ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلاش سامسونگ برای توسعه حسگر اثر انگشت زیر کل نمایشگر

هفته‌ی گذشته پتنتی از سامسونگ منتشر شد که نشان می‌داد این شرکت کره‌ای قصد دارد یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نوری برای پرچمداران بعدی خود یعنی گلکسی اس 10 درنظر بگیرد. حال انتشار پتنت ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

هفته‌ی گذشته پتنتی از سامسونگ منتشر شد که نشان می‌داد این شرکت کره‌ای قصد دارد یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نوری برای پرچمداران بعدی خود یعنی گلکسی اس 10 درنظر بگیرد. حال انتشار پتنت دیگری از طرف سامسونگ مشخص کرده که شرکت کره‌ای به دنبال توسعه حسگر اثر انگشت زیر کل نمایشگر بوده و می‌خواهد تکنولوژی تازه‌ای را برای این حسگر‌ها امتحان کند.

این در حالی است که پتنت قبلی سامسونگ حسگر‌هایی شبیه به سیستم‌های موبایل‌های فعلی را توصیف می‌کرد و قسمتی از صفحه نمایش، به حسگر اثر انگشت اختصاص می‌یافت. با این وجود پتنت جدید، یک حسگر اثر انگشت زیر کل نمایشگر پیشرفته‌‌ای را توصیف می‌کند که از یک پردازنده‌ی کم مصرف دیگر استفاده می‌نماید.

این چیپست مسئولیت بالا بردن روشنایی صفحه نمایش را بر عهده خواهد داشت. بدین ترتیب هر بار که کاربری انگشتش را روی نمایشگر قرار دهد، صفحه نمایش روشن شده تا کیفیت عملکرد حسگر حفظ شود. پس از بالا رفتن روشنایی، حسگر اثر انگشت زیر کل نمایشگر به اسکن اثر انگشت کاربر خواهد پرداخت و سه بار این عملکرد را تکرار خواهد کرد.

بنابراین سنسور جدید بسیار دقیقتر و سریعتر از حسگر‌های مشابه فعلی خواهد بود و کاربران می‌توانند بسیار آسانتر از آن استفاده نمایند. علاوه بر این تطبیق پذیری بالای آن موجب می‌شود که بتوان این تکنولوژی جدید را در تلفن‌های هوشمند تاشو نیز بکار برد.

پتنت یاد شده دو فرمت طراحی مختلف را برای حسگر اثر انگشت زیر کل نمایشگر توصیف می‌کند. اولی یک تلفن هوشمند سنتی با حاشیه‌های پهن‌تر را به نمایش می‌گذارد که به موبایل‌های قدیمی‌تر سامسونگ شباهت دارد. این در حالی است که طرح دوم، دیوایسی بهره‌مند از بریدگی بالای نمایشگر را به تصویر می‌کشد که بیشتر زبان طراحی‌ هواوی میت 20 و اسنشال فون را در ذهن کاربر تداعی می‌کند.

با اینکه احتمال تعبیه‌ی یک بریدگی بالای نمایشگر در موبایل‌های سامسونگ هنوز وجود دارد اما از آنجایی که چنین اتفاقی تا به حال رخ نداده، بعید است کمپانی کره‌ای سراغ این ویژگی برود. بنابراین به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد تکنولوژی حسگر اثر انگشت زیر کل نمایشگر خود را به دیگر کمپانی‌ها نیز بفروشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir Sadat
    Amir Sadat | ۳۰ مهر ۱۳۹۷

    نویسنده محترم این تکنولوزی معرفی شد در چین در دو ماه گذشته در گوشیهای میزو و اوپو و وانپلاس که یکیشون با تولید انبوه به دست مشتریانشم رسید سامسونگ دیر به بازی رسیده گفتم شاید بی اطلاع باشین البته تلاشش بیهوده نخواهد بود

مطالب پیشنهادی