ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرقت ۵۰ هزار دلاری از مهاجران با کمک خودپرداز‌های بیت کوین

مهاجرت به کشوری جدید و شروع زندگی در آن می‌تواند روندی بسیار پیچیده و ترسناکی داشته باشد. حال کلاهبرداران استرالیایی از این مسئله سؤاستفاده کرده‌اند و با استفاده از دستگاه های خودپرداز بیت کوین، سرمایه‌ی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۵

مهاجرت به کشوری جدید و شروع زندگی در آن می‌تواند روندی بسیار پیچیده و ترسناکی داشته باشد. حال کلاهبرداران استرالیایی از این مسئله سؤاستفاده کرده‌اند و با استفاده از دستگاه های خودپرداز بیت کوین، سرمایه‌ی برخی مهاجرین را به سرقت برده‌اند.

این کلاهبرداران طی عملیاتی برنامه ریزی شده، برخی مهاجرینی که تازه به کشور استرالیا وارد شده بودند را فریب دادند. آنها به مهاجرین اطلاع دادند که طی عملیات مهاجرتشان، مالیات به خصوصی را فراموش کرده‌اند و مجبورند هر چه سریعتر آن را پرداخت نمایند. در غیر این صورت دستگیر خواهند شد و بلافاصله به کشور خودشان بازگرداننده می‌شوند.

بر اساس گزارشات بدست آمده، ۴ مهاجر که وضعیت خودشان را بقرنج می‌دیدند سریعاً مبلغ مورد نیاز را تهیه کردند و آن را با استفاده از دستگاه خودپرداز بیت کوین در منطقه بری بروک شهر ملبورن به حساب مشخصی واریز کردند.

بیت کوین

بدین ترتیب کلاهبردان موفق شدند ۵۰ هزار دلار استرالیا معادل ۳۵ هزار دلار آمریکا را به سرقت ببرند. حال پلیس محلی که هم اکنون مسئولیت تحقیق درباره این اتفاق را بر عهده گرفته، احتمال می‌دهد مهاجرین دیگری هم قربانی این بازی کثیف شده‌ باشند.

Katherine Lehpamers افسر پلیس محلی استرالیا در این باره خاطر نشان نمود:

«ما باور داریم که مهاجرین از ترس دیپورت شدن، چنین کلاهبرداری‌هایی را گزارش نمی‌دهند. آنها باید بدانند که هیچ ارگان‌های دولتی به خصوصی از شهروندان انتظار پرداخت هزینه‌های اضافی را ندارد و اگر مشکلی هم به وجود بیاید آنها نباید به دستگاه‌های خودپرداز پول واریز کنند.»

وب سایت کمیته نظارت بر حقوق مصرف کنندگان استرالیا Scamwatch مدعی شده تا به حال ۲ میلیون دلار مردم استرالیا طی کلاهبرداری‌های مختلف حوزه بیت کوین و ارز مجازی به سرقت رفته است.

به همین دلیل پلیس این کشور از مهاجران درخواست کرده در صورت دریافت پیغام‌ها یا ایمیل‌های این چنینی، ابتدا ماهیت ارگان یا فرد درخواست کننده را بررسی نمایند و در صورت مشکوک بودن مراتب را به پلیس گزارش دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی