ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیپ مایند
تکنولوژی

هوش مصنوعی دیپ مایند گوگل تصاویر جعلی واقع گرایانه از حیوانات تولید می کند

هوش مصنوعی دیپ مایند گوگل تصاویر جعلی از حیوانات را تولید کرده که ظاهری بسیار واقعی دارند. البته کارکرد این سیستم بی عیب هم نیست به عنوان نمونه تصویری از عنکبوتی با 20 پا را ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

هوش مصنوعی دیپ مایند گوگل تصاویر جعلی از حیوانات را تولید کرده که ظاهری بسیار واقعی دارند. البته کارکرد این سیستم بی عیب هم نیست به عنوان نمونه تصویری از عنکبوتی با 20 پا را ایجاد کرده است.

تصاویر تولید شده شامل سگ ها، قورباغه ها و عنکبوت ها هستند. برخی از این تصاویر از جمله جگوار و خرس ها به اندازه ای طبیعی هستند که حتی توسعه دهندگان دیپ مایند را نیز به اشتباه انداخته اند. تیم محققان دیپ مایند گوگل برای این منظور سیستمی به نام GAN را ایجاد کرده اند که مشابه با مغز انسان عمل می کند و با استفاده از هزاران تصویر الگوهای تصاویر را یاد می گیرد.

دیپ مایند
تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی دیپ مایند

GAN شامل دو شبکه عصبی است؛ یکی از آنها داده های خام را مشاهده می کند که در این پروژه تصاویری از سگ ها و عنکبوت ها بوده اند، دیگری تصاویر جعلی را بر اساس مجموعه ای از داده ها تولید می کند.

الگوریتم های مورد استفاده توسط دیپ مایند چندان هم بی نقص عمل نمی کند. برخی از تصاویری که توسط این سیستم تولید شده شامل قورباغه هایی با چندین چشم بوده که ظاهری شبیه به نمونه های جهش یافته دارند. از سوی دیگر تکنولوژی دیپ مایند می تواند ویدیوهای جعلی را ایجاد کند که شاید روزی به عنوان مدراک ظاهراً حقیقی به کار روند.

دیپ مایند
گاهی نتایج تولید شده توسط دیپ مایند اشتباهات عجیبی دارند. در این تصویر برخی از قورباغه ها ظاهری شبیه موجودات جهش یافته پیدا کرده اند و حتی شاید نتوان قورباغه بودن آنها را تشخیص داد.

گوگل روی هوش مصنوعی دیپ مایند سرمایه گذاری میلیون دلاری کرده و امید دارد روزی امکان تشخیص سرطان پستان در مراحل اولیه توسط اشعه اکس را ممکن کند.

 

تماشا کنید: پلان؛ هوش مصنوعی چگونه ما را زیر نظر می گیرد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی