ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوشی شیشه ای
تکنولوژی

افزایش قابل توجه گوشی های هوشمند با پنل پشتی شیشه ای تا 2020

شرکت تحقیقات بازار کانترپوینت گزارش کرده که در سال جاری میلادی 26 درصد از کل گوشی های عرضه شده به بازار به پنل پشتی شیشه ای مجهز می شوند. اما به نظر می رسد باید ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

شرکت تحقیقات بازار کانترپوینت گزارش کرده که در سال جاری میلادی 26 درصد از کل گوشی های عرضه شده به بازار به پنل پشتی شیشه ای مجهز می شوند. اما به نظر می رسد باید به این گوشی ها عادت کنیم، چرا که تا سال 2020 این میزان تا 60 درصد افزایش می یابد.

امروزه بسیاری از گوشی های هوشمند پرچمدار پنل پشتی شیشه ای دارند. از جمله می توان به پیکسل 3 گوگل، گلکسی اس 9 سامسونگ، هواوی پی 20 پرو و آیفون XS اشاره کرد. اما چه از این نوع طراحی خوشتان بیاید یا نگران شکستن یا خط افتادن پنل گوشی خود باشید در آینده شاهد عرضه گوشی های بیشتری با قاب پشتی شیشه ها خواهیم بود.

گوشی شیشه ای

اما چرا تولید کننده های گوشی های هوشند به دنبال پنل های شیشه ای هستند؟ مهمترین پاسخ ساده است: هزینه پایین تر. شیشه ارزان تر از فلز است. همچنین در طول ماه های اخیر شاهد عرضه گوشی های بیشتری با پشتیبانی از فناوری شارژ بیسیم بوده ایم. این گوشی ها باید به پنل هایی غیر فلزی مجهز باشند که در این بین شیشه یکی از انتخاب های محبوب است.

به همین دلیل در آینده شیشه می تواند به یکی از انتخاب های اصلی سازنده ها برای پنل پشتی گوشی ها بدل شود. البته باید اشاره کرد که بسیاری از گوشی هایی که این نوع پنل پشتی مجهز می شوند الزاماً از شارژ بیسیم پشتیبانی نمی کنند. به عنوان نمونه می توان از وان پلاس 6 و هواوی پی 20 پرو نام برد که با وجود طراحی شیشه ای فاقد پشتیبانی از شارژ بیسیم هستند.

مزیت دیگر شیشه برای این بخش از موبایل ها کمک به اتصال بهتر به شبکه های بیسیم است. تولید کنندگان می توانند به جای تعبیه آنتن ها در فریم اطراف گوشی، آنها را در زیر پنل شیشه ای جای دهند. با وجود تمامی این مزایا اما شکنندگی شیشه همچنان به جای خود باقی است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی