ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انتخابات میان دوره ای
تکنولوژی

فروش اطلاعات 35 میلیون رأی دهنده در دارک وب در آستانه انتخابات میان دوره ای ایالات متحده

در حدود 3 هفته به انتخابات میان دوره ای ایالات متحده در سال 2018 باقی مانده و خبر رسیده که اطلاعات میلیون ها رأی دهنده آمریکایی سرقت شده و به فروش می رسد. اطلاعاتی که توسط ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۷:۲۸

در حدود 3 هفته به انتخابات میان دوره ای ایالات متحده در سال 2018 باقی مانده و خبر رسیده که اطلاعات میلیون ها رأی دهنده آمریکایی سرقت شده و به فروش می رسد.

اطلاعاتی که توسط هکرها سرقت شده اند مربوط به 35 میلیون رأی دهنده از 19 ایالت هستند و شامل اطلاعات شناسایی شخصی حساس و تاریخچه رأی دهندگان هستند. این اولین بار است که اطلاعات ثبت نام رأی دهندگان سال 2018 روی انجمن اینترنتی ویژه هک برای فروش قرار می گیرد.

داده های رأی گیری به طور دقیق اطلاعاتی هستند که به مجرمان سایبری امکان حملاتی را می دهند که به سختی قابل شناسایی هستند. به عنوان مثال می توانند رأی دهندگان را به سایت های جمع آوری سرمایه قانع کننده ولی در عین حال جعلی هدایت کنند.

اطلاعات سرقت شده مربوط به این ایالات بوده اند: جورجیا، آیداهو، آیووا، کانزاس، کنتاکی، لوییزیانا، اورگن، مینه سوتا، میسیسیپی، مونتانا، نیومکزیکو، کارولینای جنوبی، داکوتای جنوبی، تگزاس، تنسی، یوتا، ویرجیای غربی، ویسکانسین و وایومینگ.

انتخابات میان دوره ای

ظاهراً قیمت هایی که برای اطلاعات رأی دهندگان از سوی هکرها تعیین شده متفاوت هستند. فایل های ایالت تگزاس شامل بیشترین اطلاعات لو رفته هستند و داده های 14 میلیون رأی دهنده را دارند. اطلاعات ایالت ویسکانسین 12 هزار و پانصد دلار هستند و داده های مرتبط با تمامی 19 ایالت 42 هزار و 200 دلار قیمت خورده اند.

عجیب تر اینکه فروشنده ها ادعا می کنند در هر دوشنبه اطلاعات جدیدی به این مجموعه اضافه می شود. اگر این موضوع صحت داشته باشد به این معنی است که هکرها هنوز به اطلاعات سیستم های شامل اطلاعات رأی دهندگان در ایالات اشاره شده دسترسی دارند. البته شاید هم فروشنده ها با این روش به دنبال جمع کردن سرمایه با استفاده از داده هایی هستند که پیش از این هک یا فاش شده اند.

در 5 سال گذشته حداقل 5 مورد مشابه پیش آمده اند که برخی از آنها در مقیاس کوچک بوده و تنها ده ها هزار رأی دهنده را شامل می شدند. در سال 2015 تعداد 191 میلیون و در سال گذشته میلادی 198 میلیون سابقه لو رفته بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی