ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پردازنده های نسل نهم
تکنولوژی

اینتل جدیدترین پردازنده های نسل نهم سری Core را معرفی کرد

اینتل دقایقی قبل از جدیدترین پردازنده های نسل نهم خود رونمایی کرده که در قلب کامپیوترهای دسکتاپ قدرتمند و گیمینگ قرار می گیرند. یکی از پردازنده های معرفی شده طی رویداد پاییزه اینتل Core i9-9900K ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۳

اینتل دقایقی قبل از جدیدترین پردازنده های نسل نهم خود رونمایی کرده که در قلب کامپیوترهای دسکتاپ قدرتمند و گیمینگ قرار می گیرند.

یکی از پردازنده های معرفی شده طی رویداد پاییزه اینتل Core i9-9900K است که به گفته کمپانی سازنده بهترین پردازنده گیمینگ جهان محسوب می شود.

Core i9-9900K میزبان ۸ هسته پردازشی و ۱۶ ترد منطقی بوده و فرکانس پایه آن روی ۳.۶ گیگاهرتز تنظیم شده است. همانطور که می دانید حرف K نشان دهنده آنلاک و قابل اورکلاک بودن پردازنده تا فرکانس ۵ گیگاهرتز است. پردازنده های نسل نهماین کمپانی در کنار خانواده Core i9 از نسل نهم مدل های Core i5 و Core i7 نیز رونمایی کرده است. پردازنده i7-9700K از ۸ هسته و ۱۶ رشته پردازشی بهره می برد که فرکانس پایه ۳.۶ گیگاهرتز و توربوی ۴.۹ گیگاهرتزی را برای آن به ارمغان می آورد. در نهایت نوبت به  i5-9600K می رسد که با بهره بردن از ۶ هسته و ۶ رشته پردازشی فرکانس پایه ۳.۷ گیگاهرتز و ۴.۶ گیگاهرتز توربو را در اختیار کاربر قرار می دهد.

پیش فروش پردازنده های نسل نهم اینتل از امروز شروع شده و از ۲۷ مهرماه روانه بازار خواهند شد. قیمت در نظر گرفته شده برای این پردازنده ها نسبت به سری Core X مقرون به صرفه تر بوده و برای مدل های i7-9700K، i9-9900K و i5-9600K به ترتیب برابر با ۴۸۸، ۳۷۳ و ۲۶۲ دلار است.

اینتل کاربران حرفه ای تر را نیز فراموش نکرده و از پردازنده های به روز شده Core i7 و  Core i9 سری Core X نیز رونمایی کرده است. پردازنده Core i9-9980XE با ۱۸ هسته و ۳۶ رشته پردازشی، حداکثر فرکانس ۴.۵ گیگاهرتز را به ارمغان آورده و ۱۹۷۹ دلار قیمت دارد.

این خانواده شامل پنج مدل دیگر از سری Core i9 است که از i9-9960X با ۱۶ هسته و ۳۲ رشته پردازشی و قیمت ۱۶۸۴ دلار تا i9-9820X با ۱۰ هسته و ۲۰ رشته پردازشی و نرخ ۸۸۹ دلار را شامل می شود. پردازنده i7-9800X با ۸ هسته و ۱۶ رشته پردازشی نیز ۵۸۹ دلار آب می خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Arsalan Arghavan
    Arsalan Arghavan | ۱۷ مهر ۱۳۹۷

    به یورو یا افغانی بنویسید بتونیم تبدیل کنیم?

  • Sajjad Khajeh
    Sajjad Khajeh | ۱۶ مهر ۱۳۹۷

    اگه بیاد ایران فک کنم حدود 30 میلیون باشه

    • Tiesto
      Tiesto | ۱۷ مهر ۱۳۹۷

      الانم یجا هست مادربردهاشو داره سری z390 یه چنلم توی تلگرام دارن.اونجا فکر کنم اولین حا توی ایران باشه که بیاره.قیمتهاشونم خیلی پایینه و بروز

مطالب پیشنهادی