ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنیانگذار آکیلس پس از لغو ریفت 2 فیسبوک را ترک می‌کند

به گزارش TechCrunch، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل اسبق آکیلس Brendan Iribe قصد دارد در آینده‌‌ای نزدیک شرکت فیسبوک را ترک نماید. چند وقتی است که سمت‌های مدیریتی کمپانی واقعیت مجازی فیسبوک دچار تغییرات زیادی شده و تصمیماتی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

به گزارش TechCrunch، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل اسبق آکیلس Brendan Iribe قصد دارد در آینده‌‌ای نزدیک شرکت فیسبوک را ترک نماید.

چند وقتی است که سمت‌های مدیریتی کمپانی واقعیت مجازی فیسبوک دچار تغییرات زیادی شده و تصمیماتی در زمینه‌‌ی فعالیت‌های این شرکت گرفته شده که موجبات ترک این بنیانگذار را فراهم کرده است.

هفته‌ی گذشته گزارش شد که کمپانی یاد شده دیگر قصد ندارد نسل بعدی هدست‌های واقعیت مجازی خود یعنی آکیلس ریفت 2 را عرضه نماید. این مسئله در واقع پایان پرونده‌ی حضور مدیر عامل اسبق این کمپانی را رقم زده است.

گفته شده که تصورات و بینش Iribe و تیم مدیریتی فیسبوک، تفاوت‌های اساسی با هم دارند و آینده‌ای متفاوت را برای آکیلس تصویر می‌کنند. به همین دلیل هم‌بنیانگذار کمپانی یاد شده تصمیم گرفته که بالاخره قید حضور در شرکت خود را بزند و از عنوان خود کناره‌گیری نماید. وی با انتشار پستی در فیسبوک دلایل کناره‌گیری‌اش را وجود تفاوت میان تفکرات و بینش خود با سران فیسبوک اعلام کرده است.

مسئولین این شبکه اجتماعی بیشتر علاقه دارند تا هدست های واقعیت مجازی، یک محصول مجزا باشند و برای عملکرد بدون نقص خود به یک کامپیوتر شخصی یا تلفن هوشمند نیاز نداشته باشند. به نظر می‌رسد کنسل شدن عرضه‌ی آکیلس ریفت 2 هم به همین دلیل بوده است.

پیشتر یکی از مسئولین فیسبوک که نامش فاش نشده به وب سایت TechCrunch گفته بود که هدست‌های واقعیت مجازی برای کامپیوتر‌های شخصی جزو برنامه‌های این شرکت بوده و تیم Iribe در حال کار بر روی این پروژه است. حال فیسبوک هیچ گونه گزارشی مبنی بر لغو پروژه آکیلس ریفت 2 ارائه نکرده و برنامه‌های آینده‌اش نیز مشخص نشده است.

البته چند وقتی است که دخالت‌های فیسبوک در کنترل و تصمیم گیری های اساسی پلتفرم‌هایش موجب شده که بنیانگذاران آنها یکی پس از دیگری، کمپانی‌های خود را ترک نمایند.

اوایل مهر ماه بنیانگذاران اینستاگرام پس از آنکه این شبکه اجتماعی را به ارزشمندترین خرید فیسبوک تبدیل کردند، از سمت های خود استعفا دادند.  در آن زمان گفته شده بود سیستروم و کریگر از افزایش کنترل و اعمال نفوذ زاکربرگ روی محصولات شرکت خسته شده بودند و از این می ترسیدند که اینستاگرام با مجموعه اصلی فیسبوک ادغام شود.

حال به نظر می‌رسد با استعفای بنیانگذاران پلتفرم‌های مختلف فیسبوک و انتصاب مدیران جدید، زاکربرگ بتوانند مستقیماً نحوه فعالیت آنها را کنترل کرده و یکپارچگی بیشتری میان  آنها ایجاد نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی