ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اثر جانبی انتظار کاهشی نرخ ارز؛ برخی از محصولات سایپا بدون مشتری ماندند

اگر پیش از این تلاش کرده باشید که در پیش فروش های اخیر ایران خودرو و یا سایپا ثبت نام کنید حتما می دانید که تمامی ظرفیت طرح های پیش فروش این دو شرکت در ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

اگر پیش از این تلاش کرده باشید که در پیش فروش های اخیر ایران خودرو و یا سایپا ثبت نام کنید حتما می دانید که تمامی ظرفیت طرح های پیش فروش این دو شرکت در طی ماه‌های گذشته در ساعت ابتدایی آغاز طرح ها تکمیل شده و فروش محصولات سواری و وانت سریعا به پایان می رسید. ظرفیت خودروهایی مثل چانگان CS35 و یا پژو 206 که محبوبیت بالایی داشتند و خریداران خوبی نیز در انتظار آن ها بود در همان دقایق ابتدایی آغاز پیش فروش ها به پایان می رسید و بسیاری نیز از عرضه محدود این خودروها شاکی بودند.

اما در آخرین پیش فروش این دو شرکت داستان کمی تغییر کرده و به دلیل کاهش ارزش دلار و همچنین پایین آمدن قیمت خودرو های موجود در بازار، میل به سرمایه گذاری در بازار خودرو فروکش کرده و همین موضوع نیز سبب شده که مثل گذشته تقاضا برای پیش خرید خودرو وجود نداشته باشد.

خرید خودرو

در طرح پیش فروش اخیر سایپا برای دو خودروی پراید وانت و نیسان وانت در دو مدل بنزینی و دوگانه سوز پس از گذشت تقریبا 2 روز هیچ متقاضی ای یافت نشده و علی رغم باز بودن سایت شرکت سازنده مشتریان برای پیش خرید این دو خودرو رغبتی نشان نداده اند. همین موضوع نشان می دهد که در طرح های پیش فروش قبلی حتی با وجود تمامی شرایط محدود کننده بسیاری از ثبت نام کنندگان خریداران واقعی نبوده و در واقع دلالانی بودند که به خودرو به شکل یک کالای سرمایه ای نگاه کرده و به جهت کسب سود اقدام به پیش خرید خودرو ها می کردند. با این اوصاف امید می رود که قیمت خودرو در روزها و ماه های آینده به تدریج به حالت عادی بازگشته و دیگر کالای سرمایه ای به حساب نیاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی