ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

bmw-m3-concepts (7)
خودرو

رقیبی برای مرسدس بنز X کلاس در کار نیست؛ پرونده پیکاپ ب ام و بسته شد

مدت هاست که شایعاتی مبنی بر ارایه یک پیکاپ توسط ب ام و بر سر زبان ها می چرخد. پس از معرفی مرسدس بنز X کلاس این شایعات بیشتر به واقعیت نزدیک شده و بسیاری ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۵

مدت هاست که شایعاتی مبنی بر ارایه یک پیکاپ توسط ب ام و بر سر زبان ها می چرخد. پس از معرفی مرسدس بنز X کلاس این شایعات بیشتر به واقعیت نزدیک شده و بسیاری اعتقاد دارند باواریایی ها با تولید رقیبی به مصاف پیکاپ اشتوتگارتی ها خواهند رفت.

با این حال یکی از اعضای هیئت مدیره ب ام و که وظیفه مدیریت بخش توسعه محصولات جدید را بر عهده دارد، اخیرا در حاشیه برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس در مصاحبه با یکی از نشریات استرالیایی از منتفی بودن عرضه یک پیکاپ با نشان ب ام و خبر داده است.

آقای Klaus Fröhlich چنین مدلی را از لحاظ تجاری نامتناسب دانسته و افزوده:

برای ما بازار خودروهای پیکاپ بسیار کوچک است، زیرا ما در رده ای بالاتر از دامنه قیمت پیکاپ ها فعالیت می کنیم.

به اعتقاد آقای Fröhlich تنها برخی از بازارها مثل استرالیا و تا حدی آمریکای شمالی ظرفیت کافی برای کسب سود از طریق فروش یک پیکاپ لوکس را دارند. وی همچنین معتقد است که پیکاپ ها باید شاسی مستقل از بدنه داشته باشند؛ روشن است که در صورت استفاده از چنین ساختاری ب ام و با هزینه های زیادی روبرو می شود.

2011-chevrolet-silverado-hd-chassis

اشتوتگارتی ها برای مقابله با هزینه های مربوط به توسعه، از گروه رنو نیسان کمک گرفتند. همانطور که می دانید، مرسدس بنز X کلاس بر روی پلتفرم نیسان ناوارا تولید شده است.

اظهارات عضو هیئت مدیره ب ام و در حالی مطرح می شود که اوایل امسال مدیر منطقه ای این کمپانی در استرالیا از احتمال تولید یک پیکاپ برای رقابت با X کلاس خبر داده بود.

بد نیست اشاره کنیم باواریایی ها قبلا چند پیکاپ را برای استفاده در محیط کارخانه و جابجایی لوازم تولید کرده اند. این پیکاپ ها در واقع بر اساس سری 3 تولید شده و توسط مهندسین بخش M ساخته شده بودند. در گالری زیر می توانید تصاویر مربوط به برخی از این پیکاپ ها را مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pishro
    pishro | ۱۳ مهر ۱۳۹۷

    اینکه وانت خودمونه

  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۱۳ مهر ۱۳۹۷

    احتمالا مهندسش یه رکش ایرانی هست!

مطالب پیشنهادی