها هم همکاری نمیکنن . بیشتر یه جویه که یه سری سایت و کانال راه انداختن و ذهنی قیمتا رو کاهش دادن اما عملاً تو خود بازار هیچ اتفاقی نیفتاده .یه شایعه هم هست که میگن دولت نزدیک تحریمهای نفتی و بانکی میخواد با این شیوه ارز رو از دست مردم بگیره که کمی از مشکلات آیندشو بتونه کم کنه

    • MATELF
      MATELF | ۱۰ مهر ۱۳۹۷

      دقیقن درسته

    • آریا
      آریا | ۱۰ مهر ۱۳۹۷

      دقیقا. روش جدید تیغ زدن ملت توسط دولت

مطالب پیشنهادی