ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپاد‌ کوچکی که ۴۰ برابر وزن خود را یدک می‌کشد [تماشا کنید]

پهپاد‌هایی که توسط مهندسین استنفورد و EPFL سوئیس و با الهام  از زنبور‌ها و عنکبوت‌ها ساخته شده‌اند، به جای بلند کردن اشیا مختلف، آنها را روی زمین یدک می کشند. درست مثل زمانی که بخواهید ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۴ آبان ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

پهپاد‌هایی که توسط مهندسین استنفورد و EPFL سوئیس و با الهام  از زنبور‌ها و عنکبوت‌ها ساخته شده‌اند، به جای بلند کردن اشیا مختلف، آنها را روی زمین یدک می کشند.

درست مثل زمانی که بخواهید برای تکان دادن یک کمد در اتاقتان آن را روی زمین بکشید تا نیروی کمتری برای آن صرف کنید تا اینکه کمد را از روی زمین بلند کنید و در جای جدید قرار دهید.

پایه‌های چسبنده و نخ‌هایی قدرتمند از اصلی ترین اجزای این پهپاد‌ها به شمار می‌روند تا بتوانند اشیاء سنگین وزن را روی زمین بکشند. این پهپاد‌ها که «FlyCroTugs» نام گرفته‌اند، در هوا مثل پهپاد‌های دیگر عمل کرده و در کنار پرواز به جهات مختلف، در محل مورد نظر کاربر فرود می آیند.

اما این پرنده‌های کوچک دارای سه جزء کلیدی هستند: یک لنگر برای قفل شدن به اشیاء، یک پایه‌ی چسبنده برای چسبیدن به زمین در حین کشش و یک دستگیره چرخنده که بتواند لنگر را به سمت خود بکشاند.

ایده‌ی به کار رفته در این پهپاد‌ها این است که یک یا چند دستگاه از این پرنده‌های حدودا ۱۰۰ گرمی بتوانند لنگرشان را به اشیایی مثل یک تکه زباله یا اهرم متصل کرده و آن را یدک بکشند. سپس آن‌ها در جایی فرود می‌آیند و نخ را به سمت خود می‌کشند. وقتی این پهپاد‌ها روی زمین خشک فرود آمدند، می‌توانند اشیایی تا ۴ کیلوگرم را روی زمین بکشند. البته این انتقال با سرعت پایینی اتفاق می‌افتد.

«داریو فلورئانه» یکی از نویسندگان مقاله از EPFL سوئیس در باره‌ی این پهپاد‌ها می‌گوید:

«مردم فکر می‌کنند پهپاد‌ها شبیه به ماشین‌هایی کوچکی هستند که در آسمان پرواز می‌کنند و به تماشای دنیا می‌پردازند. اما حشره‌های پرنده کار‌های بسیار زیادی انجام می‌دهند. مثل راه رفتن، بالا رفتن از سطح‌های عمودی، چنگ زدن و ساختن. برخی از حشره‌های پرنده هستند که می‌توانند با کمک هم کار‌هایی را به انجام برسانند.

در این تحقیقات نشان داده‌ایم که پهپاد‌های کوچک قدرت حمل وسایل به کمک پهپاد‌های دیگر را دارند. این موضوع به آن‌ها کمک می‌کند تا در کار‌هایی را که انتظار داریم ربات‌های انسان‌نما انجام دهند موفق باشند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی