ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس ایرانی اوبر اجلاس سرمایه گذاری عربستان را تحریم کرد

«دارا خسروشاهی»، رئیس شرکت معروف اوبر اعلام کرد که به علت ناپدید شدن ژورنالیست عربستانی در ترکیه، در نشست سرمایه گذاری ریاض شرکت نمی‌کند. حکومت سعودی از متهمان اصلی قتل این ژورنالیست در کنسولگری این کشور در ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

«دارا خسروشاهی»، رئیس شرکت معروف اوبر اعلام کرد که به علت ناپدید شدن ژورنالیست عربستانی در ترکیه، در نشست سرمایه گذاری ریاض شرکت نمی‌کند. حکومت سعودی از متهمان اصلی قتل این ژورنالیست در کنسولگری این کشور در استانبول به شمار می‌رود. خسروشاهی این موضوع را در بیانیه‌ای رسمی به شبکه‌ی CNBC اعلام کرد.

رئیس اوبر یکی دیگر از افراد پرشماریست که بعد از ناپدید شدن «جمال خاشقجی»، نویسنده‌ی ستون خبری واشنگتن پست و یکی از منتقدان رژیم سعودی- از این کشور فاصله گرفته‌اند. جمال خاشقجی بعد از سفر به ترکیه و ورود به کنسولگری کشور خود در شهر استانبول ناپدید شد.

«ریچارد برانسون» رئیس شرکت ویرجین، مالک لس آنجلس تایمز پاتریک سون-شیونگ، استیو کیس از بنیانگذاران AOL و آریانا هافینگتن یکی از بنیانگذاران هافینگتن پست هم در بیانیه‌هایی جداگانه اعلام کردند در نشست سرمایه گذاری ریاض شرکت نخواهند داشت و همچنین ممکن است ارتباطات خود با این کشور را قطع نمایند.

Uber-DaraKhosrowshahi

مقامات ترکیه‌ای به آمریکا اعلام کردند فایل‌های صوتی و ویدیویی دارند که قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان را تایید می‌کند. دولت عربستان هرگونه مشارکت در ناپدید شدن جمال خاشقجی را تکذیب کرده.

خسروشاهی در بیانیه‌ی خود گفته:

عمیقا از گزارشات مربوط به ناپدید شدن جمال خاشقجی متاثر شدم. ما به دقت اخبار را دنبال می‌کنیم و اگر واقعیت اساسا چیزی جز این گزارشات نباشد، در نشست سرمایه گذاری ریاض شرکت نخواهم کرد.

اعلام براعت از رژیم سعودی توسط خسروشاهی از آنجایی قابل توجه است که در سال ۲۰۱۶ یکی از اصلی ترین سرمایه گذاران شرکت تحت امر وی، پادشاه عربستان بوده.شرکت اوبر بعد از ورود خسروشاهی به دنبال تغییر رویه و دگرگون کردن چهره‌ی عمومی خود است. خسروشاهی سال گذشته به جای «تراویس کالانیک» به عنوان مدیرعاملی شرکت اوبر رسید.

مدیرعامل جدید اوبر کار راحتی در پیش نداشت. زمانی که خسروشاهی امور را در دست گرفت، اوبر در حال تلاش برای گرفتن مجوز‌های لازم در شهر لندن بود. همچنین مشکلاتی نظیر تصادف شدید ماشین خودران این شرکت در آریزونای آمریکا و همچنین رقابت‌های قانونی با ماشین‌های خودران گوگل یعنی Waymo هم وجود داشت. علاوه بر این خسروشاهی امیدوار است اوبر بتواند در سال ۲۰۱۹ عرضه‌ی اولیه‌ی سهام خود را کلید بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • hosein n
    hosein n | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

    خدا کنه رو حرفش بمونه. یعنی کشوری یک ششم جنایات عربستان کرده بود تا الان تحریم کامل شده بود. حقوق بشر و اینا همش کشکه ترامپ خودش حامی تروریسته چون هیچ واکنشی نشون نداد یعنی پول مهم تر از حقوق انسان هاست

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

    اینکه صاحبش ایرانیه پس چرا تو‌ایران فعال نیست بیاد به کشورش خدمت کنه در خدمت هموطناش باشه

    • enrix
      enrix | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

      آخه به چه درد ایران میخوره که فعال باشه توش یا نباشه!سرویس تاکسی آنلاین فقط بایس بومی باشه مث گوگل و واتس اپ نیس بگی بین المللی شد هم کارت راه میفته!چون ی عده پرداخت و واریز داره.که نیاز به درگاه های غیرتحریمی داره! بعدشم بیاد که چی بشه؟ با محدودیت رو به رو بشه؟؟؟

      • enrix
        enrix | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

        شما احتمالا Developer نیستی تا قوانینی که کمیته تعیین مصادیق و محتوای مجرمانه جلوت میزاره رو ببینی که اگه یکیش رخ بده وای به اون روز!

      • Ali Reza
        Ali Reza | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

        اخه یه جور میگن ایرانی فکر کردم دفترشون میدان توپخونه است با این ادبیاتشون

  • parsa_masoudi
    parsa_masoudi | ۲۰ مهر ۱۳۹۷

    چرا نوشتین رژیم سعودی
    رژیم جمهوری اسلامی
    رژیم در رژیم شد که

مطالب پیشنهادی