ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2018-tesla-model-3-performance-94
خودرو

حالت Mad Max تسلا به نسخه جدید نرم افزار اتوپایلوت اضافه شد

کمپانی تسلا اخیرا از نسخه 9 نرم افزار مربوط یه سیستم رانندگی نیمه خودکار خود که با نام اتوپایلوت شناخته می شود، رونمایی کرده است. این نسخه در کنار بهبودهای کلی به حالتی جدید به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

کمپانی تسلا اخیرا از نسخه 9 نرم افزار مربوط یه سیستم رانندگی نیمه خودکار خود که با نام اتوپایلوت شناخته می شود، رونمایی کرده است. این نسخه در کنار بهبودهای کلی به حالتی جدید به نام Mad Max مجهز شده است.

اولین بار در اواخر ژوئن بود که ایلان ماسک با انتشار توئیتی از وجود حالت مَد مکس در پروتوتایپ های کشنده تسلا خبر داد. با این حال در آن زمان اطلاعاتی درباره ویژگی ها و وظیفه این حالت در دست نبود.

حال با انتشار ویرایش جدید نرم افزار اتوپایلوت، جزئیات حالت مد مکس معلوم شده و مشخص گشته که وظیفه این قابلیت چیست.

autopilot-mad-max-video

آنطور که تسلا اعلام کرده حالت مد مکس به اتوپایلوت اجازه می دهد با سرعتی بالا نسبت به سبقت گیری از خودروهای موجود در مسیر اقدام کند.

پیش از این در نسخه های قبلی اتوپایلوت به منظور سبقت گیری خودکار، راننده باید ابتدا چراغ راهنما را فعال می کرد تا خودرو بعد از سنجش شرایط در زمان مناسب از خودروی جلویی عبور کند.

اکنون در نسخه 9 از نرم افزار اتوپایلوت، با انتخاب حالت مد مکس دیگر نیازی به دخالت راننده نبوده و با مساعد بودن شرایط، محصولات تسلا به طور اتوماتیک از خودروهایی که با سرعتی پایین تر در حال حرکت هستند، سبقت می گیرند. برای کنترل شدت و سرعت سبقت گیری، تسلا درجاتی را در نظر گرفته که بین ملایم (Mild) و مد مکس متغیر هستند.

89e4c2f9-tesla-mad-max-autopilot-

در نسخه جدید هم مثل سابق هنوز رانندگان ملزم هستند همواره دست های خود را بر روی فرمان حفظ کنند. در صورت عدم تشخیص دست های راننده بر روی فرمان، به طور مداوم یادآورهایی برای وی پخش می شود تا از خواب آلودگی یا حواس پرتی راننده در هنگام فعال بودن اتوپایلوت پیشگیری شود. نکته جالب توجه اینکه در ماه ژوئن ایلان ماسک در توئیتی گفته بود حالت مد مکس برای مدل های تولیدی تایید نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی