ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماجرای بروز اختلال در زیرساخت فنی سرویس‌های ارزش افزوده از زبان وزیر ارتباطات

محمدجواد آذری جهرمی در نشست خبری امروز در نوزدهمین مراسم تلکام درباره کلاهبرداری ۳۵ میلیارد تومانی که در سرویس ارزش افزوده یکی از اپراتورها رخ داده شفافسازی کرد و ضمن تشکر از همکاری این اپراتور، ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۱ مهر ۱۳۹۷ | ۲۰:۱۵

محمدجواد آذری جهرمی در نشست خبری امروز در نوزدهمین مراسم تلکام درباره کلاهبرداری ۳۵ میلیارد تومانی که در سرویس ارزش افزوده یکی از اپراتورها رخ داده شفافسازی کرد و ضمن تشکر از همکاری این اپراتور، تاکید کرد که اپراتور اول این اختلال را کشف کرده و در بازگشت مبالغ به مشترکین نهایت همکاری را داشته است.

وزیر ارتباطات کشورمان درباره سرآغاز این واقعه به خبرنگاران گفت:

«چندی پیش متوجه شدیم، تعداد شکایت مردم از سرویس‌های ارزش افزوده در سامانه 195 وزارت ارتباطات 4 برابر شده و به این موضوع مشکوک شدیم. پس از بررسی مشخص شد به دلیل بروز اختلال در زیرساخت فنی سرویس‌های ارزش افزوده همراه اول این مشکل به وجود آمده است. در نهایت 35 میلیارد تومان از 2 میلیون مشترک بدون رضایت دریافت شده بود که روز شنبه هفته جاری به آنها پرداخت شد.»

او البته تاکید کرد که باید علت این اختلال کشف و شفافسازی شود و نوید این را داد که کارشناسان این اپراتور به همراهی کارشناسان وزارت ارتباطات مشغول به بررسی کامل این موضوع هستند. جهرمی همچنین درباره دیگر پرونده‌های جاری شرکت‌های فعال در VAS گفت:

«پرونده 6 شرکت ارزش افزوده نیز در دادسرا مفتوح شده است که پس از حصول نتیجه گزارش آن منتشر خواهد شد.»

جهرمی پیش‌تر با حضور در برنامه تلویزیونی حالا خورشید در شبکه سوم صدا و سیما برخی از فعالان سرویس‌های ارزش افزوده را به اختاپوس تشبیه کرد و وعده داده بود که به زودی در بازه زمانی یک ماهه، متخلفین این حوزه کشف و معرفی خواهند شد و با آنها بر اساس قانون برخورد قضایی صورت خواهد گرفت

.

در طی روزهای اخیر پیامکی به این تعداد از مشترکین ارسال شده که حاوی اطلاع رسانی مسترد شدن مبلغ بوده و طبق گفته وزیر ارتباطات برخی از این موارد حتی تا ۵ میلیون ریال بوده است. جهرمی از این اقدام به عنوان حق‌الناس در شبکه اجتماعی توییتر یاد کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی