ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معاونت فضای مجازی دادستانی
تکنولوژی

خرم‌آبادی از معاونت فضای مجازی دادستانی کشور رفت؛ اما سیاست‌ها تغییری نمی‌کند

مراسم معارفه معاونت امور فضای مجازی و معاونت نظارت بر دادسراهای کل کشور صبح امروز برگزار شد و در آن حجت الاسلام «محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور ضمن اشاره به مسئولیت های جدید دادستانی با ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۹

مراسم معارفه معاونت امور فضای مجازی و معاونت نظارت بر دادسراهای کل کشور صبح امروز برگزار شد و در آن حجت الاسلام «محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور ضمن اشاره به مسئولیت های جدید دادستانی با توجه به پیشرفت روزمره تکنولوژی،  عبدالصمد خرم آبادی را به عنوان معاون جدید نظارت بر دادسراها معرفی کرد و جانشین او را دکتر جواد جاویدنیا قاضی دادگستری و معاون سابق دادستان مشهد در امور فضای مجازی اعلام کرد.

در این مراسم تاکید شد که سیاست‌های معاونت فضای مجازی دادستانی تغییری پیدا نکرده و جاویدنیا با مشورت و همکاری خرم ابادی انتخاب شده است:

«برای اینکه رویکرد حوزه معاونت فضای مجازی تغییر نکند، سیاست این معاونت همچون گذشته باقی است و با همکاری آقای خرم آبادی، یک فرد متخصص در این زمینه را به عنوان معاونت امور فضای مجازی انتخاب کردیم.»

معاونت فضای مجازی دادستانی

به گفته منتظری، معاونت جدید فضای مجازی باید کمر همت را در برابر بدخواهان و کسانی که سنگ اندازی می‌کنند، محکم ببندد و با تدبیر و تعقل این مسایل را پشت سر بگذارد: «با توجه به شرایط امروز کشور نسبت به فضای مجازی، برخورد با هرگونه فسادی در فضای مجازی در چارچوب قانون و مقررات ادامه پیدا خواهد کرد.»

منتظری فضای مجازی کنونی و نبرد سایبری درون آن را به یک جنگ شیمیایی تشبیه کرد و تاکید داشت کسانی که مسئولیت دارند، متناسب با جنگ شیمیایی دشمن خودشان را مجهز کنند.

خرم‌آبادی، معاون پیشین این سمت دیدگاه تندی نسبت به تلگرام و فضای مجازی داشت و دکتر جاویدنیا، جانشین فعلی او هم البته تا حدی همان خط مشی سیاسی را در قبال این موضوعات دارد.

معاونت فضای مجازی دادستانی

جاوید نیا پیش‌تر در زمانی که معاون دادستان مشهد در امور فضای مجازی بود، این فضا را مکانی برای جنگ نرم دولت‌ها عنوان و تاکید کرده بود که استفاده از فضای مجازی و بازی های رایانه ای باعث پسرفت درسی دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور شده است. او همچنین اذعان داشته بود که 89% محتوای چت و نرم‌افزارهای شبکه اجتماعی موبایل، غیراخلاقی است. او در طی مصاحبه خبری خود رمزنگاری شدن پیام‌رسان‌ها را ادعایی کاذب خوانده بود: «توهم مخفی ماندن پیامها در شبکه های اجتماعی با رمز نگاری گوشی و نرم افزار مربوطه بزرگترین آفت است.»

او همچنین  قراردادن عکسهای شخصی در پروفایل شبکه های اجتماعی را هم یک تهدید خوانده  و گفته بود که مردم نمی دانند که «حتی عکس اگر کاملا پوشیده هم باشد چه مرد و چه زن فرد را در معرض این قرار می دهد که صورت وی را با فتوشاپ روی عکسهای غیر اخلاقی بگذارند.»

معاونت فضای مجازی دادستانی

گفتنیست استان خراسان از معدود استان هایی است که معاونت فضای مجازی دادستانی را در چارت سازمانی خود تعریف کرده و از زمان تعریف این منصب، جاویدنیا مسئولیت آن را برعهده داشت. باید دید که سیاست‌های او در قبال فضای مجازی که به تعبیر او «به اندازه انقلاب اسلامی مهم است» چه خواهد بود و آیا مانند خرم‌آبادی مدافع فیلترینگ خواهد بود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • pouya lord2
    pouya lord2 | ۲۲ مهر ۱۳۹۷

    برای من واقعا جالبه این آمارها را چه جوری میدند هشتاد و پنج درصد پیام ها غیر اخلاقیه، چه جوری آمارگیری کردی؟ جامعه آماریت چند نفر بوده کجا بوده. کسی با این زمینه فکری چه حرکت مثبتی می تونه برای شبکه های اجتماعی بزن طرف دکتری هم داره

  • Abbas_Amoohashemi
    Abbas_Amoohashemi | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

    همه چی آرومه من چه قدر خوشحالم!

  • محسن
    محسن | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

    همه رو یکی یکی فیلتر میکنن دیگه
    این ک مدیر و مسئول نمیخواد
    ی نفر باشه هی دکمه فیلتر رو بزنه کفایت میکنه

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

    تغییری می کرد تعحب می کردیم
    تغییر به نفع مردم نداریم ایران
    تغییر به نفع مسئولین چرا
    همیشه هست

مطالب پیشنهادی