ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Red Dead Redemption 2
ویجیاتو - بازی

هشت نکته‌ای که باید پیش از تجربه Red Dead Redemption 2 بدانید

دیگر انتظارها رو به پایان است و هر روزی که می‌گذرد به لحظه انتشار Red Dead Redemption 2 نزدیک‌تر می‌شویم. پر بی‌راه نیست بگویم Red Dead Redemption 2 یکی از مورد انتظارترین بازی‌های تاریخ است و ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

دیگر انتظارها رو به پایان است و هر روزی که می‌گذرد به لحظه انتشار Red Dead Redemption 2 نزدیک‌تر می‌شویم. پر بی‌راه نیست بگویم Red Dead Redemption 2 یکی از مورد انتظارترین بازی‌های تاریخ است و نمی‌شود از کنار آن به راحتی گذشت.

حتی کسانی هم که خیلی اهل بازی کردن نیستند با تماشای تریلرهای Red Dead Redemption 2 به وجد می‌آیند و قلقلک می‌شوند که به پای تجربه‌اش بنشینند. اما پیش از تجربه این اثر مورد انتظار بد نیست این ۸ نکته را به طور کامل بخوانید تا بفهمید دقیقا قرار است با چه چیزی رو به رو شوید.

۱) جهان بازی بزرگترین جهانی است که راک استار تا به حال ساخته


Red Dead Redemption 2

لحظه‌ای که برای اولین بار چشممان به جهان پهناور و زیبای Red Dead Redemption 2 افتاد، لحظه‌ شگفت انگیز و مبهوت کننده‌ای بود. در آن لحظه نمی‌شد از صفحه چشم برداشت و زیبایی وصف ناپذیر دنیای بازی را تحسین نکرد. منظره‌ای را می‌دیدیم که شاید هیچ وقت نمی‌توانستیم آن را در یک بازی ویدیویی متصور شویم. در یک کلام آن لحظه واقعا شگفت‌انگیز بود.

حالا بر اساس گفته‌های وبسایت تلگراف که توانسته ۶ ساعت Red Dead Redemption 2 را تجربه کند، مشخص شده که جهان بازی بزرگترین جهانی است که راک استار تا به حال خلق کرده. جهان Red Dead Redemption 2 به قدری پهناور است که کل نقشه قسمت اول فقط بخش کوچکی از آن را تشکیل می‌دهد. جهانی که در موردش صحبت می‌کنم پویایی وصف ناپذیری هم دارد و هر جای آن که پا بگذارید چیزی برای کشف و تعامل پیدا خواهید کرد.

۲) مردم شهر با مورگان در تعامل هستند و کارهای او را به خاطر می‌سپارند


Red Dead Redemption 2

در یکی از مصاحبه‌های اخیر، راک‌استار به این موضوع اشاره کرد که برای طراحی NPCهای بازی از هزار بازیگر مختلف استفاده کرد. این خبر جالب و البته مهمی است که حتی فکر کردن به آن هم هوش را از سر هر کسی می‌برد. جالب اینکه تمام کاراکترهایی که در جهان بازی‌ حاضر هستند برای خود شخصیت منحصر به فردی دارند که تعامل با آن‌ها را متفاوت و در عین حال پیچیده می‌کند.

از طرفی شاید برای اولین بار باشد که برای NPCهای یک بازی جهان‌باز، فاکتور حافظه در نظر گرفته شده و آن‌ها می‌توانند اعمال مورگان را به خاطر بیاورند و نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهند. این یعنی اگر بی‌خود و بی جهت یکی از کاراکترها را بکشید یا کتک بزنید، خانواده او این موضوع را هرگز فراموش نخواهند کرد و احتمالا به روش خودشان، این رفتار شما را پاسخ خواهند داد.

۳) باید به سلاح‌ها مدام رسیدگی کنید


Red Dead Redemption 2

در Red Dead Redemption 2 یک ریولور پر از گلوله یا هر چیز دیگری که بتوانید با آن یک موجود زنده را نقش بر زمین کنید، حکم زبان شما را در تعامل با غرب وحشی دارد. از آنجایی هم که مورگان در بازی نقش یک یاغی تحت تعقیب را ایفا می‌کند، مسلما سلاح‌هایش مهم‌ترین دارایی او به حساب می‌آیند و باید در مراقبت از آن‌ها نهایت تلاشش را بکند.

از این رو مجبورید که در طول بازی مدام سلاح‌هایتان را تمیز و روغن کاری کنید تا در عملکردشان خلالی ایجاد نشود. خصوصا وقت‌هایی که سلاح‌ها خیس شوند این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و به طور کلی اگر سریعا برای خشک کردنشان اقدام نکنید زنگ خواهند زد و در شرایط سخت دستتان را در پوست گردو می‌گذارند.

۴) شکار کردن باید به درست‌ترین شکل ممکن صورت بگیرد


Red Dead Redemption 2

شکار یکی از بخش‌های اصلی بازی به حساب می‌آید و به دلیل اینکه سیستم بقا و ارتقا، سیر شدن و حتی به دست آوردن پوشاک به این موضوع وابسته است، باید سعی کنید آن را به بهترین و تمیزترین شکل ممکن انجام دهید. از این رو پیدا کردن مناسب ترین سلاح برای شکار یک حیوان خاص اهمیت زیادی پیدا می‌کند و می‌بایست پیش از اینکه دست به کار شوید حسابی در مورد حرکت‌های بعدیتان فکر کنید.

این موضوع روی سیستم خرید و فروش گوشت و پوست نیز تاثیر بسزایی دارد. به طوری که اگر سلاحتان بیش از حد به پوست یا گوشت حیوان شکار شده آسیب رسانده باشد، کیسه پولی که به دست‌تان می‌رسد قطعا سبک تر خواهد بود.

۵) زمان روایت داستان بازی به پیش از وقایع قسمت اول باز می‌گردد


Red Dead Redemption 2

داستان Red Dead Redemption 2 به دورانی از تاریخ اشاره دارد که در آن حکم پایان غرب وحشی صادر شده و آمریکا آرام آرام دارد پا در ورطه مدرن شدن می‌گذارد. وقایع بازی درست ۱۲ سال قبل از اتفاقات Red Dead Redemption رخ داده‌اند و اصلا می‌توانیم در اولین تریلر داستانی بازی، جان مارستون جوانی را ببینیم که هنوز جای زخم‌های صورتش تازه هستند.

در Red Dead Redemption 2 با یاغی‌های دار و دسته ون در لیند همراه می‌شویم و به پای قصه فرار آن‌ها از دست افرادی که می‌خواهند به غرب وحشی پایان دهند خواهیم نشست. اینکه چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد معلوم نیست اما امیدواریم با داستانی پر پیچ و تاب و جذاب همراه باشیم.

۶) بیش از ۲۰۰ نوع گونه جانوری در بازی وجود دارد


Red Dead Redemption 2

در بازی بیش از ۲۰۰ گونه جانوری مختلف، از خرس و گرگ بگیرید تا کرکس و تمساح وجود دارند و به هر کدام از آن‌ها زیستگاهی خاص اختصاص پیدا کرده. همه این حیوانات نیز در رویارویی با شما رفتاری منحصر به فرد از خود نشان می‌دهند و باید به مرور یاد بگیرید که با شکار یا شکارچیان چطور رفتار کنید.

تازه اسب‌ها نیز تنوع خاص خودشان را دارند و در طول بازی با ۱۹ نوع مختلف آن‌ها آشنا خواهید شد. هر نوع اسب توانایی و قدرت خاصی خواهد داشت که با رام کردن و نشستن بر زین آن‌ها می‌توانید اهداف گوناگونی را دنبال کنید.

۷) باید به خودتان هم برسید


Red Dead Redemption 2

اگر The Witcher 3 را بازی کرده باشید حتما می‌دانید که ریش‌‌ گرالت به مرور بلند می‌شود. این ویژگی برای مورگان هم تعریف شده و با گذشت ساعت‌ها و روزها به صورت ریل تایم ریش و موی او نیز بلند خواهند شد. جالب اینکه مورگان می‌تواند حین اصلاح به ریش و سبیلش مدل‌ دهد و ظاهرش کمی تغییر کند.

علاوه بر این، بدن مورگان نیز با گذشت زمان کثیف می‌شود و لباس‌هایش بوی بد به خود می‌گیرند. این بوی بد در گیم‌پلی بازی خصوصا حین شکار به شدت تاثیر گذار است و باعث می‌شود حیوانات از دور دست‌ها بتوانند حضور شما را در محل زندگیشان حس کنند. به همین خاطر نباید حمام کردن را فراموش کنید.

خوابیدن و غذا خوردن نیز دو نیاز اساسی مورگان هستند که بی‌توجهی به آن‌ها باعث ضعف جسمانی او می‌شود. در ضمن باید حواستان به رژیم غدایی مورگان هم باشد و اگر پشت سر هم در بازی به خوردن یک غذای تکراری مشغول شوید، وضعیت مزاجیتان بهم می‌ریزد و ناتوانی به شما مستولی می‌شود.

۸) می‌توانید کل بازی را به صورت اول شخص تجربه کنید


Red Dead Redemption 2

یکی از تغییرات جالبی که روی نسخه نسل هشتمی GTA V صورت گرفت، اضافه شدن حالت اول شخص به بازی بود. طوری که خریداران این نسخه می‌توانستند از همان روز اول بازی را با دوربین اول شخص به پایان برسانند و تجربه‌ای تازه و در عین حال متفاوتی از مراحل جذاب GTA V داشته باشند.

حالا خبر خوش این است که همین اتفاق برای Red Dead Redemption 2 نیز رخ داده و شما می‌توانید از همان اولین دقایق شروع دوربین را به حالت اول شخص ببرید و بازی از درون چشمان مورگان تجربه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۲ آبان ۱۳۹۷

    کاش برا پی سی هم بیاد

  • amir big
    amir big | ۱ آبان ۱۳۹۷

    با اینکه اهل بازی نیستم ولی یک سری بازیا رو خیلی دوست دارم بازی کنم ولی به لطف مدیریت خاص مسولین این کشور این آرزو رو باید با خودم به گور ببرم

  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۱ آبان ۱۳۹۷

    بسیار عالی، چندین سال منتظر این بازی بودم ولی دیگه نمیتونم دیسکشو داشته باشم، شاید چندماه بگذره تا بتونم یه اکانت هکیشو ک قیمتش بیاد زیر ۱۰۰ تومن بخرم

مطالب پیشنهادی