ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Volvo S90 and V90
خودرو

استراتژی ولوو برای دنیای آینده؛ توسعه فناوری خودران با دقتی فراتر از رقبا

هر وقت صحبت از ایمنی در صنعت خودرو می شود، نام کمپانی ولوو است که بی اختیار به ذهن خطور می کند. این خودروساز سوئدی از گذشته تاکنون همواره در حفظ جان سرنشینان محصولات خود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

هر وقت صحبت از ایمنی در صنعت خودرو می شود، نام کمپانی ولوو است که بی اختیار به ذهن خطور می کند. این خودروساز سوئدی از گذشته تاکنون همواره در حفظ جان سرنشینان محصولات خود پیشتاز بوده و توانسته اعتماد طیف گسترده ای از مشتریان را جلب کند.

اگر پیگیر خبرهای مربوط به این کمپانی بوده و با مفهومی های اخیر آن آشنا باشید، حتما می دانید که سوئدی ها بر روی فناوری خودران و استفاده از پیشرانه های پاک تمرکز کرده اند. حال سوالی که پیش می آید این است که با فراگیر شدن اتومبیل های خودران و بهره گیری از سیستم های پیشرفته، چه بر سر شهرت ولوو خواهد آمد؟

به گفته مقامات این خودروساز با سابقه، در این صورت باز هم ایمنی یکی از ویژگی های کلیدی محصولات ولوو خواهد بود. خانم مالین اکهلم (Malin Ekholm) مدیر بخش ایمنی خودروهای ولوو در این باره گفته:

ما بر این اصل تمرکز کرده ایم که شما به عنوان راننده بدانید وظیفه هدایت خودرو با شماست. با حمایت های بیش از حد از طریق سیستم های کمکی ما نمی خواهیم راننده را با تردید مواجه کنیم که چه کسی نقش اصلی کنترل وسیله نقلیه را دارد.

به گفته خانم اکهلم با ظهور تکنولوژی های جدید، استراتژی ولوو تغییر پیدا کرده و این شرکت به جای حفاظت از سرنشینان در تصادفات رخ داده، بر روی پیشگیری از سوانح و حوادث تمرکز خواهد کرد.

برای این کار ولوو بودجه بخش تحقیق و توسعه در زمینه فناوری خودران را افزایش داده و همکاری هایی را با برخی از شرکت های تکنولوژی ساکن سیلیکون ولی آغاز کرده است. همچنین مهندسین این کمپانی به فکر ارتقای قابلیت های مربوط به سیستم های ایمنی افتاده اند.

ولوو از ارتباطات بین خودرویی – موسوم به V2V – برای ارسال اخطار درباره جاده های لغزنده از یک اتومبیل به اتومبیل دیگر استفاده می کند

برای مثال پکیج ایمنی شهری (City Safety) ولوو از یک دوربین در بخش جلویی خودرو تشکیل شده، با تکیه بر این دوربین و الگوریتم های پیشرفته امکان تشخیص عابرین پیاده، دوچرخه سواران و خودروهای عبوری وجود دارد. چنانچه خطر برخورد با هر یک از این موارد محرز شود، ترمز اضطراری خودکار وارد عمل شده و از وقوع تصادف جلوگیری می کند.

Volvo-City-Safety-Cyclist-Detection-simulation

خانم اکهلم افزوده "با گذشت زمان ما نیاز به این داریم که بیشتر و بیشتر از وقوع تصادفات جلوگیری کنیم." وی اضافه کرده فناوری خودران جنبه ها و عرصه های مختلفی دارد، مثل سابق ولوو باز هم بر روی ارتقای استانداردهای ایمنی تحقیق و تمرکز خواهد نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی