ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت علیرغم اعتراض کارکنانش با ارتش همکاری می‌کند

چندی پیش تعداد نامشخصی از کارکنان مایکروسافت با انتشار بیانیه ای تاکید کردند کهخواستار عدم همکاری این شرکت با ارتش آمریکا هستند. در آن زمان تصور می‌شد که کمپانی ردموندی، درخواست کارکنان خود را بپذیرد و سعی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

چندی پیش تعداد نامشخصی از کارکنان مایکروسافت با انتشار بیانیه ای تاکید کردند کهخواستار عدم همکاری این شرکت با ارتش آمریکا هستند. در آن زمان تصور می‌شد که کمپانی ردموندی، درخواست کارکنان خود را بپذیرد و سعی کند فعالیت‌های مشترک خود با ارتش را متوقف سازد. با این وجود مایکروسافت مدعی شده که به قرارداد‌هایش وفادار بوده و باز هم به همکاری با ارتش ایالات متحده خواهد پرداخت.

چندی پیش وگل از پروژه محاسبات ابری نظامی «زیرساخت دفاعی سازمانی مشترک» با ارزشی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار کناره گیری کرد. دلیل این کناره گیری اعتراضات و دغدغه کارکنان مبنی بر احتمال زیر پا گذاشتن برخی اصول حرفه ای بود.

پس از این اتفاق تعداد نامشخصی از کارکنان کمپانی ردموندی با انتشار بیانیه ای تاکید کرده اند که دلیل اشتغال آنها در مایکروسافت این پیش فرض بوده که از دستاوردها و تخصص آنها برای آسیب زدن یا آزار دیگران استفاده نمی شوند.

آنها همچنین مدیران اجرایی مایکروسافت را به خیانت به اصول هوش مصنوعی شرکت متهم کرده اند که بر اساس آن هوش مصنوعی در کنار منفعت کوتاه مدت باید منصفانه، قابل اعتماد، ایمن، خصوصی، انحصاری، شفاف و مسئولیت پذیر باشد.

یکی از سخنگویان مایکروسافت در واکنش به انتشار این بیانیه، مدعی شده که راهی برای تایید اعتبار این بیانیه و نگارش آن از سوی کارکنان مایکروسافت وجود ندارد.

حال برد اسمیت، سرپرست حقوقی کمپانی درموندی با انتشار پستی عنوان کرد:

«ما میخواهیم مردم این کشور و ارتشیان ایالت متحده باور داشته باشند که ما هوایشان را داریم و آنها می‌ توانند از بهترین تکنولوژی ساخته‌ی ما استفاده کنند. ما به دفاع قدرتمندانه‌ی ارتش ایالات متحده ایمان داریم و افرادی که چنین امنیتی را می‌آفرینند قادر خواهند بود از بهترین تکنولوژی موجود این کشور استفاده کنند. علاوه بر این ما حساسیت های استفاده از هوش مصنوعی در تولید سلاح را درک می‌کنیم و سعی می‌کنیم از تکنولوژی خود در زمینه‌ی فرآیند‌های دموکراتیک و انسان دوستانه بهره ببریم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۶ آبان ۱۳۹۷

    درستش هم همینه

مطالب پیشنهادی