ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرقت تسلا مدل S با تبلت و موبایل هوشمند؛ وقتی خودروها هم هک می شوند

محصولات تسلا اگر چه جزو خودروهای سریع و مدرن محسوب می شوند، اما همانند دیگر وسایل نقلیه نقاط ضعف خود را داشته و به لحاظ امنیتی دارای نواقصی هستند. خودروساز پالو آلتویی برای مدل های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

محصولات تسلا اگر چه جزو خودروهای سریع و مدرن محسوب می شوند، اما همانند دیگر وسایل نقلیه نقاط ضعف خود را داشته و به لحاظ امنیتی دارای نواقصی هستند.

خودروساز پالو آلتویی برای مدل های مختلف خود از کلیدهای ویژه ای استفاده می کند. این کلیدها دارای قابلیت های پیشرفته ای بوده و به اعتقاد تسلا از امنیت بالایی برخوردارند.

tesla keyfob

با وجود اطمینان تسلا به امنیت بالای ساخته های خود، اخیرا یکی از دوربین های مدار بسته در کشور انگلستان صحنه جالبی را در رابطه با سرقت یک دستگاه مدل S در عرض چند ثانیه ضبط کرده است. آنطور که این ویدیو نشان می دهد، دو سارق با در دست داشتن یک تبلت و یک تلفن همراه هوشمند موفق به شکستن قفل های امنیتی سدان برقی آمریکایی ها شده و آن را می دزدند.

Tesla Model S Being Stolen

شیوه ای که این سارقین برای قفل گشایی تسلا مدل S انجام داده اند، در نوع خود بسیار جالب است. برای این کار یکی از این دو با تبلت خود در اطراف خانه متعلق به مالک خودرو قدم می زند تا سیگنال مربوط به کلید یا همان سوئیچ الکترونیکی را پیدا کند. پس از کشف سیگنال، این شخص وظیفه دارد با تبلت خود آن را تقویت نموده و به تلفن همراه دوست خود ارسال نماید.

فرد دیگر با تلفن همراه در کنار خودروی در حال شارژ ایستاده و منتظر سیگنال ارسالی از سوی تبلت دوست خود است. با انجام این مراحل و ارسال سیگنال به نزدیکی های خودرو، سیستم امنیتی تسلا به نوعی فریب خورده و با فکر اینکه مالک با کلید در حال نزدیک شدن است، اقدام به باز کردن درها می کند.

Tesla Model S Being Stolen.2

به هر ترتیب پس از قفل گشایی خودرو و سر و کله زدن با سوکت شارژر، بالاخره سارقین یا به عبارت بهتر هکرها وارد مدل S شده و موفق به دزدیدن آن می شوند. نکته جالب توجه اینکه به دلیل خاموش کردن سیستم دسترسی از راه دور، نه مالک و نه کمپانی تسلا قادر نخواهند بود اتومبیل به سرقت رفته را ردیابی کنند. این کار احتمالا از طریق خارج کردن سیم کارت یا وسیله ای الکترونیکی که از اتصال خودرو به اینترنت جلوگیری می کند، انجام شده است.

گفتنی است تسلا برای ارتقای امنیت محصولات خود روش هایی مثل استفاده از پین کد را پیشنهاد می کند. در این صورت قبل از شروع به کار خودرو کسی که پشت فرمان می نشیند، باید رمز عبور تعیین شده را به درستی وارد کند. همچنین به منظور جلوگیری از وقوع دزدی های مشابه، امکان غیر فعال کردن سیستم ورود غیر فعال در نظر گرفته شده است.

PIN to Drive

بد نیست اشاره کنیم نگهداری کلید هوشمند خودرو در داخل کیف های مخصوص ضد امواج یکی از راهکارهای ساده برای پیشگیری از هک شدن سیستم های پیشرفته و پیشگیری از چنین اتفاقاتی به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۵ آبان ۱۳۹۷

    شیوه خیلی خفنی بود! نکتش اینه این شیوه روی خیلی از خودروها با آپشن ورود بدون کلید جواب میده. زنگ خطره. توی ایران تسلا نیست ولی ماشین هایی که بشه به این شیوه دزدید زیاده

مطالب پیشنهادی