ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین سخت‌افزارهای 7 نانومتری AMD در CES 2019 معرفی می‌شوند

مدیرعامل AMD، لیزا سو قرار است در CES 2019 نطق ابتدایی کنفرانس این کمپانی را برعهده داشته باشد. این رویداد که در روز نهم ژانویه 2019 برگزار می شود، فرصتی برای AMD خواهد بود تا ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ مهر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

مدیرعامل AMD، لیزا سو قرار است در CES 2019 نطق ابتدایی کنفرانس این کمپانی را برعهده داشته باشد. این رویداد که در روز نهم ژانویه 2019 برگزار می شود، فرصتی برای AMD خواهد بود تا از تازه ترین پیشرفت های تکنولوژیک خود برای به جلو راندن پردازش کامپیوتری رونمایی کند.

در همین راستا، AMD می خواهد از نخستین محصولات 7 نانومتری خود طی ماه ابتدایی سال 2019 و در جریان CES 2019 رونمایی کند. این محصولات 7 نانومتری، پردازنده ها و پردازشگرهای گرافیکی تازه را شامل می شوند و تمرکز اصلی AMD بر ارائه بالاترین قدرت پردازشی بوده است. نقشه راه کمپانی نشان می دهد که AMD به سرعت در حال تغییر رویکرد و روی آوردن به فرآیند 7 نانومتری است؛ چرا که این فناوری می تواند پرفورمنس بالاتر را با مصرف انرژی کمتر ارائه دهد؛ دو عامل مهم برای محکم کردن جای پا در بازار کامپیوترهای شخصی.

از طرف دیگر، AMD روی دو دسته بندی کلیدی متمرکز بوده است. نخست تکنولوژی های جدید کامپیوتری که به بازار سرور و دسکتاپ های قدرتمند ارتباط دارند. AMD با محصولات مبتنی بر Zen و Zen Plus پیشرفت های فراوانی در این دو زمینه داشته و نسل نخست EPYC نشان داده که جایگزینی شایسته برای محصولات سری Xeon اینتل است. ضمناً EPYC Rome که با فرآیند 7 نانومتری ساخته می شود و بزودی عرضه خواهد شد، برتری AMD در زمینه هسته های پردازشی و مصرف انرژی را حفظ خواهد کرد.

در همین بین معماری هسته مبتنی بر Zen 2 صرفاً به چیپ های EPYC محدود نشده و راه خود را به پردازنده های دسکتاپ هم مانند رایزن و رایزن تردریپر باز خواهد کرد. در بازار پردازشگرهای گرافیکی هم AMD نخستین محصولات 7 نانومتری خود را در قالب کارت های گرافیک سری Radeon Instinct Vega 20 عرضه خواهد کرد.

تمرکز ثانویه AMD بر گیمینگ و تکنولوژی های تصویرسازی است. در این بازار مهم، AMD به دنبال رونمایی از خانواده های جدیدی است که گیمرها برای مدتی طولانی منتظرشان بوده اند. در حال حاضر اطلاعات چندانی درباره برنامه های AMD در دست نیست اما احتمالاً بزودی شاهد hkjahv اطلاعات بیشتر درباره کارت های گرافیک سری Navi باشیم که آنih نیز با فرآیند 7 نانومتری تولید می شوkد. باید دید AMD تا چه حد در بازگشت به بازار فراگیر پردازنده های گرافیکی که دسته بندی بالای 500 دلار آن با کارت های سری GeForce RTX در تسخیر انویدیا درآمده موفق خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی