ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام چیپست قدرتمند اسنپدراگون 675 را معرفی کرد

کوالکام چیپست اسنپدراگون 675 را با ویژگی های پیشرفته برای گوشی های میان رده پریمیوم معرفی کرد. مهم ترین ویژگی این چیپست را می توان استفاده از معماری جدید Kryo 460 دانست که بر اساس ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

کوالکام چیپست اسنپدراگون 675 را با ویژگی های پیشرفته برای گوشی های میان رده پریمیوم معرفی کرد. مهم ترین ویژگی این چیپست را می توان استفاده از معماری جدید Kryo 460 دانست که بر اساس هسته های پردازنده Cortex-A76 ساخت کمپانی ARM طراحی شده است. این معماری برای محصولات پرچمدار طراحی شده و تا به امروز در محصولات کوالکام شاهد حضور آن نبوده ایم. در واقع هواوی Kirin 980 اولین چیپست مطرح بازار با هسته های A76 بوده است.

چیپست کوالکام اسنپدراگون 675

اسنپدراگون 675 از معماری دوخوشه ای نامتقارن استفاده می کند؛ دو هسته قدرتمند با فرکانس 2.0 گیگاهرتز اجرای فعالیت های سنگین را بر عهده دارند و شش هسته کم مصرف با فرکانس 1.78 گیگاهرتز هم نیاز کاربر را در شرایط عادی با مصرف انرژی پایین برآورده می کنند. البته برای مقایسه، بهتر است بدانید که اسنپدراگون 845 از هسته های قدرتمند 2.8 گیگاهرتزی Cortex-A75 استفاده می کند و سرعت بسیار بیشتری دارد، ضمن اینکه چیپست پرچمدار کوالکام بر اساس معماری 10 نانومتری ساخته شده اما اسنپدراگون 675 با معماری 11 نانومتری تولید می شود.

چیپست کوالکام اسنپدراگون 675

به گفته وب سایت AnandTech کوالکام معمولاً در محصولات میان رده اش به طراحی جدید روی نمی آورد تا محصولات دیگرش را در معرض خطر قرار ندهد، اما این رویکرد حالا نقض شده است. همان طور که می دانید اسنپدراگون 710 به تازگی معرفی شده و حالا اسنپدراگون 675 با عملکرد بهتر از آن در اختیار شرکت های سازنده قرار می گیرد.

چیپست کوالکام اسنپدراگون 675

جدا از قدرت پردازش، اسنپدراگون 675 ویژگی های برجسته دیگری هم دارد که پیش از این فقط در پرچمداران شاهد آنها بودیم. پردازشگر سیگنال تصویری (ISP) جدید این چیپست از دوربین اصلی سه گانه پشتیبانی می کند و عملکرد پردازشگر گرافیکی دستگاه هم برای چندین عنوان پرطرفدار، بهینه شده است. قابلیت شارژ سریع +QC4 و پردازنده AI قوی تر هم از دیگر قابلیت های مطرح اسنپدراگون 675 هستند.

چیپست کوالکام اسنپدراگون 675

به گفته کوالکام، محصولات مجهز به اسنپدراگون 675 طی سه ماهه نخست سال 2019 میلادی وارد بازار می شوند، بنابراین اگر اواخر سال جاری شاهد حضور انواع و اقسام گوشی های سه دوربینه در بازار بودید، تعجب نکنید. در ادامه جدول مشخصات این چیپست را در کنار اسنپدراگون 670 و اسنپدراگون 710 می بینید.

چیپست کوالکام اسنپدراگون 675

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی