ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اخلال در قدرت نمایی مرسدس بنز؛ عرضه AMG پروجکت وان به تاخیر افتاد

مرسدس پروجکت وان آ ام گ را باید یکی از معدود پروژه هایی دانست که با هدف قرار دادن قوای محرکه یک خودروی فرمول 1 در یک خودرو با مجوز عبور مرور در شهر ایجاد ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

مرسدس پروجکت وان آ ام گ را باید یکی از معدود پروژه هایی دانست که با هدف قرار دادن قوای محرکه یک خودروی فرمول 1 در یک خودرو با مجوز عبور مرور در شهر ایجاد شده است. بدیهی است که توسعه چنین خودروی هرگز کار ساده ای نخواهد بود. زیرا عملا تفاوت های ساختاری چنین قوای محرکه ای می تواند برای یک محصول جاده ای دردسر ساز شود.

به همین دلیل توبیاس مورس رئیس بخش AMG شرکت مرسدس بنز در آخرین گفت و گوی خود اعلام کرده است که به دلیل تنظیمات قوای محرکه این ابرخودرو با تاخیر عرضه خواهد شد.

در حال حاضر مشکلات بزرگی بر سر راه این مدل قرار گرفته است و تا پیش از حل آن ها امکان رساندن این ابرخودرو میلیون دلاری را به مشتریان نداریم. ما قول آن را دادیم که این خودرو را تحویل دهیم و به همین دلیل نیز در حال حاضر نیروی کمکی بیشتری جذب کرده ایم. ما دوباره به پیست مسابقه بر می گردیم. تاکنون 9 ماه از برنامه ریزی ها عقبیم و به دنبال آن هستیم تا عملکردی که پیش از این مدعی آن بودیم را در دنیای واقعی نیز عرضه کنیم.

یک خودروی فرمول یک در پیست مسابقه دور موتور ایدل (دور موتور در حالت کارکرد درجا) 5000 rpm دارد که این عدد در محیط شهری نهایتا می تواند به 1200 برسد. همین موضوع کار شرکت سازنده را دشوار کرده است.

پروجکت وان

مجموع قدرت تولیدی توسط موتور 1.6 لیتری و موتورهای الکتریکی در حدود 1006 اسب بخار  خواهد بود. گفته می شود مجموع قوای محرکه درون سوز موتور توانایی دور خوردن تا مرز 11,000 rpm را داشته و موتور الکتریکی نیز در صورت تمایل در حدود 50,000 rpm دور می خورد.

در حالت تماما الکتریکی خودروی مذکور توانایی این را دارد تا با یکبار شارژ 25 کیلومتر مسافت را طی کند. قوای محرکه بنزینی در محور عقب قرار گرفته و قوای محرکه الکتریکی نیز در محور جلو  قرار دارد.
براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است تا تنها 275 نسخه از پروجکت وان آ ام گ تولید شود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی